Jakub "kuře" Kura - eWRC.cz
29. 11. 2016 19:39 − 4872× − 12

Startovní pořadí letos zašlo příliš daleko

Jak se nechal slyšet Jarmo Mahonen, letošní systém startovního pořadí zašel až moc daleko a bude požadovat jeho změny.

Ředitel rally při FIA Jarmo Mahonen se dnes nechal slyšet, že s letošními pravidly o startovním pořadí do jednotlivých etap sešel špatným směrem a zítra na zasedání Světové rady motorsportu bude dohlížet na to, aby došlo ke změně. Asi nikomu, kdo sledoval letošní MS, neuniklo, že lídr průběžné klasifikace šampionátu čistil trať nejen v první, ale i ve druhé etapě a na tento fakt si mnohokrát žehral Sébastien Ogier, který díky svému postavení v tabulce čistil trať od Monte Carla až po Austrálii. Tím pádem se čtyřnásobný mistr světa dlouho nedočkal výhry na šotolině, protože se mu to povedlo až ve Walesu a celkově počínaje Mexikem a konče Finskem nedokázal ani jednou vyhrát. Každá mince má ale dvě strany a to znamená, že letos se z vítězství v podniku MS radovalo hned šest jezdců, což se naposledy stalo v sezóně 2003.

Jak server autosport.com cituje Jarmo Mahonena, letošní startovní pořadí nebude patřit mezi nápady, které by si dal za rámeček: "Byl jsem tím, kdo navrhoval změnu pravidel pro letošní rok a bylo to příliš. O změnách pro nadcházející sezónu jsem se bavil se všemi jezdci a rozhodování nebylo nijak těžké. Všichni byli pro. Protože letošní formát byl až příliš." Již na konci června se nechal Jarmo Mahonen slyšet, že chce dělat změny a nyní můžeme pouze čekat na zítřejší radu, s čím přijde. Dříve byly ve hře zejména dva návrhy, jednak aby lídr klasifikace čistil jen první etapu a nebo aby se vrátila kvalifikace, kterou MS svého času také zažilo.

Na zítřejším zasedání Světové rady motorsportu ve Vídni pak bude řešet také kalendář MS, protože ten je nadále ve stavu provizorním a očekává se, že bude potvrzena verze se 13 podniky, tedy stejná sestava soutěží jako letos. Ač při návrhu kalendáře existovaly hned tři kandidátské soutěže – Turecko, Čína a Acropolis, nedostala se ani jedna. "Vyhodnotili jsme situaci v Turecku a nechceme jít do žádného rizika," říká s odkazem na situaci v regionu Jarmo Mahonen a pokračuje, "stejně tak i Čína, nechceme vsázet na podnik, který je lehce nejistý. Nikdo ale neví, jaká bude v Turecku situace za rok, takže je lepší vyčkat."

Komentářů celkem: 12
29. 11. 2016 20:28
0 0
Hlavně proč něco měnili, když to vloni fungovalo docela dobře. Jen kvůli Ogimu? smajlík
Snad vyhraje ten loňskej model.
29. 11. 2016 23:29
0 0
Loňskej model byl úplně stupidní.smajlík
30. 11. 2016 00:46
0 0
Krok vpřed, krok zpět a dva kroky stranou. A ano, s Tureckem je lepší vyčkat, nejlépe zasednout opět na konci listopadu, přes vánoce to nechat raději uležet v hlavě a po Monte 2018 vyvodit střízlivé závěry.
30. 11. 2016 01:16
0 0
Leon: co ti na tom vadilo? Loňskej model je ten, co fungoval spoustu let předtím, než přišli s kvalifikací, nebo tím kdy se taktizovalo.
IMP
30. 11. 2016 10:48
0 0
Ja jsem myslel, ze nejrychlesi vzdy startuje prva?! Tak pak nechapu, proc maji startovni cisla. Ja bych to udelal jinak, pred sezonou si kazdy na cely rok vybere cislo. To dostane na auto a vzdy bude startovat, co si vybral. Je to fer? Je! Prece ten, co vyhraje po haluzi a pneu loterii Monte, nebude mit prece vyhodu cely rok vyberem poradi? Rally je nejen o rychlosti, ale taky o taktice, drive jen vyber pneu a jejich rezani bylo jedna velka alchymie. Skoda, ze rally miri stejnym smerem jak F1 a to do****le.
30. 11. 2016 11:06
0 0
IMP: Moc nechápu tvůj text. Jedničku má mistr, dvojku jeho týmový kolega. Trojku vicemistr, čtyřku jeho kolega a tak dál.
A ten kdo vyhraje monte (i když možná po haluzi) má nějakou výhodu výběru pořadí po celý rok?
IMP
30. 11. 2016 12:03
0 0
Vypada velice blbe, kdyz napr. s c.1, startuje jako 12. Kdyz na Monte vyhraje Prokop a Ogier nedojede (tzv. Ala haluz), tak Prokop si bude na Svedskou rally vybirat jako prvni v poradi a Ogier jako posledni.
30. 11. 2016 12:57
0 0
Čísla jsou myšleny jako identifikátory jezdce a vozu. Se startovním pořadím nemají nic společného. V F1 je to obdobné.
Myslím, že pro diváka u rz je důležité, aby věděl kdo sedí v autě a ne jestli jedou podle řady čísel. Jiná věc je zametání, ale to je už jiné téma.
30. 11. 2016 14:14
0 0
IMP: myslim že praxe dostatečně ukázala že až tak velké haluze se nedějí smajlík
30. 11. 2016 16:52 Upraveno 16:53
0 0
Původně napsal Spik
Leon: co ti na tom vadilo? Loňskej model je ten, co fungoval spoustu let předtím, než přišli s kvalifikací, nebo tím kdy se taktizovalo.

Spik: Myslel jsem loňskej model, jako sezónu, která právě skončila.. Když se jede první den podle pořadí MS a další dny už otočené pořadí je dobrá varianta smajlík
30. 11. 2016 18:24
0 0
Leon Leon: A tak se pojede i příští rok, průběžně první bude "čistit" jen první den.
30. 11. 2016 22:39
0 0
Leon: jo takhle, to beru jako letošní. Ta byla už moc nefér. 2015 byla cajk.
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!