Co nového na jezdeckém trhu
Nebýt odchodu Volkswagenu z mistrovství světa, bylo by už nyní zřejmě z velké části jasno o tom, kdo všechno bude tvořit jezdeckou sestavu jednotlivých týmů. Avšak rozhodnutí nejvyššího vedení koncernu tomu chtělo jinak a zejména trio Sébastien Ogier, Jari-Mati Latvala a Andreas Mikkelsen může ještě pozměnit cesty, kterými se měl jezdecký trh ubírat. Proto se pojďme ve stručnosti podívat na to, co se o jednotlivých jezdcích a týmech píše na zahraničních webech či o čem se spekuluje.
Finský server iltasanomat.fi přinesl dnes odpoledne informace o tom, že Jari-Mati Latvala má zase o jednu možnost méně, protože dle serveru se Malcolm Wilson vyjádřil v tom smyslu, že o finského jezdce nemá zájem a jak se již dříve spekulovalo, rád by měl ve svém týmu Seba Ogiera, který by si dle některých zdrojů mohl ve čtvrtek a pátek vyzkoušet ve Walesu novou Fiestu WRC. V ní by mohl doplnit Otta Tänaka, o jehož návratu do hlavního týmu M-Sportu se již téměř nepochybuje a Erika Camilliho, který je u M-Sportu vázán dvouletou smlouvou. Ale zpět k Latvalovi. Pokud by výše zmíněné rozhodnutí Malcolma Wilsona bylo pravdivé, tak by Jari-Matimu zbývala v podstatě jen Toyota, protože Citroen dříve vyjádřil zájem pouze o Ogiera a u Hyundai to od počátku vypadá tak, že jezdeckou sestavu má dánu. Ale i u Toyoty čeká její šéf Tommi Mäkinen na rozhodnutí Ogiera, který bude v roli pověstného kamene spouštějícího lavinu.
To, že situace je nyní dosti nepřehledná a objevují se různé zprávy dokládá článek dalšího finského média mtv.fi, které přineslo pohled Tima Joukhiho, tedy manažera Jari-Mati Latvaly. "Zatím nemohu říct, že by bylo rozhodnuto tak či onak. M-Sport si zatím své jezdce nevybral," říká Joukhi a pokračuje o jednání s M-Sportem, "pokračujeme. S Malcolmem mám velmi dobré vztahy. Řekl, že Seb Ogier je jeho volba číslo jedna, ale kam Ogier zamíří, to ještě není rozhodnuto." V případě modrého oválu by pro Latvalu šlo o návrat do známého prostředí, když s Fordy od M-Sportu jezdil od roku 2003. Pokud by však Latvala zamířil do Toyoty, kam jej spekulace nyní posílají nejčastěji, rozšířil by tak finské řady tohoto týmu sídlícího v zemi tisíce jezer. "Nevím jestli Jari-Mati zamíří k Toyotě, ale podle mě by to bylo podivné řešení. Sice jsou finští jezdci dobří, ale nemyslím si, by bylo optimálním, aby se sešli v jednom týmu," říká k situaci Erik Veiby, manažer Andrease Mikkelsena či Esapekky Lappiho.
Do Toyoty by se rád v příštím roce také posadil Esapekka Lappi, tedy čerstvý mistr světa ve WRC2, který by dle slov jeho manažera Erika Veibyho pro iltasanomat.fi měl mít v nadcházející sezóně jistotu vozu WRC: "Esapekkova situace je dobrá. Mohu vám potvrdit, že příští rok pojede ve WRC. Oficiální oznámení přijde brzy. Možná ještě ne tento týden, ale brzo." Vzhledem k již vzpomínanému možnému spojení Jari-Mati Latvaly s Toyotou by Lappiho program nemusel být úplný, jak se před VWexitem čekalo, ale pouze sestávat z vybraných podniků. Japonská značka totiž plánuje třetí auto nasadit na Korsice nebo v Portugalsku a pak odjet okolo sedmi podniků. Ale jak na závěr dodává Veiby, vše se začne hýbat, až se rozhodně Ogier: "Sébastien bude vybírat první. Věřím, že sedačku najde i Andreas Mikkelsen. První ale musíme zjistit, co Ogier."
