15. 11. 2016 11:56 − 10849× − 20

Škoda motorsport vylučuje návrat do WRC

Po odchodu Volkswagenu z MS se objevila řada spekulací a jedou z nich byl i možný návrat Škody do TOP kategorie.

Britský magazín Autocar dnes přinesl informaci, která ukládá k ledu tužby mnohých fanoušků, jenž doufali, že by mohla značka Škoda převzít aktivity Volksawgenu v nejvyšší lize MS. Jak se nechal slyšet šéf české značky Bernhard Maier, to, že by tým s okřídleným šípem ve znaku převzal Pola WRC a adaptoval je do karoserie Fabie není na programu a Škoda motorsport se bude nadále zaměřovat na program ve WRC2 a klientský sport, který úspěšně rozjela již s Fabií S2000 a s nástupkyní specifikace R5 dále prohloubila.


Fabii ve verzi WRC nadále uvidíme jen z první generace…

"Převzetí programu VW se konat nebude. V rallysportu jsme měli a máme úspěchy v šampionátu WRC2. Máme také úspěšný zákaznický program, který nás nestojí žádné peníze a může nám přinášet vítězství v šampionátech, takže proč bychom to měli měnit? říká šéf Škody Bernhard Maier.

Zároveň německý rodák dodává: "Dělat toho víc není vždy tou lepší volbou. Co by nám to vůbec navíc přineslo už k tomu, čeho v rally dosahujeme nyní? Šampionát WRC2 je pro Škodu dobrým, je jisté, že nabízí nejlepší návratnost vložených investic, protože nás moc nestojí. Teď se chceme soustředit na rozvoj značky a vylepšování produktů, přičemž hlavní pozornost upíráme na elektrifikaci a digitalizaci. Obě tato odvětví nabízejí mnohem více obchodních příležitostí, než jakýkoliv jiný, klidně zábavněji znějící, způsob vynakládání financí," uzavírá Bernhard Maier.

Komentářů celkem: 20
15. 11. 2016 14:571
0 0
Osobně raději uvidím Škodu trvale v nižších šampionátech než dva roky ve WRC s následnou likvidací Škody-motorsport z důvodu nedostatku financí.
15. 11. 2016 15:122
0 0
A jak že je to s R5kama? Do kdy maj oficiální homologaci?
15. 11. 2016 18:173 Upraveno 18:17
0 0
Původně napsal liposh
A jak že je to s R5kama? Do kdy maj oficiální homologaci?

Do té doby než začne jezdit Polo R5 smajlíksmajlík
15. 11. 2016 20:574
0 0
Původně napsal Ruba

Do té doby než začne jezdit Polo R5

Barane.
16. 11. 2016 06:175
0 0
To by Škodě nahrávalo vytvoření čistě elektrické třídy v GRC, což je platforma, která by skvěle fungovala i ve světovém či evropském rallycrossu. V Americe je tohle v plánu od 2018 a jelikož Škoda si pohrává s myšlenkou vstupu na americký trh, tohle by se jevilo jako skvělá marketingově-sportovní aktivita. Ale je to jen spekulace omaštěná přáními.
16. 11. 2016 12:126
0 0
Původně napsal ElKubin
To by Škodě nahrávalo vytvoření čistě elektrické třídy v GRC, což je platforma, která by skvěle fungovala i ve světovém či evropském rallycrossu. V Americe je tohle v plánu od 2018 a jelikož Škoda si pohrává s myšlenkou vstupu na americk...


...od srdce mi řekni, že chceš, aby Škoda jezdila rally s čistě elektrickým autem
16. 11. 2016 13:097
0 0
Původně napsal ChristoferStolfa


...od srdce mi řekni, že chceš, aby Škoda jezdila rally s čistě elektrickým autem


