Novinky v pravidlech pro MS 2017
Ve středu byly na zasedání v Paříži projednány změny v pravidlech pro MS 2017. Na veřejnost už začínají pronikat jednotlivé detaily, ačkoliv vše ještě čeká na potvrzení na zasedání World Motor Sport Council během listopadu.
Navržena je změna ohledně startovního pořadí v jednotlivých etapách, které tolik kritizoval Sebastien Ogier. Od další sezóny by se tak měl vrátit systém, kdy vedoucí muž MS startuje první jen v úvodní etapě, v dalších by se pak pořadí obracelo podle aktuálního pořadí v soutěži. Nutno říci, že díky letošnímu pravidlu měl Ogier na většině šotolinových soutěžích nevýhodu, naopak to pro něj bylo výhodné na asfaltu nebo na bahnitých šotolinách.
Změny budou také v bodování Powerstage, které už bylo vidět třeba v propozicích na Monte Carlo. Bodovat bude nově hned pětice jezdců s bodovým přídělem 5-4-3-2-1.
Začalo se také pracovat na projektu WRC Trophy, což by měl být pohár pro soukromé jezdce s vozy WRC specifikace 2016, tedy těmi letošními. A pokračovat by mělo i mistrovství WRC3, ačkoliv se spekulovalo, že skončí. WRC2 je jisté.
Bodování v cíli: 10 místo (1 bod); 9 (2); 8 (4); 7 (6)
Hypoteticky: Ogier havárie nebo technická závada v 1 etapě. Konec a nástup do 2 etapy. Havárie nebo technická závada ve 2 etapě. Konec a nástup do 3 etapy. Tam projede k závěrečné PS a vyjede si 5 bodů. Za jedinou rz má skoro stejně bodů jako celkově sedmý, který projel celou soutěž.
Tento cirkus s powerstage, spolu s bednou a šampáňem za cílem, nepřivede ani jednoho nového fanouška. A pokud ano, tak jen takového, který si pustí výhradně nedělní cirkus a naprosto nebude tušit, co se dělo během víkendu.
To už je jak krasobruslení, body technické a umělecké.
2. Souhlas s buzekpar. Rally je historicky zakotveno jako vytrvalostni soutezeni. Mit za jedinou RZ bodu jako 8. v poradi.
Nebo to může bejt tak, že lidi ze zadu na to šlápnou a vemou body navíc k tomu 8. místu. To že něco bylo, neznamená že to bylo svatý a správně. O vytrvalosti je to pořád!
Nemyslím si, že minulost musí zůstat neměnná, vše má svůj vývoj. O vytrvalost ale jít nemůže, pokud vítěz PS bere téměř to, co sedmý v cíli po absolvování kompletní soutěže.
PS je jen nějaký pokus (který asi moc nefunguje, když opět zvyšují body) a deklarace, že FIA + promotér něco dělá, vymýšlí.
Když už to musí být, jel bych na poslední rz o kvalifikaci na startovní pořadí do další soutěže, kde by si jezdci podle pořadí volili jak budu startovat.
Jinak s nespravedlivým rozdělením bodů z PS rozhodně souhlasím.
Pokud má dnes soutěž 350km, vítěz bere bod za 14km. Powerstage +- 6km za 5 bodů. Body v PS jsou 14x hodnotnější. Víc není nutné psát.