Latvala by rád znal budoucnost ještě před Austrálií
Před týdnem se naplno objevily spekulace o konci Volkswagenu v MS a když tým o den později svůj VolkswagVen potvrdil, tak se rázem na trhu objevili tři kvalitní a hlavně volní jezdci. Jedním z nich je i Jari-Mati Latvala, kterého Polo za čtyři společné roky dovezlo ke dvěma titulům vícemistra a jednomu třetímu místu. Devětkrát se také radoval z vítězství v soutěži, ale nyní si musí pro pokračování v MS hledat nový vůz, do nějž by usedl. Jak se nechal pro finské mtv.fi slyšet jezdcův manažer Timo Joukhi, Latvala by MS neměl opustit. "Jednání vedeme tu i onde, ale zatím se nevynořilo žádné řešení," říká k situaci svého svěřence Joukhi.
Mnoho spekulací Jari-Matiho spojuje s Toyota Gazoo Racingem, který si jeho šéf Tommi Mäkinen buduje jako takový menší finský nároďák a Timo Joukhi nevyvrací, že by se svým bývalým svěřencem jednal: "Jistě, byl jedním z těch, s nimiž jsem hovořil. Po konci Volkswagenu jsem byl v kontaktu se všemi týmy. Je možné, že řešení Jariho situace nalezneme už tento týden, ale taky to může trvat až po Austrálii. Věřím však, že během několika týdnů budeme mít jasno. Pokud by měl Jari zůstat mimo MS, což je však nepravděpodobné, tak se budeme porozhlížet po jiných šampionátech. Jakých ale, to by se řešilo později a Jari zatím nemá žádné preference," říká Timo Joukhi optimisticky.
Tima Joukhiho lze považovat za jednoho z velkých insiderů v MS v rally a proto také dodal svůj pohled na jednu ze spekulací, která neustále okolo konce VW koluje. A to tu, že by vozy a tým převzal RedBull, jenž by nastoupil jako soukromý tým v příští sezóně: "Problém je v tom, že auto nemá homologaci. A mám dojem, že Volkswagen nemá žádný zájem na tom, aby Polo homologoval."