Zlato vydolované z bahna

S plnou náručí pohárů odjížděly minulou sobotu ze severní Moravy posádky netřebického VSV rallye teamu.

TISKOVÁ ZPRÁVA

S plnou náručí pohárů odjížděly minulou sobotu ze severní Moravy posádky netřebického VSV rallye teamu Michal Habart – Václav Vaněček a Pavel Stráský – Roman Volek. Ty zvládly extrémně náročnou Valašskou rally a po dvou dnech klouzání na zablácených tratích v okolí Valašského Meziříčí a Hranic se úspěšně probojovaly až na cílovou rampu.

Část území naší republiky zmítaly v minulých dnech povodně, které se bohužel nevyhnuly ani oblasti konání soutěže. Až do posledních hodin tak nebylo jasné, zda zůstane trať Valašky beze změn. Nakonec byla velkou vodou postižena pouze rychlostní zkouška Kelč, na které byl zaplaven příjezd ke startu. Zkrácením testu o necelé tři kilometry ale bylo vše vyřešeno a jiných změn či omezení už na trati nebylo potřeba. Oproti minulým ročníkům tento rok utrpěla i dobrá pověst vždy kvalitně obsazené Valašské rally, jež se po vyřazení z „velkého“ mistrovství letos jela pouze jako součást méně významných šampionátů a mnoho jezdců ztratilo o start zájem. To mělo za důsledek i slabou účast v obou třídách, ve kterých startovala naše želízka v ohni.

Loňští mistři třídy HA2 Michal Habart a Václav Vaněček tentokrát soupeře postrádali a celou soutěž závodili v podstatě sami se sebou. Hned od úvodních kilometrů jim optimálně nefungovala jejich Škoda 120 S Rallye, když se do cívky dostala všudypřítomná voda, jezdec nemohl motor vytočit na víc jak 4.500 otáček za minutu a ztrácel drahocenný čas. V pátém měřeném testu navíc prožila naše posádka dramatickou krizovou situaci, když po chybě v komunikaci nechybělo mnoho a krásná škodovka skočila po smyku ve veliké rychlosti mimo trať. V nočním servisu mechanici vadnou cívku vyměnili a cíl před druhou etapou byl jasný – co nejrychleji se probojovat vpřed z aktuální dvaatřicáté příčky absolutního pořadí a třinácté v PČRR. „Před startem jsem si moc nepřál vodu, ale otrávený jsem z toho nakonec nebyl. Ukázalo se totiž, že by nám to i docela šlo, ale technika byla bohužel proti. Před druhým dnem nemáme co ztratit, proto doufám, že auto vyschne, pojede a že si to užijeme,“ řekl v cíli první etapy Michal Habart.

V sobotu se našemu jezdci podařilo rychlou a atraktivní jízdou dosahovat kvalitních časů a již bez technických problémů si dojel pro 22. místo absolutně a skvělou šestou pozici mezi vozy přihlášenými do Poháru České republiky v rallye. „Druhá etapa byla výrazně lepší než ta první. Proti seznamovacím jízdám se dnešní vložky podstatně změnily, protože celá Helfštýnská už byla bez sněhu. Zbylo tam jen před jedním retardérem asi třicet metrů sněhu, jinak se jelo na mokru. Šotolinový konec této vložky byl naopak o život, protože kdybychom v těchto místech jednou ubrali, tak jsme tam auto zapíchli a už ho nikdo nevytáhl ven. Asi čtyři sta metrů jsme jeli po břiše a kola měla co dělat, aby auto z kolejí vyhrabala ven. Bylo to hrozné.“

Pavla Stráského debutujícího s novým spolujezdcem Romanem Volkem a mnohem výkonnějším motorem, než na jaký byl po celou svoji jezdeckou kariéru zvyklý, čekal na Valašsku opravdový křest ohněm. Oproti Habartovi mu sekundoval alespoň jeden soupeř v osobě zkušeného Jiřího Šubrta se Škodou 130 LR. Ten mu podle očekávání začal hned od začátku ujíždět a rozdíl mezi nimi činil v cíli první etapy rovné dvě minuty. I když se technické problémy našemu pilotovi vyhýbaly, největší obtíže mu činila právě ona nezkušenost s novým agregátem, když ani nedokázal využít jeho potenciálu. „V první rundě jsem se hledal, protože jsem přes zimu podcenil přípravu. Povedly se nám i dvě krizovčičky. Jedna nás potkala hned na druhé erzetě, naštěstí se nám ji ale podařilo v pohodě vyřešit. Další přišla na ‚šestce‘, kde jsme se prosmýkli kolem zdi a ocelové tyče. V autě máme skvělý nový motor, který ale ještě nejsem zvyklý správně používat. Špatně řadím, špatně ho točím, zatím to prostě neumím. V sobotu bychom chtěli postoupit aspoň o dvě nebo tři příčky nahoru. Uvidíme, co se podaří,“ popisoval průběh úvodního dne Pavel Stráský.

Ve stejném duchu jak skončila etapa první, nastoupili oba „kohouti“ do druhého dne. Úvodní dvě rychlostní zkoušky opět ovládl Šubrt, v následujícím testu ho ale postihl defekt levé zadní pneumatiky a ztratil na Pavla Stráského přes pět minut. Šubrtovi navíc ani v následujících dvou posledních erzetách auto nejelo podle představ a náš pilot mu odskočil o dalších skoro 20 sekund. Tím si zajistil prvenství ve třídě V3 a z průběžného 14. místa po první etapě se dokázal posunout na osmou příčku v PČRR a 24. absolutního pořadí. „Určitě jsme maximálně spokojeni. Na posledních vložkách už bylo vidět, že spolupráce v autě funguje. Postupně jsme zrychlovali a postupovali dopředu. To je pro nás před dalším závodem důležité. Do Šternberku na sobě budeme určitě ještě pracovat, aby vše klapalo ještě lépe. Celkově byla Valaška hodně technická, což jsme ani nečekali. Bylo to opravdu těžké,“ zhodnotil úvodní soutěž sezóny jezdec. Nový spolujezdec Roman Volek ho doplnil: „Celkově to bylo dobré, poslední tři erzety úplně super. Pavel mi začal věřit a já jsem mu taky přišel na chuť. Rozpis má ale hrozný, budeme muset na něm hodně zapracovat.“

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!