Jakub "kuře" Kura - eWRC.cz
2. 11. 2016 22:35 − 18300× − 22

VolkswagVen – co na to ostatní

Volkswagen oznámil stažení se z mistrovství světa v rally a je jasné, že to nenechalo chladným ostatní týmy.

Volkswagen motorsport dnes oficiálně potvrdil, že po sezóně 2016, ze které zbývá už jen Australská rally, odchází z kolbiště MS a to i přes to, že trávil dlouhé měsíce přípravou speciálu podle pravidel 2017, z nějž se tak s největší pravděpodobností stane jen muzejní exponát. Oznámením konce VW se také otevírá zajímavá situace na jezdeckém trhu, kdy se rázem trio Sébastien Ogier, Jari-Mati Latvala a Andreas Mikkelsen může ocitnout bez práce a hledat si nový tým. Co zatím na toto téma zaznělo?

Čtyřnásobný mistr světa Sébastien Ogier na svém facebooku poděkoval všem členům Volkswagenu a zároveň dodal, že se ještě uvidíme: "Je mi líto líto našeho fantastického týmu Volkswagen motorsport. Společně jsme prožili čtyři vynikající a úspěšné roky. Chci každému z tohoto skvělého týmu poděkovat za jejich podporu a nadšení. O mě se nebojte, zase se uvidíme!" Jari-Mati Latvala pak mluvil v podobném duchu: "Moc smutná zpráva pro celý Volkswagen motorsport. V našich srdcích a myslích si uchováme to úžasné dobrodružství, které jsme spolu prožili. Díky všem za všechny ty roky." A abychom byli komplet, tak ještě slova Andrease Mikkelsena: "Všem mým přátelům ve Volkswagen motorsportu chci vzkázat mé velké díky. Odvedli jsme fantastickou práci a je mi moc líto, že to musí skončit už na konci této sezóny. Díky za důvěru ve mě vloženou a za všechny dobré výsledky, kterých jsme za ty roky společně dosáhli. Nyní vzhůru do Austrálii, abychom oslavili tyto vzrušující čtyři roky dobrým výsledkem."

No a zatímco jezdci se hlavně loučili a děkovali, v pozadí se již žhavily telefonní linky a řešily možné přestupy. Za navracející se Citroen racing řekl pár slov Yves Matton pro deník L´Équipe: "Pokud bude jezdec, který dokázal za poslední čtyři roky čtyřikrát vyhrát šampionát, volný na trhu, tak bychom s ním měli začít jednání. Avšak mohou se objevit velké překážky, které mohou nakonec vést k tomu, že žádná dohoda nevznikne," naráží ve svém dnešním dopoledním vyjádření Matton na konec Ogiera u Citroenu, který zřejmě nebyl úplně jak z pohádky.

Zatímco Citroen má podepsány tři jezdce (což by však asi nebylo problémem v případě, že by měl možnost podepsat Seba Ogiera), týmem, který zatím oficiálně podepsal jen jednoho pilota je Toyota. Pro finský deník yle.fi řekl několik svých úvah s ohledem na změny na trhu Tommi Mäkinen: "Jistě, zajímali by nás všichni tři jezdci VW. Už jsme dokonce začali nějaká jednání. Je však jasné, že o jezdce takové úrovně se budou zajímat všechny týmy. Problém však je, že oznámení o konci VW přišlo hodně pozdě a skoro všechny plány již máme hotové," říká Mäkinen a pokračuje, "vždycky je malá šance něco změnit. Musíte sledovat situaci. Kromě Juho Häninena nemáme nikoho dalšího pod smlouvou."

Kromě týmových bossů budou svou roli hrát i manažeři a jednou z velkých postav je Timo Joukhi, který do MS dostal svého času Juhu Kankkunena či Tommiho Mäkinena a nyní má ve svém portfoliu například Jari-Mati Latvalu nebo Teemu Suninena. "Oznámení nemohlo přijít v horší dobu. Prakticky všechny smlouvy jsou už buďto podepsány nebo dohodnuty. Pokud mistr světa Ogier bude chtít pokračovat v kariéře, tak je téměř jasné, že v nějakém týmu se místo najde. Ale na druhou stranu si nemyslím, že by jako čtyřnásobný mistr světa šel do jakéhokoliv týmu, pokud by neměl šanci vítězit. A takové podmínky nabízí Citroen nebo jemu podobný tým," říká známý finský manažer k nastalé situace a dodává směrem k budoucnosti Jari-Mati Latvaly, "je hodně zklamaný. Přirozeně, že vítězí soutěživý duch a Jari-Mati chce závodit. To je bez debat. Každý si může spočítat, jaké jsou či nejsou možnosti. Je potřeba jednat se všemi týmy a zjistit, jestli je nějaká šance na sedačku. Ze všech týmů budou určitě vedena jednání s Toyotou a Tommi už dlouhou dobu jedná s různými jezdci a je jasné, že s nimi chce delší kontrakty."

Nyní tedy nezbývá, než čekat, protože internet za poslední dny zaplavily desítky spekulací, kdo s kým a za kolik. Jen pro zajímavost dodejme, že například Seb Ogier bývá často skloňován ve spojitosti s Malcolmem Wilsonem a v tomto světle může vypadat zajímavě jeho prohlášení z nedávného Rally Fora 2016: "Vážím si Malcolma a jednou z mých výčitek je, že jsem s ním nespolupracoval. Ale kdo ví, co přinese budoucnost." Mohl by tak M-Sport angažovat mistra světa a výrazně tak oživit svou letos lehce mdlou jezdeckou sestavu? Či bude vše ještě jinak? To ukáže teprve čas… ale zas tak moc ho není, protože datum uzavření přihlášek na Rallye Monte Carlo se pomalu, ale jistě blíží.

Komentářů celkem: 22
3. 11. 2016 18:50 Upraveno 18:52
0 0
Je to velká škoda. Velká škoda 3 továrních sedaček. A to to vypadalo tak pěkně. Že by třeba nemuselo zůstat jen u 3. Nějak to pořád nemůžu rozdejchat. Ogi s Krisem v jednom týmu-to by bylo pikantní. Přeci jen od jeho odchodu od Citroenu už nějaká doba uběhla, lidi se vyměnili a tihle borci si na nějaký starý "šrámy" nehrajou. Otázka je, jak je na tom Citroen(resp. skupina ) finančně-tedy perspektiva jeho setrvání. Ještě k VW. Dost lidí tady píše(průběžně), že VW zrovna nemuseli, ale... Tak zopakuju, za čím si pořád stojím. VW pozvedl šampionát a zájem o něj. Ať ze strany výrobců-bez něj by nepřišel ani Hyundai, ani Toyota-to je přímej důsledek účasti VW!! Tak ze strany diváků. A myslete si, co chcete o promotérovi, ale já jsem spokojenej. Možná to dnešní "roztěkaný" generaci je málo, za mě O.K.
AGS
3. 11. 2016 19:03
0 0
Původně napsal MPI
No já mám právě obavy, aby ten Ogi nebyl natolik drahá sranda, aby to u těch tří aut skutečně zůstalo.... Ale Pravdou je, že Malcolm je manažer s velkým M, tak se nechme překvapit, za ty letošní výkony bych Tanakovi jistotu tovární sedačky...

...jo tak proto se to jmenuje M-Sportsmajlíksmajlík
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!