8. 11. 2016 14:05 − 1263× − 0

Rallye La Nucía-Mediterráneo – komentář

Nedílnou součástí španělského asfaltového mistrovství byla do roku 2003 Rallye Mediterráneo.

Nedílnou součástí španělského asfaltového mistrovství byla do roku 2003 Rallye Mediterráneo, která následně svůj poetický název změnila na Rallye la Villa Joiosa a v mistrovství strávila dalších osm let. Další čtyři roky se v této oblasti nesoutěžilo, ale to se letos změnilo, když se podnik do kalendáře pod novým názvem Rallye La Nucía-Mediterráneo vrátil. Comeback si nenechal ujít ani úřadující mistr Miguel Fuster, který zde absolvoval svou teprve druhou letošní rally. S Fordem Fiesta R5 začal na pátém místě a po třetím testu postoupil na čtvrté. Následně jej však problémy s alternátorem ze hry vyřadily. Chvíli poté skončil pro technické potíže i další pilot Fiesty R5 José Manuel Mora a nejrychlejší Ford tak nakonec do cíle na pátém místě dovezl Santiago Carnicer. Šestého startu se v Mediterráneu dočkalo Suzuki Swift R+. Gorka Antxustegi se s ním dostal na sedmé místo a dokázal o dvě minuty ujet týmovému kolegovi Adrianu Diazovi ve starším Swiftu Super 1600. Bohužel do závěrečné sekce už nenastoupil.

První nejrychlejší čas soutěže zajel Sergio Vallejo, který zatím s Citroënem DS3 R5 čeká na první společné vítězství ve španělském mistrovství. Teď za ním i díky výběru lepších gum vykročil výborně, ale už v druhém testu se před něho do čela dostal Nil Solans. Mladý Španěl se vrátil za volant Peugeotu 208 T16 R5, se kterým vloni vcelku úspěšně odjel čtyři soutěže WRC2. Ze získaného vedení se ale moc dlouho neradoval, neboť ve třetím testu u svého vozu urazil kolo. Nejrychlejší čas tam zajel už jistý mistr Cristian García a průběh soutěže se vrátil do letošního normálu. Pilot Mitsubishi Lancer EVO X od této chvíle vyhrával jednu zkoušku za druhou a v deštivých podmínkách si před závěrečnou zkouškou vytvořil náskok necelé minuty na stájového kolegu Alberta Monarriho. A u Mitsubishi za tento průběžný double mohli být více než rádi, neboť se rychlejší Lancer pár kilometrů před cílem posledního testu zastavil. Monarri týmu nakonec vítězství zajistil a v šampionátu triumfoval vůbec poprvé. Naneštěstí pro něho mu to moc nepomůže v boji o pozici vicemistra. Průběžně druhý Pedro Burgo totiž dovezl své Porsche do cíle na třetí příčce a vicemistrovskou pozici si uhlídal. Druhé místo Valleja tomuto jezdci přineslo nejlepší letošní výsledek, v hodnocení šampionátu se však dále krčí až na šestém místě.

Konečné výsledky podniku španělského asfaltového mistrovství

Stav šampionátu: 1. García 271,5, 2. Burgo 190,5, 3. Monarri 156, 4. Díaz 155,5, 5. Marbán 147,5, 6. Vallejo 132

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!