..od srdce Ti říkám, že rally se na elektrické platformě jako RX nebo GRC postavit nedá, tudíž ne Škodu v rally s elektromobilem nechci, ale být možnost v těch rallycrossových šampionátech, tam proč ne.
16. 11. 2016 13:268
0 0
Rallycros není tak propojen s továrnami a i když se dá očekávat nějaká "ekorestrikce", tak to bude spíš global engine, než elektrika, která je přecijen "o něco" dražší. A v RX je to stále o soukromých týmech. Takže zapomeň. Divil bych se, že by tam jezdila jedna značka s elektro auty proti benzínovým dvoulitrům.
16. 11. 2016 13:399
0 0
GRC bude od roku 2018 doplněné o čistě elektrickou kategorii (ke stávajícím Supercars a Lites, je to logické když tamější Beetle GRC provozuje Andrettiho tým, který se účastní i E Formule) no a Volkswagen s Peugeotem lobují u FIA o zavedení elektřiny i do "evropského" RX. Ale je to jednání ještě na dlouho.
16. 11. 2016 15:0810
0 0
Lobovat si můžou kde chtěj, ale když to prosaděj tak docela jistě vznikne nová série pro nezávislé, pokud to nebudou prodávat za stejný peníz jako současný Supercars. Začíná to zacházet do extrémů - vetší zájem automobilek, víc nesmyslných předpisů. A snad víme, kam to pak vždycky směřuje. Jako by nevěděli, jakou ještě FIA a spol nedomrvili disciplínu...
16. 11. 2016 16:0511
0 0
No elektrifikace a digitalizace se už v jednom sportovním odvětví ,škodováky silně sponzorsky podporovaném, zavést povedlo...v cyklistice....smajlík
A když se tak daří a moc ten sport ve WRC2 nestojí, co tak homologovat a vyrobit nějaká soutěžní auta pro mládež a nemovité soukromníky, něco jako Adam cup nebo tak nějak, to by nešlo??
Za chvíli nebude s čím jezdit...
16. 11. 2016 16:2212
0 0
Sice bohužel nebude WRC (aspoň v dohledné době), ale za setrvání ve WRC 2 jsem hodně rád, navíc když je slíbeno více prostoru v reportážích.
Co se týče nějaké R2 nebo Cup auta, myslím, že se čeká na plán s technickými předpisy o motorech. V současnosti to ani nejde postavit, když koncern nemá motor 1.6, nevim jak v ruských a asijských škodárnách.
16. 11. 2016 17:3313
0 0
No jeden model pro přestavbu pro juniory Škoda dělala.Fabiu 1,0 Junior.To by byla R2 jak vínosmajlík
16. 11. 2016 18:1414
0 0
hujer: nová Fabia 1.0 44kW už homologací má, jako základ pro R5..smajlík
Spik: no má 1.5, ale problém je spíše to, že se přestávají dělat hlavy motorů s neintegrovanými výfukovými svody,tedy polopatě z hlavy vede na výfuk jedna díra a to není mimo motorů s turbem ideál na atmosferický závodní motor.
16. 11. 2016 19:4415
0 0
No co tak tu jednu díru rozdělit na 4svody(samo laděné) a ty pak stáhnout do jednoho dle pořadí zapalování válců aby to mělo efekt?smajlík
16. 11. 2016 19:5116
0 0
tak nějaká škodovácká malorážka, přímo továrnou dělaná by nebyla na škodu. Kdy naposled pod komínem postavili 2WD? Před 20 roky Octavii Kit? Všechny Fabie už byly de facto soukromé projekty, ne?
17. 11. 2016 19:5717
0 0
Jo, myslím že Octavia Kit je poslední 2WD. Fabia Kit a Fabia R2 jsou od Impromatu jestli nekecám.
Jde o to, jestli by měla továrna momentálně zájem o dvoukolku, kdyby na to měla techniku.
MPI
17. 11. 2016 22:3018
0 0
Jen se hloupě zeptám - pohárové Fabie 1,4 (A5) byly čí dílo? smajlík
17. 11. 2016 22:5719
0 0
žiji v tom, že za nimi stál promotér AUTO POWER, s.r.o.
18. 11. 2016 16:1520
0 0
Technický pokrok jde čím dál rychleji kupředu, takže E-auta mohou být ve WRX a poté WRC dříve, než bychom si dnes dovedli představit. Proto se ani Škodě nedivím, že mluví o WRC tak, jak mluví. Nebýt toho překotného vývoje, jsem přesvědčený, že po skončení "životnosti" Fabie R5 by šli do WRC. Jinak médii proskočila další informace o stavu v koncernu: http://www.novinky.cz/ekonomika/420965-volkswagen-do-roku-2025-zrusi-30-tisic-pracovnich-mist-z-toho-23-tisic-v-nemecku.html
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!