5. 11. 2016 17:51 − 9903× − 12

Novinky v pravidlech pro MS 2017

Startovní pořadí v jednotlivých etapách, body za powerstage atd.

Ve středu byly na zasedání v Paříži projednány změny v pravidlech pro MS 2017. Na veřejnost už začínají pronikat jednotlivé detaily, ačkoliv vše ještě čeká na potvrzení na zasedání World Motor Sport Council během listopadu.

Navržena je změna ohledně startovního pořadí v jednotlivých etapách, které tolik kritizoval Sebastien Ogier. Od další sezóny by se tak měl vrátit systém, kdy vedoucí muž MS startuje první jen v úvodní etapě, v dalších by se pak pořadí obracelo podle aktuálního pořadí v soutěži. Nutno říci, že díky letošnímu pravidlu měl Ogier na většině šotolinových soutěžích nevýhodu, naopak to pro něj bylo výhodné na asfaltu nebo na bahnitých šotolinách.

Změny budou také v bodování Powerstage, které už bylo vidět třeba v propozicích na Monte Carlo. Bodovat bude nově hned pětice jezdců s bodovým přídělem 5-4-3-2-1.

Začalo se také pracovat na projektu WRC Trophy, což by měl být pohár pro soukromé jezdce s vozy WRC specifikace 2016, tedy těmi letošními. A pokračovat by mělo i mistrovství WRC3, ačkoliv se spekulovalo, že skončí. WRC2 je jisté.

Komentářů celkem: 12
5. 11. 2016 19:341
0 0
Bodování PS je podle mého nesmyslné.
Bodování v cíli: 10 místo (1 bod); 9 (2); 8 (4); 7 (6)
Hypoteticky: Ogier havárie nebo technická závada v 1 etapě. Konec a nástup do 2 etapy. Havárie nebo technická závada ve 2 etapě. Konec a nástup do 3 etapy. Tam projede k závěrečné PS a vyjede si 5 bodů. Za jedinou rz má skoro stejně bodů jako celkově sedmý, který projel celou soutěž.
Tento cirkus s powerstage, spolu s bednou a šampáňem za cílem, nepřivede ani jednoho nového fanouška. A pokud ano, tak jen takového, který si pustí výhradně nedělní cirkus a naprosto nebude tušit, co se dělo během víkendu.
To už je jak krasobruslení, body technické a umělecké.
5. 11. 2016 19:532
0 0
Nevidím v tom nic nefér, já jsem pro. smajlík
5. 11. 2016 20:123
0 0
Nebylo náhodou v pravidlech,že když jsi nastoupil v neděli v rámci superrally,neměls nárok na body v opičárně?
5. 11. 2016 20:174
0 0
Samo jen můj pohled, nic víc. Jen pokud dělám nějaké opatření, něco tím sleduji, očekávám nějaký výsledek, pozitivum. A tady nevím co je záměrem. Pokud sledovanost TV, tím víc jsem skeptikem.
5. 11. 2016 20:515
0 0
buzekpar: souhlasím, je to kravina, ale třeba se tím pádem kluci, který měli v nějaké z předchozích etap víc snažit a taky se bou více snažit mechanici, aby dali do kupy auto. Tedy všichni budou chtít jet až dokonce i přes komplikace.
Raf
5. 11. 2016 21:436
0 0
1. Nemit 2 mesice pred novym rokem schvalena pravidla, je tragicke. Opakuje se to kazdorocne. Co kdyz nskonec WRC3 neprojde? Vsem teamum to pridelava nemalo komplikaci.
2. Souhlas s buzekpar. Rally je historicky zakotveno jako vytrvalostni soutezeni. Mit za jedinou RZ bodu jako 8. v poradi.
6. 11. 2016 01:417
0 0
Nebo to může bejt tak, že lidi ze zadu na to šlápnou a vemou body navíc k tomu 8. místu. To že něco bylo, neznamená že to bylo svatý a správně. O vytrvalosti je to pořád!
6. 11. 2016 12:028
0 0
Je to dost. Řešení by bylo třeba i kolik % rychlostek nejel, tak o tolik % bude mít za popř. vítězství na powerstage bodů míň :D ale to už je pravidlo, které upravuje pravidlo atd...nechceme z toho udělat F1 :D
6. 11. 2016 12:219 Upraveno 12:22
0 0
Původně napsal Spik
Nebo to může bejt tak, že lidi ze zadu na to šlápnou a vemou body navíc k tomu 8. místu. To že něco bylo, neznamená že to bylo svatý a správně. O vytrvalosti je to pořád!


Nemyslím si, že minulost musí zůstat neměnná, vše má svůj vývoj. O vytrvalost ale jít nemůže, pokud vítěz PS bere téměř to, co sedmý v cíli po absolvování kompletní soutěže.
PS je jen nějaký pokus (který asi moc nefunguje, když opět zvyšují body) a deklarace, že FIA + promotér něco dělá, vymýšlí.
Když už to musí být, jel bych na poslední rz o kvalifikaci na startovní pořadí do další soutěže, kde by si jezdci podle pořadí volili jak budu startovat.
7. 11. 2016 12:3610 Upraveno 12:38
0 0
S tím vyjížděním startovní pozice na další soutěž je pěkná věc, ale nereálná. Co když někdo nebude startovat? Myšleno, že až na PS nedojede.

Jinak s nespravedlivým rozdělením bodů z PS rozhodně souhlasím.
7. 11. 2016 14:3011
0 0
Tohle bodování je prostě potíž, dle mého by krásně do konceptu i logiky WRC jako etapového závodu (sprintu), zapadlo bodování jednotlivých etap. Rozumné bodové rozložení by krásně mohlo oceňovat pravidelně dojíždějící celou soutěž, ale zároveň i ti, kteří by bodovali kvůli havárii jen v několika či jedné etapě. Souboje v jednotlivých etapách i celé soutěži. To si myslím, že by pomohlo a nikterak nesrozumitelné či nespravedlivé.
7. 11. 2016 14:5412
0 0
Myslím, že ani bodování etap nemůže rally pomoci. V čem by to bylo přínosem? Existuje rally - soutěž a ta má svůj start a cíl. Kouskování, omezování, bodíčkování nikam nespěje.
Pokud má dnes soutěž 350km, vítěz bere bod za 14km. Powerstage +- 6km za 5 bodů. Body v PS jsou 14x hodnotnější. Víc není nutné psát.
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!