Samotný Esapekka Lappi se po svém příletu z Austrálie v krátkém rozhovoru o budoucnosti příliš o rally nerozpovídal a prozradil jej, že jej čeká svatba. Avšak před pouhými několika desítkami minut přinesly největší finské noviny hs.fi zprávu o tom, že Lappi má již s Toyotou podepsáno. Smlouva s Lappim měla být dle hs.fi hotova již před dvěma týdny, nic však zatím nemůže na veřejnost kvůli Lappiho kontraktu se Škodou. Nic neprozrazuje ani sám jezdec: "Smlouvu zatím nikde nemám. Jsou to pouze zajímavé spekulace." Šéf týmu Tommi Mäkinen je právě v těchto chvílích v Japonsku, kde jedná o tom, kdo by měl být třetím do party v sestavě Toyoty a i tady platí výše řečené, vše rozetne Ogierovo rozhodnutí. Dle finských novin je rozhodování jednoduché, pokud chce Francouz peníze, půjde k Toyotě. Pokud chce vyhrávat, zvolí M-Sport… Nezbývá proto než čekat, co se kdy provalí dalšího a kdy přijdou první oficiální oznámení o uzavřených kontraktech.
Po tom co Volkswagen Motorsport oznámil konec v Mistrovství Světa v rally se objevuje čím dál víc spekulací o budoucnosti pilotů a hlavního partnera Volkswagenu Motorsport. Poslední spekulace hovoří o tom, že Red Bull odkoupí Volkswagen Motorsport a zúčastní se příští sezony WRC.
Volkswagen nakonec oznámil, že prodá do soukromých týmů aktuální techniku a vozy určené pro sezonu 2017 homologuje. Důvod je jednoduchý homologací vozu by tak umožnil Red Bullu startovat ve WRC pod továrním týmem se dvěma piloty. Jelikož Red Bull už vlastní tým ve Formuli 1, tak by vznik továrního týmu Red Bull určitě podpořila i FIA. Navíc stejně existuje tovární tým M-Sport. Kromě těchto spekulací se dnes na testu objevila opět technika Volkswagen Polo GTi WRC 2017, do které usedl Marcus Grönholm a Dieter Depping.
Složení týmu by pravděpodobně taky nebyl problém. Jedničkou týmu by byl Sébastien Ogier a týmová dvojka by byl Andres Mikkelsen. Novou tovární sedačku by tak musel hledat pouze fin Jari-Matti Latvala.
Tak nějak bych to i čekal
Red Bull (RBR s Polem): Sebastien Ogier, Andreas Mikkelsen
Citroen I: Kris Meeke, Craig Breen
Citroen II: Stephane Lefebvre, Khalid al-Quassimi
Hyundai N: Thierry Neuville, Hayden Paddon,
Hyundai WRT: Dani Sordo, Kevin Abbring
M-Sport: Elfyn Evans, Ott Tanak
Malcolm Wilson Rallying: Eric Camilli, Násir al-Atijah
Toyota: Juho Hanninen, Esapekka Lappi
DMACK: JML, Mads Ostberg
eWRC RT: Jan Černý, Václav Pech
v průběhu sezony se to ještě může měnit nebo rozšiřovat
AGS, nikdo tě to nenutí číst ;) Osobně si myslím, že vzhledem k letošní situaci je toto téma poměrně sledované a tomu odpovídá i množství informací. A když už sleduju z vlastního zájmu, co se okolo VW sirotků děje, tak mi přišlo, že ...
...a o Bradovi a Angelině tu nic nenapíšeš?
...a o Bradovi a Angelině tu nic nenapíšeš?
...až budou jezdit rally, tak se dočkáš
Novej, vedle jak ta jedle, víš jak tu byl článek o tom Stohlově elektro autě? Tak ta za eWRC RT pojedou, to "e" před "WRC" to má nenápadně naznačovat
Já bych to taky už neřešil, věc je přece jasná , minimálně na Monte to bude takto:
Red Bull (RBR s Polem): Sebastien Ogier, Andreas Mikkelsen
Citroen I: Kris Meeke, Craig Breen
Citroen II: Stephane Lefebvre, Khalid al-Quassimi
Hyundai N: Thie...
Pech, Černý? Jako MS? A s čím? Nebo kde jste na tohle přišli?
Kdyby měli všichni na Monte k dispozici 4 auta, tak bych ti to možná i věřil. Ale jelikož většina startuje se 2 auty, tak ne. Jinak to zatím nelze vyvrátit.
Red Bull Racing: Ogier, Mikkelsen
Hyundai: Neuville, Paddon, Sordo
Citroen: Meeke, Breen/Lefebvre
M-Sport/Ford: Tanak, Camilli
DMACK: Evans
Adapta: Ostberg
Toyota: Hanninen, Lappi
A Latvala ostrouhá a pojede ve vlastním letošním WRC nebo vůbec.