Jakub "kuře" Kura - eWRC.cz
3. 11. 2016 21:00 − 9624× − 15

Yves Matton: Když mi Ogier zavolá, telefon mu zvednu

S odchodem Volkswagenu se často skloňuje možnost, že by se Seb Ogier vrátil k Citroenu. Co na to šéf týmu?

Citroen racing se v sezóně 2017 vrací oficiálně do MS a již před několika týdny oznámil, jakou podobu bude mít jeho jezdecká sestava. K dlouhodobě podepsanému Krisi Meekovi se přidali s dvouletou smlouvou Craig Breen a Stéphane Lefebvre jako mladí talenti, které si chce francouzský tým vychovávat. Avšak včera oficiálně potvrdil své stažení se z MS v rally Volkswagen motorsport, což znamená, že se na trhu objevila trojice špičkových jezdců a zejména v případě Sébastiena Ogiera se rychle vyrojily spekulace o jeho návratu tam, kde začal svou mezinárodní kariéru. Avšak Citroen je pro něj také týmem, který na konci roku 2011 opustil, aby nemusel být ve stínu jiného fenomenálního Sébastiena, tedy konkrétně Loeba.

Jak se však pro autosport.com nechal Yves Matton slyšet, rozhodně má zájem o to si s Francouzem pohovořit o možnostech pro rok 2017. "Sestavu pro rok 2017 už mám. Co ale řeknu je, že pokud mi Seb zavolá, tak mu to zvednu a pokecáme si. Ale jezdeckou sestavu pro rok 2017 měnit nechci. Udělali jsme rozhodnutí jít filosofií výchovy mladých jezdců. Ale zase kdybyste měli čtyřnásobného mistra světa, tak by to mohlo být zajímavé," říká Yves Matton ohledně šancí Seba Ogiera.

"Se Sebem jsem zatím ale nemluvil, je na něm, aby se rozhodl, co chce dělat. Je na něm, aby si rozhodoval o své budoucnosti, ale chci jasně říct, že v našem týmu nejsou žádné myšlenky na to, abychom měnili jezdeckou sestavu, kterou jsme vytvořili," dodává šéf Citroen racingu a pokračuje směrem k šancím Jari-Mati Latvaly a Andrease Mikkelsena obléknou kombinézu Citroenu, "neříkám, že bych jim nezvedl telefon. Jistě, že bych ho zvedl, jsem přece slušně vychovaný chlapec. Ale pro ně je situace jiná, nejsou Francouzi a nemají ani titul mistra světa," uzavírá Yves Matton.

Jelikož šéf Citroenu už tradičně startuje Rallye du Condroz-Huy, která se jede o tomto víkendu, další informace k odchodu Volkswagenu z MS od něj získal belgický server dhnet.be. "Jejich odchod je špatnou zprávou pro sport, ale co už. Stále budou na startu čtyři továrny, pokud započteme Škodu z WRC2, tak dokonce pět, což dá 12 až 15 továrních aut. Náš cíl je pro rok 2017 získat několik vítězství a v roce 2018 jet o titul. Odchod VW nás dostává pod větší tlak," říká Yves Matton pro belgická média a ještě jednou se vrací k situaci Sébastiena Ogiera, "S čtyřnásobným mistrem světa prostě musíte jednat. Ale tato situace přišla ve špatnou dobu. Mimo finanční hledisko by byly problémy i s dostupností dílů. Kdybych měl v Monaku postavit na start čtyři DS3, nebyl by to problém, ale už teď vím, že C3 zvládneme připravit jen dvě…"

