Poruchy zavěšení u nových i20 R5
Na víkendové Rallye International du Valais se s novou i20 R5 ukázala dvojice jezdců – domácí matador Oliver Burri a také mladý Ital Fabio Andolfi, který při druhém startu s Hyundai držel celou dobu pódium a z průběžné druhé příčky jej vyřadila havárie. Stejnou příčinu měl konec i švýcarského jezdce a jak dnes informuje Martin Holmes ve svém Rallysport magazínu, za konec obou posádek mohla závada na zavěšení a tímto problémem nového vozu se už zabývá přímo Hyundai motorsport, protože se nejedná o problém, který by šlo jen tak přejít.
Z Hyundai motorsportu k problému se zavěšením zaznělo: "Stále jsme v raných fázích vyšetřování toho, co se pokazilo. Na obou autech se pokazil méně důležitý prvek zavěšení a to vedlo k jejich haváriím. Nejde o součástku, u níž bychom během testů či předchozích ostrých startů zaznamenali nějaké problémy," vysvětluje současný stav hledání příčiny Andolfiho i Burriho nehody Hyundai.
"V pondělí ráno jsme začali pracovat jak interně, tak v kooperaci s dodavatelem dané součástky na tom, abychom určili důvod závady a našli řešení. Je bez debat, že pro Andolfiho to muselo být velkým zklamáním, protože byl podle splitů na nejlepší cestě převzít vedení v soutěži," dodává ještě zpráva od Hyunda motorsport. Jediným, koho o tomto víkendu dovezla i20 R5 až do cíle byl Hermann Gassner starší, který s vozem pořízeným jeho rodinným týmem startoval na 3-Städte-Rallye a bral 10. místo absolutně.
Nevíte někdo o co přesně šlo?
Ano, u WRC s tím měli taky problém ze začátku, ale asi to vyřešily protože později už takové problémy neměli. Mám furt před očima švédsko 2014, jak Thierry jel a najednou se mu auto utrhlo, pravé přední kolo vylomené
A přesně v tom místě i Juho...
Ale co k tomu dodat. Kde to testovali, že s tím problém ještě neměli? Kolem sídla?
A pak že jsou za 6 měsíců tam, kde byla Škoda za 3 roky...