6. 11. 2016 23:14 − 2328× − 0

Rallye du Condroz – komentář

V Belgii se odehrálo devět mistrovských soutěží, což je na poměry národního mistrovství velké číslo.

V Belgii se letos odehrálo celkem devět mistrovských soutěží, což je na poměry národního mistrovství dost velké číslo. O mistrovi se rozhodlo stejně jako v předešlé sezóně předčasně a po předposlední soutěži už je dohráno i v duelu o post vicemistra. Jelikož se ale závěrečná soutěž jako tradičně odehrává v Huy a jedná se o Rallye du Condroz, na startu se sešla naprosto parádní konkurence. Jako obvykle se tam vydala silná skupina jezdců Citroënu včetně šéfa stáje z MS Yvese Mattona, který letos osedlal Citroën C4 WRC. Na vítězství ale chtěli hlavně útočit jeho dva svěřenci Craig Breen a Stéphane Lefebvre, kteří usedli podobně jako Emil Bergkvist do Citroënů DS3 R5. S vicemistrovským Peugeotem 208 T16 R5 si nenechal ujít závěr sezóny domácí Kris Princen a jeho loňskou techniku osedlal Cedric de Cecco.

I když se na startu sešlo opět hodně slušné množství speciálů WRC, přeci jen větší zájem i vzhledem k jezdecky zajímavějšímu složení budily posádky ve vozech R5. Pět značek už postavilo tyto speciály a v Belgii nechyběl ani jeden z nich. Do novotou vonícího Hyundaie i20 R5 se posadila někdejší velká belgická hvězda Francois Duval. V domácím mistrovství se letos objevil už při Rallye de Wallonie, ale půjčený Citroën DS3 R5 tam rozbil. Do Rallye du Condroz vstoupil pomalejším patnáctým časem, ale už v RZ 2 zajel druhý nejrychlejší a posunul se na páté místo. Z toho se pak propadnul na šesté, které s nízkým odstupem umožňujícím mu zasáhnout i do boje o bednu držel i na konci druhé sekce. Do té třetí ale vstoupil hodně nešťastně a musel s poškozenou olejovou vanou odstoupit. Do sezóny vstoupil jako junior Citroënu a na jejím konci už reprezentoval konkurenční značku Hyundai. Takový posun zažil Guillaume Dilley a s druhou i20 stáje First Motorsport se od začátku rally držel těsně pod pódiem. V RZ 6 ale u svého vozu poškodil kolo a spadnul až do sedmé desítky. V průběhu náročné etapy se pak sice vyhoupnul až na příčku jedenadvacátou, ovšem po RZ 12 svou jízdu zakončil.

Kromě zástupců Hyundaie se moc nedařilo ani jezdcům obou 208 T16 R5. De Cecco postupoval krok za krokem a po RZ 12 se už dostal do top ten. V předposlední sobotní zkoušce ale chyboval a etapu zakončil havárií. Princenovi cestu za skvělým výsledkem přerušila už chyba v RZ 3, kde pilot Peugeotu o plot udělal defekty hned na dvou kolech. Vzhledem k jediné rezervě navíc musel následující úsek Wanze absolvovat od startu na poškozené gumě zadního levého kola. Večer při druhém průjezdu tímto úsekem Princen ztratil další cenný čas, tentokrát kvůli problémům se spojkou. Nejrychlejší čas v první zkoušce a pak ještě ve dvou ze třech zbývajících první sekce zaznamenal další jezdec vozu PSA Breen. Cédric Cherain pilotující podruhé Škodu Fabia R5 s ním i díky vyhranému třetímu testu držel krok a do servisu přijel s odstupem jen 2,9 sekundy. Ze hry už v první čtvrtině sobotní etapy vypadnul po poruše motoru Škody Fabia R5 Ghislain de Mevius.

Druhá sekce začala kotrmelcem Bergkvistovy DS3 a upevněním vedoucí příčky pilota druhého vozu ze stáje J-Motorsport. V RZ 6 ovšem Breen nechal 8,5 sekundy a spadnul na druhé místo. Cherain Irovi následně nadělil dalších deset sekund v osmém testu a vytvořil si tím na čele náskok už 12,4 vteřiny. Lefebvre ve třetí sobotní sekci zajel svůj první nejrychlejší čas a před závěrečnou částí etapy se už na třetím místě dotáhnul 7 sekund za svého kolegu Breena. Cherain s postupem času nabíral na rychlosti a začal směřovat za obhajobou loňského vítězství. Závěrečnou sobotní sekci začal třemi nejrychlejšími časy a zvýšením náskoku na 23,6 vteřiny, ale pak v poslední zkoušce přišla chyba. Cherain vyletěl mimo trať, narazil do stromu a musel perfektně rozjetou soutěž předčasně ukončit. Na třetí místo se díky tomu na konci prvního dne dostal jiný pilot Fabie R5 Vincent Verschueren, který celou sobotu tvrdě bojoval s dalším škodovákem Xavierem Bouche. Z pozice vedoucího jezdce nakonec do druhé etapy šel Breen, 17,6 sekundy před Lefebvrem.

Francouz nechal v servisu u svého Citroënu vyměnit převodovku, ale to se v první nedělní sekci neukázalo jako zrovna dobrý počin. S příliš krátkými převody nemohl pořádně zaútočit na svého značkového kolegu a na čtyřech zkouškách ztratil dalších skoro deset sekund. Ve velkém stylu neděli ovšem rozjel Matton, který dopoledne vyhrál dva testy a vyhoupnul se před Manuela Canal-Roblese na pátou příčku. Nutno dodat, že pilot Fabie WRC ztratil nějaký čas defektem. Před šéfem Citroënu se však musel mít na pozoru i čtvrtý Bouche, když měl před poslední čtveřicí zkoušek k dobru jen 13,4 sekundy. Pilot Fabie R5 ale situaci nepodcenil a čtvrté místo si nakonec uhlídal. Třetí příčku pak uhájil i další pilot Škody Verschueren, který si alespoň na závěr roku zlepšil chuť po vyloučení z Omloop van Vlaanderen. Vítězem druhé etapy se nakonec stal Chris van Woensel, který si bohužel ze soboty odnášel velkou ztrátu zapříčiněnou poruchou diferenciálu svého Mitsubishi Lancer WRC05. V neděli byl ze všech nejrychlejší a od Princena převzal sedmé místo. Lefebvre sice závěrečnou sekci zvládnul rychleji než Breen, ale nakonec přeci jen pouze obhájil loňské druhé místo. Irský tovární pilot Citroënu tedy duel se svým kolegou zvládnul a připsal si letos už druhý triumf za volantem DS3 R5.

Konečné výsledky této soutěže belgického mistrovství

Konečný stav šampionátu: 1. Loix 134, 2. Princen 97, 3. Verschueren 87, 4. Dovifat 55, 5. Dolfen 47, 6. Geusens 44

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!