Komentářů celkem: 15
3. 11. 2016 23:231
0 0
Originál jsem nečetl ale ta prohlášení nedávají žádný smysl smajlík
3. 11. 2016 23:432
0 0
Ja si to vykladam takto: Citroen ma evidentně sestavu danou a na to ji měnit je pozdě. Navíc na to nemáme prachy, takže si nemůžeme dovolit Seba oslovit sami. Pokud nic nesežene a zavolá nám sám, budeme vědět ze mu muzeme nabídnout min nez kolik by asi jinak čekal. Nějak si nedokážu představit Malcolma jak za stávajících okolnosti čeká jestli se mu Ogi náhodou neozve smajlík
3. 11. 2016 23:553
0 0
Jestli nejsou hloupí, tak Ogiho angažují. Protože je to ta nejlepší investice.
MPI
4. 11. 2016 07:264
0 0
Možná budu za kacíře, ale popravdě - vůbec nebudu překvapen, pokud v Monte budou na startu čtyři I20 WRC a jedna z nich bude mít francouzský vlaječky...smajlík
4. 11. 2016 08:285
0 0
Když Citroen v roce 2012 Ogiera vyhodil, proč by se ho jako první měl doprošovat? Takže na tahu je Ogi, který může minimálně tušit, že právě Citroen bude mít momentálně nejlépe
připravené auto pro rok 2017. Je to jenom partie o jedné známé,a to peníze.

Osobně bych nejraději viděl Ogiera u Fordu, nechť se skutečně ukáže, na co Ford skutečně má,
protože dlouhodobě tento vůz nebyl prověřen špičkovým jezdcem.

4. 11. 2016 08:446
0 0
Hmm, tak kolik WRC v Monte uvidíme, když i Citroën bude schopen nasadit jen dvě?

Jinak působí ten rozhovor jednoznačně, Citroën měnit sestavu nebude. Ale nevím, Lefebvre ani Green na mě dojmem megatalentů nepůsoběj..
4. 11. 2016 09:197
0 0
Původně napsal rosik
Když Citroen v roce 2012 Ogiera vyhodil, proč by se ho jako první měl doprošovat? Takže na tahu je Ogi, který může minimálně tušit, že právě Citroen bude mít momentálně nejlépe
připravené auto pro rok 2017. Je to jenom partie o jedné zn�...

Já mám tedy za to, že Ogi odešel sám do VW. protože ho přetáhl Karlos. Jasně byla tam napjatá atmosféra, ale nemyslím, že by ho vyhodili. Jo a odešel na konci roku 2011.
4. 11. 2016 09:488
0 0
Více článku na toto téma, hrozně mě baví tuto situaci sledovat a s napjetím čekat jak to dopadne smajlík
4. 11. 2016 09:519
0 0
Souhlas, hodně lidí napjatě čeká, jak se tohle celé vyvrbí a těším se na ty reakce. Stejně tak se těším na to, jak to zamíchá s vývojem šampionátu.
4. 11. 2016 11:0010
0 0
Já čtu, že DStrojek maji dost, takže pokud nemají současní borci ve smlouvě napsáno C3 wrc, tak klido Yves muze posadit Meeke + 1 do dvou zmíněných C3 WRC a "juniorku" do DS3 WRC, ne? smajlík
4. 11. 2016 11:1411
0 0
Jenže DS3 budou proti těm novým C3 asi jen do počtu... Nevíte, o kolik je vlastně ta nová generace rychlejší?
4. 11. 2016 11:2212
0 0
Nová generace bude asi rychlejší, ale třeba podmínky na Monte Carlu mohou dost měnit situaci. Samotného by mě to zajímalo, jak to bude s novými WRC, ale to asi odpoví až první soutěže roku 2017.
4. 11. 2016 11:3013
0 0
Možná pomalejší, ale důležité je i sbírání zkušeností + podmínky na Monte můžou leccos měnit. A třeba bude výhodnější mít spolehlivou vyzkoušenou DS3, než WRC verze 2017 smajlík (jinak to bylo myšleno trochu jako nadsázka)
4. 11. 2016 20:0414
0 0
Dost mě překvapila informace, že nová WRC jsou v pomalých technických místech pomalejší než současná WRC, zajímavé. Tvrdil to myslím někdo od VW, takže pravdu už nezjistíme.
4. 11. 2016 21:2015
0 0
Původně napsal Spik
Dost mě překvapila informace, že nová WRC jsou v pomalých technických místech pomalejší než současná WRC, zajímavé. Tvrdil to myslím někdo od VW, takže pravdu už nezjistíme.
Tím se mi jen potvrzuje můj dojem... Taky mi příjdou z videí takové neohrabanější pomalejší ,ale třeba je to jen zdání
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!