Honza a Filip: info z Korsiky 2006

Aktualizováno 9.4. v 9:30. Informace z příprav a průběhu letošní Rally Korsika od Filipa Schovánka.

Neděle 9:30,

„Po startu RZ9 nám praskl zadní stabilizátor. Ve voze jsou velké vibrace a auto nechce zatáčet. Hrozně se opotřebovávají přední pneumatiky a kloužou.“

Sobota 10:30,

Aigner urazil kolo kousek po startu o mostek. Cca na 3,5 km jsme minuli krávu tak o 20 cm, docela husté… RZ5 je nekonečný příběh, konec jak na ledě – přehřáté pneu…

Čtvrtek 14:00,

Trať oficiálního shakedownu byla velmi znečištěná po továrních jezdcích a museli jsme jet v jakési koleji. Akcelerace přicházela v úvahu až na výjezdu ze zatáčky. Shakedown jsme absolvovali třikrát a dosáhli jsme časů: 4:25.1, 4:23.1 a 4:22.4. V každé jízdě jsme „bojovali“ ve vteřině s Alexem Benguem :-). Hledali jsme po každé z těchto jízd ještě lepší nastavení vozu a dokonce došlo i na změnu v nastavení tlumičů. Na úpravě nastavení vozu Škoda Fabia WRC se bude pracovat ještě před samotným startem soutěže, neboť jsme přišli s novými poznatky.
Zajímavé bylo, že se na trati shakedownu ani jednou neobjevil Francois Duval! Ten byl pouze v servisní zóně shakedownu a párkrát si oblékl přilbu a vydal se na start. Vždy se ale vrátil, neboť měl problémy s brzdami.
Shakedown měřil 6.94 kilometrů a jeho trať byla shodná s loňským ročníkem. Na trati jsme viděli několik českých vlajek a dokonce i nádherné obří vlajky. Honza se snažil „dostat auto do ruky“ a v jedné zatáčce se vůz trochu sklouzl, ale nešlo o žádnou krizovou situaci a Škoda Fabia WRC je bez nejmenšího škrábance. Na výjezdu jsem dokonce poznal Petra Pančochu, takže opravdu nešlo o mimořádnou událost :-). A svodidla jsme skutečně „nelízali“ :-).

Středa 22:00,

Ve středu jsme vyrazili vstříc seznamovacím jízdám z hotelu v 6:45. Z tréninku jsme se vrátili v 16:10. Během seznamovacích jízd jsme absolvovali zhruba 500 kilometrů po horských silničkách. Dnes byly na programu úseky první a třetí etapy, vždy po dvou trasách rychlostních zkoušek. Já jsem se hned po příjezdu na hotel dal do opravování rozpisu. Pak jsme společně zašli na večeři a na úpravě rozpisů budu pracovat do velmi pozdních nočních hodin.
Ve středu bylo překvapivě zataženo a slunce bohužel nesvítilo. Přesto bylo dnes kolem 19 stupňů Celsia. Na obloze se honily mraky, vypadalo to na déšť a skutečně během dne pár kapek spadlo.
Dnes jsme absolvovali přejímku a vše proběhlo bez jakýchkoliv problémů. Můžeme se tedy v klidu připravovat na samotný závod. Zítra je na programu oficiální shakedown a my jsme ve skupině, která bude mít trať shakedownu vyhrazenou od 10:30. Předpokládáme, že již v tu dobu bude na trati mnoho nečistot a naším cílem bude pouze prověřit funkčnost vozu Škoda Fabia WRC před startem do soutěže, na shakedownu nebudeme závodit. Plánujeme absolvovat oficiální shakedown přibližně třikrát. Pokud to bude jenom trochu možné, tak se ohlásím s poznatky a případně časy po shakedownu.
Několik zajímavostí ze servisní zóny: Manfred Stohl pozměnil design svého vozu a úplně vynechal oranžovou barvu. Nyní se objevuje více bílých ploch, které jsou velmi pěkně sladěné se zelenou a modrou barvou. Mně osobně se tento design velmi líbí.
Druhá zajímavost se týká týmu BSA, který připravuje Peugeoty 307 WRC pro dva francouzské piloty. Svůj vůz měl přichystaný v servisní zóně Alexandre Bengue i Nicolas Vouilloz. Ovšem vedle těchto vozů byl pod plachtou i Peugeot, se kterým János Tóth startoval na maďarské Rally Eger. Tento Peugeot byl ve stavu, v jakém dokončil maďarskou rally, včetně polepů i startovního čísla. Zajímavé bylo, že mechanici z tohoto vozu demontovali některé díly a používali je do vozů připravovaných pro Rally Korsika! Dokonce měli údajně demontovat i nápravu…

Úterý 22:30,

Vzpomněl jsem si na humorný příběh ze včerejška. Byl jsem přebírat GPS do tréninkového vozu a při administrativní přejímce jsem si prohlížel halu. Vlály tam vlajka, ale česká chyběla… Tak jsem se zmínil, že Česká republika na Rally Korsické solidní zastoupení, aby si zasloužila mít také vlajku. Způsobil jsem velký chaos. Hledala se vlajka České republiky a nejvíce to odnesl chudák údržbář, na kterého všichni řvali. Zmatek trval asi 5 minut a poté přišla paní, která mi řekla: „To jsou vlajky zemí, které pořádají soutěž Mistrovství světa v rally. Až budete pořádat takovou soutěž, tak zde bude i vlajka České republiky. Ale jestli vyhrajete Rally Korsika, tak vám rádi zahrajeme vaši hymnu…“


Pobřeží pouhých 15 km od stratu RZ 5/7 a velmi blízko STOPky této RZ.

