22. 11. 2016 07:53 − 1447× − 0

Madridské finále španělského mistrovství

Posádky účastnící se španělského asfaltového šampionátu se o víkendu sešly ke svému poslednímu klání.

Posádky účastnící se španělského asfaltového šampionátu se o víkendu sešly ke svému poslednímu klání. Jako obvykle jej obstarali madridští pořadatelé a dvaadevadesát zúčastněných posádek zavedli i na okruh Jarama. Z pravidelných předních účastníků chyběl Pedro Burgo, zato znovu dorazil Nil Solans s Peugeotem 208 T16 R5. Atraktivní host se na start vydal ze sousedního Portugalska a nebyl jím nikdo jiný než novopečený dvojnásobný šampión José Pedro Fontes. Stejně jako Sergio Vallejo usednul do Citroënu DS3 R5 stáje Sports and You. V roli největšího favorita na výhru se i tentokrát představil již jistý šampión Cristian García za volantem Mitsubishi Lancer EVO X. Svou formu potvrdil hned na první zkoušce, kterou o 4,1 sekundy vyhrál.

Desetisekundová penalizace a až čtvrtý nejrychlejší čas po druhém testu Garcíu srazil na průběžnou čtvrtou příčku. Nejrychlejším časem se pak do vedení dostal druhý pilot stáje Mitsubishi Repsol Alberto Monarri. V následujícím prvním průjezdu úsekem na okruhu Jarama ovšem Monarri ztratil minutu a třičtvrtě a spadnul až na konec top ten. Jméno na čele průběžných výsledků se tedy znovu měnilo a novým lídrem se stal Solans. Mladý pilot Peugeotu se na prvním místě udržel až do závěrečného testu první etapy, ve kterém dost zaostal a s odstupem 7,6 sekundy spadnul na třetí místo. Z vedoucí příčky do dění druhé etapy nastupoval García.

Vyhráno ale letošní mistr ještě neměl a přesvědčil se o tom hned v sobotu ráno. Solans i zde ukázal pořádně tempo, z 208 vymačkal maximum a po druhé ranní zkoušce se vrátil do čela. García následně využil superrychlého úseku El Herradón (průměr vítěze 125,8 km/hod), kde mělo jeho Mitsubishi jasnou výhodu, a o 2,6 sekundy se znovu dostal dopředu. Parádní duel dvou mladých Španělů bohužel skončil předčasně už na RZ 9. Solans tento test dokončil na defektu a s čtyřicetisekundovým mankem se propadnul až na třetí místo za Valleja. Pilot Citroënu podobně jako v předešlých letošních soutěžích nestačil Garcíovu tempu. Do finiše dal sice Vallejo všechno a ještě poškodil zadek své DS3 , ale víc než zopakování druhého místa z předešlé soutěže z toho nevytěžil. Fontes s druhým Citroënem ale dopadnul daleko hůře, do cíle dojel až za čtvrtým Danielem Marbánem s Lotusem Exige a na vítěze ztratil i s minutovou penalizací skoro dvě a třičtvrtě minuty. Ze sedmého vítězství v sezóně se na cílové rampě radoval mistr García, jehož Lancer byl letos doslova k nezastavení. Vloni touhle dobou končila éra speciálů Porsche. Ty v šampionátu deklasovaly ostatní vozy a na umístění na bedně měl šanci v podstatě jen jezdec německého GT. Teď se obdobná situace opakuje a španělská automobilová federace aby se zamyslela, zda úlevy pro produkční vozy opravdu stojí za to.

Konečné výsledky podniku španělského asfaltového mistrovství

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!