1. 11. 2016 07:40 − 1707× − 0

Lausitz Rallye – komentář

Šotolinová soutěž v okolí města Boxberg se už stala tradiční podzimní událostí.

Šotolinová soutěž v okolí města Boxberg se už stala tradiční podzimní událostí. Byť už druhým rokem stojí mimo kalendář německého mistrovství, láká i díky svým zajímavým tratím na start kvalitní a početné startovní pole. Ještě před šesti lety diváky ke sledování soutěže přivádělo hlavně početné pole speciálů nejvyšší kategorie WRC. V současnosti tuto parketu přebraly speciály R5, kterých se na start letošního ročníku dostavilo šest, tři Škody Fabia a tři Fordy Fiesta. O vítězství se dalo očekávat repete loňského duelu mezi místním Matthiasem Kahlem a z Norska dorazivším Andersem Grondalem. Seveřan vloni získal za volantem Citroënu DS3 R5 své místní už třetí vítězství a letos jej chtěl obhájit s Fordem Fiesta R5. Naopak Kahle svůj třetí a doposud poslední triumf na domácí soutěži získal v roce 2012. Tehdy to ještě bylo se Škodou Fabia Super 2000, tentokrát vyrukoval s její mladší sestrou R5.

Nejrychleji do soutěže vstoupil Grondal, když v prvním testu Kahlemu nadělil 5,4 sekundy. V druhé zkoušce ovšem oba největší favority zastínil René Mandel. Někdejší autocrossový mistr Evropy letos přesedlal na rally a Lausitz Rallye byla jeho třetím startem s nově pořízeným Fordem Fiesta R5. V RZ 2 zajel tak skvěle, že se dotáhnul jednu desetinu sekundy za nového lídra Kahleho. V poslední dvojici zkoušek páteční etapy už Mandel na tuto rychlost nenavázal, ale do soboty stejně nastupoval na třetím místě s malým odstupem 13,1 sekundy. Bohužel už ve druhé sobotní zkoušce se pilot Fordu dostal do problémů s poškozeným chladičem, ztratil jedenáct minut a následně odstoupil. Podobnou ztrátu, v tomto případě dvanácti minut po defektu, si už s pátku odvážel Albert von Thurn und Taxis. A byla to obrovská škoda, bez ní by totiž pilot Škody Fabia R5 místo deváté příčky vystoupal až na pódium. Ve všech zbylých testech totiž předvedl parádní výkon, tři sobotní dokonce vyhrál a to včetně nejdelšího úseku Bärwalder See.

Z pozice lídra do druhé etapy nastupoval Kahle, ale už v první ranní zkoušce se před něho vyhoupnul Grondal. V druhém testu zajeli oba borci takřka stejný čas a pilot Fordu si udržel náskok 4,5 sekundy. Sedmá rychlostní zkouška se bohužel pro vedoucí Fiestu stala osudnou, Grondal musel pro poruchu vodní pumpy soutěž předčasně opustit. Kahle měl rázem na čele tříminutový náskok a mohl v klidu pokračovat až za svým rekordním čtvrtým triumfem v Lausitz Rallye. Zato o druhé místo se strhnul velký boj mezi Antonínem Tlusťákem ve Fabii R5 a Algotem Öbergem v produkční Impreze. Český pilot držel druhé místo až do nejdelší RZ 9, ve které přebral taktovku jeho švédský rival a udržel si jej až do úplného závěru. Na nejvyšší stupínek bedny vítězů v cíli vystoupil Kahle, kterého v závěru soutěže už žádné útrapy nepotkaly.

Výsledky Lausitz Rallye 2016

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!