Dnes bylo přes den kolem 18 stupňů Celsia. Je nádherně modrá obloha a podle našich subjektivních pocitů bychom hádali více stupňů Celsia, jaké je teplo. Oproti loňskému podzimu je na trati podstatně více nečistot na trati, především štěrku. Ačkoliv máme k dispozici loňský rozpis, tak mám s jeho úpravou poměrně hodně práce. Loni jsme měli z Korsiky velký respekt, takže rozpis výrazně zjednodušujeme a snažíme se jej i zrychlit, vynecháváme některá „probrždění“.


Pobřeží pouhých 15 km od stratu RZ 5/7 a velmi blízko STOPky této RZ.

Seznamovací jízdy probíhají v poklidu a pořadatelé jsou velmi příjemní, dokonce na startu rychlostních testů před seznamovacími jízdami rozdávají posádkám nápoje a sušenky. Ještě dále v podmínkách svým posádkám šel tovární tým Ford. Ten zhruba 10 kilometrů před startem rychlostní zkoušky vytváří vlastní občerstvovací zónu. Přijede dodávka, u které rozdělají stan a obsluha připraví občerstvení. Posádky se ve stínu v klidu občerství. Byli jsme opravdu překvapeni, neboť takové podmínky nejsou obvyklé.

Upozorňujeme případné návštěvníky, že RZ 5 a 7 mají změnu v umístění startu oproti mapě. Zhruba po 500 metrech se napojí na původně plánovaný úsek, takže se upozornění týká pouze fanouškům startovní procedury.


Pouhých 15 km od fotografií 1 a 2 na startu R5/7 (vesnička Vico) v nadmořské výšce 400 m.n.m.

Ve středu nás čekají seznamovací jízdy na rychlostní testy 1. a 3.etapy.

Všechny fanoušky do České republiky zdraví Filip Schovánek.

Úterý 8:30, Do dějiště Rally Korsika jsme se vydali v neděli ráno. V Paříži nás čekala katastrofální situace na letišti. Všude byly neuvěřitelné spousty lidí a naše letadlo mělo zpoždění. Netradiční byly i dvě pasové kontroly na tomto letišti.
Na Korsiku jsme letěli letadlem typu Jumbo a já osobně jsem letěl poprvé tímto obřím letadlem. Sedadla uvnitř letadla byla umístěna ve třech řadách po 3, 4 a 3 sedadlech. Letadlo bylo zaplněné, většinou na Korsiku cestovali lidé staršího věku. Je možné, že jsou nyní na Korzice nižší ceny, neboť turistická sezóna ještě nezačala. Na Korzice jsme přistáli v neděli po obědě a přivítalo nás slunce a pro středoevropany na tuto dobu nezvykle teplé počasí. Je ovšem pravdou, že teplo způsobuje pouze slunce, které má velkou sílu. Vzduch není ještě prohřátý a po západu slunce se velmi rychle a znatelně ochladí. Již pohled z letiště byl neskutečně atraktivní. Přistávací dráha začíná 10 metrů od moře a při přistání cestujícím v letadle připadá, že letadlo přistává do moře, neboť při zahájení klesání není vidět nic jiného než moře. Hory na obzoru naopak pokrývá sníh… V pondělí dorazil i náš tým, který se plavil lodí. Servisní zázemí pro Rally Korsika máme shodné s tím, které měl loni tovární tým Škoda Motorsport.


Jan Kopecký-Filip Schovánek, Czech Rally Team Škoda-Kopecký

V servisní zóně jsme viděli Peugeot 307 WRC, se kterým startuje Gigi Galli. Na první pohled je to velmi atraktivní a nepřehlédnutelné auto, které je celé zářivě žluté s červenými nápisy Pirelli. Tento Peugeot patří týmu Bozian.
Pro prioritní skupinu začíná dnešní trénink ve 12 hodin, ale my ještě v 9.30 odtrénujeme trať oficiálního shakedownu, který je shodný s loňským. Na programu dnešních seznamovacích jízd jsou dvě rychlostní zkoušky ze druhé etapy.

Komentářů celkem: 21
Anonym IP:194.228.142.27
8. 4. 2006 18:0221
0 0
zdar chlapi jen tak dal at vidi ze ta fabka jede.zdravi KADAS
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!