Jakub "kuře" Kura - eWRC.cz
16. 11. 2016 20:45 − 6384× − 0

Kam s nimi?

Po nečekaném oznámení stažení Volkswagenu z MS se naplno rozběhla jednání o tom, co bude s jeho jezdci.

Před dvěma týdny zasáhla mistrovství světa zpráva, že odešel Volkswagen a siroty po něm zůstaly. Trio Ogier, Latvala a Mikkelsen se rychle pustilo do jednání a nové angažmá své hledalo. Pojďme se proto nyní spolu s autosportem.com podívat, jaká je situace jezdců a jak to vypadá s jejich budoucností v šampionátu, který by dle posledních informací opustit neměli. Asi nejčastěji se řeší osoba Sébastiena Ogiera, anžto jde o čtyřnásobného mistra světa a tím pádem horké zboží na trhu. Spekulace jej nejčastěji spojují s M-Sportem, jehož Fiestu by si dle některých médií měl po Australské rally vyzkoušet, ale zpovzdálí na Francouze pomrkává druhý zájemce, kterým je Citroen racing. K situaci říká šéf M-Sportu Malcolm Wilson: "Se Sébastienem jednám. Upřímně, to je vše, co teď mohu říct. Fiestu zatím neřídil, je potřeba před tím ještě dořešit pár věcí."

Svůj pohled na konec Volkswagenu řekl i Seb Ogier, který se vyjádřil pro francouzský L'Equipe. "Jsem v pohodě, v životě jsou horší věci. Zažil jsem čtyři fantastické sezóny s fantastickým týmem a všem by se nám líbilo, kdybychom pokračovali dál. Do budoucnosti se dívám s optimismem. Teď můžeme být hrdí na vše, čeho jsme společně dosáhli a raději budu vzpomínat na všechny ty skvělé chvíle, které jsme zažili, než na to, jak jsem zklamaný současným děním," říká Sébastien Ogier a pokračuje, "Austrálie je poslední rally s Volkswagenem a to zní divně. Moje startovní pozice není příliš slibná, ale udělám vše pro to, abych zajistil, že na konci toho všeho budeme mít co oslavovat," uzavírá čtyřnásobný mistr světa.

O něco více informací, zejména díky zájmu finských médií, koluje o situaci Jari-Mati Latvaly, který by dle zdrojů britského serveru měl být blízko uzavření dohody s Toyotou. Avšak jezdcův manažer Timo Joukhi tyto informace, zatím, potvrdit nemůže: "Zatím jsem neudělali žádné rozhodnutí. Je poměrně zřejmé, že v Citroenu ani Hyundai není šance. Tím směrem taky nevyvíjíme žádnou aktivitu, oni se naopak mohou snažit o Ogiera. Takže pro nás zůstávají ve hře M-Sport a Toyota," popisuje situaci finský manažer stojící za řadou úspěšných jezdců ze země tisíce jezer a dodává, "rozumím tomu, proč nás lidé spojují s Tommiho týmem, jednak jsem mu také dělal manažera, tým sídlí ve Finsku a Jari-Mati je Fin. Zatím není nic hotovo, ale pomalu se blížíme dohodě s jedním z týmů."

Jestliže nejvíce spekulací koluje o Ogierovi a Latvalovi, tím třetím vzadu zůstává Andreas Mikkelsen, o němž příliš informací na veřejnost neproniká. Jeho manažer Erik Veiby si je však jistý, že Nor v šampionátu napřesrok chybět nebude. "Ještě není nic dořečeno v otázce ukončení smlouvy s Volkswagenem, ale už jsme v jednání o příštím roce s několika týmy a jsem si jistý, že Andrease uvidíme ve špičkovém týmu," říká k situaci svého svěřence Erik Veiby, který mimo jiné manažersky zaštiťuje Esapekku Lappiho, jenž byl na cestě k Toyotě či továrního jezdce Škody motorsportu Pontuse Tidemanda.

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!