Jakub "kuře" Kura - eWRC.cz
26. 10. 2016 21:18 − 3708× − 1

Matton a Smeets o pravidle třech jezdců v týmu

Ačkoliv sám ve svém týmu bude mít hned dva mladé jezdce, nemyslí si šéf Citroenu, že by nové pravidlo v MS této skupině jezdců pomohlo.

V příštím roce dojde uzavření kruhu, který se započal tvořit před nějakými deseti lety, kdy v zájmu snížení nákladů týmů, byl redukován počet jezdců ze tří na dva. No, ale aby to nebyla taková nuda, od příštího roku FIA schválila, že týmy opět budou nasazovat až tři posádky, z nichž budou bodovat dvě nejlépe umístěné. Jenže na rozdíl od dob, kdy toto pravidlo platilo v MS dříve a kdy byl v závěru omezen věk a zkušenosti jezdců, nyní žádná restrikce neplatí a je čistě na týmech, zda-li dají ve třetím autě šanci někomu novému, nebo zda využijí zkušené jezdce.

Yves Matton pak dle svých slov pro autosport.com patří mezi ty, kteří se obávají, že tohle nově zavedené pravidlo povede k tomu, že týmy si budou přeplácet kvalitní a zkušené jezdce, aby byla šance, že vždy minimálně dva budou dobře umístění na bodech a mladí jezdci moc šancí nedostanou. I když sám Belgičan v čele francouzského týmu je opakem, protože ke zkušenému Krisi Meekovi angažoval mladé jezdce Craiga Breena a Stéphana Lefebvra. "Souhlasím s tím, že týmy potřebují nasazovat tři auta. Ale nynější podoba toho pravidla nedává prostor pro příchod nových jezdců do šampionátu, spíše to povede k tomu, že budou růst platy jezdců," nabízí Yves Matton svůj skeptický pohled.

Jestliže se podíváme na sestavy týmů, které již známe, tak Citroen je jedinou výjimkou se dvěma jezdci, kteří ještě neodjeli ani jednu kompletní sezónu MS s vozem WRC, kdežto Hyundai i Volkswagen mají trojici pilotů, kteří jsou v MS doma již nějakou tu sezónu (snad jen s výjimkou Haydena Paddona, ale i ten letos kroutí třetí rok s i20 WRC). Pokud jde o Volkswagen, tak šéf německého týmu Sven Smeets říká, že tým šel v případě pravidla s davem: "Bylo to představeno a nikdo neměl námitek. Tak jsme si řekli, okey, nikdo nemá problém, tak ani my ne."


Foto: wrc.com

Ale jak zároveň belgický šéf Volkswagenu dodává, nedostatek kvalitních jezdců beztak povede k tomu, že řada přijde i na mladé a méně zkušené. "Už nejsme v dobách, kdy jezdilo sedm továren a na trhu bylo možná 20 zkušených jezdců. Pokud chcete tři auta, beztak musíte sáhnout po někom mladším," popisuje Sven Smeets a dodává, že od zavedením třetích aut dojde ke konci B týmů VW a Hyundai, což bude snazší na pochopení pro diváky, "fanoušci se nám ptají, jaký je rozdíl mezi auty Sébastiena a Jari-Matiho oproti tomu Andreasovu, jenž jede jako Volkswagen motorsport II. Žádný rozdíl ve skutečnosti není, jenže takhle mohou být někteří zmatení. Takže když to příští rok skončí, bude to jen dobře," uzavírá Sven Smeets.

Komentářů celkem: 1
27. 10. 2016 11:46
0 0
"Souhlasím s tím, že týmy potřebují nasazovat tři auta. Ale nynější podoba toho pravidla nedává prostor pro příchod nových jezdců do šampionátu..."
Neřekl bych, že to je kvůli těm třem autům na tovární tým, ale zákazu prodeje nových WRC. Spíš bych souhlasil se Smeetsem.
Navíc nevím o nikom, kdo by byl ze současných soutěžáků/specialistů lepší než kdokoliv z továrníků, co jsou ve WRC.
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!