Startovní pořadí letos zašlo příliš daleko
Ředitel rally při FIA Jarmo Mahonen se dnes nechal slyšet, že s letošními pravidly o startovním pořadí do jednotlivých etap sešel špatným směrem a zítra na zasedání Světové rady motorsportu bude dohlížet na to, aby došlo ke změně. Asi nikomu, kdo sledoval letošní MS, neuniklo, že lídr průběžné klasifikace šampionátu čistil trať nejen v první, ale i ve druhé etapě a na tento fakt si mnohokrát žehral Sébastien Ogier, který díky svému postavení v tabulce čistil trať od Monte Carla až po Austrálii. Tím pádem se čtyřnásobný mistr světa dlouho nedočkal výhry na šotolině, protože se mu to povedlo až ve Walesu a celkově počínaje Mexikem a konče Finskem nedokázal ani jednou vyhrát. Každá mince má ale dvě strany a to znamená, že letos se z vítězství v podniku MS radovalo hned šest jezdců, což se naposledy stalo v sezóně 2003.
Jak server autosport.com cituje Jarmo Mahonena, letošní startovní pořadí nebude patřit mezi nápady, které by si dal za rámeček: "Byl jsem tím, kdo navrhoval změnu pravidel pro letošní rok a bylo to příliš. O změnách pro nadcházející sezónu jsem se bavil se všemi jezdci a rozhodování nebylo nijak těžké. Všichni byli pro. Protože letošní formát byl až příliš." Již na konci června se nechal Jarmo Mahonen slyšet, že chce dělat změny a nyní můžeme pouze čekat na zítřejší radu, s čím přijde. Dříve byly ve hře zejména dva návrhy, jednak aby lídr klasifikace čistil jen první etapu a nebo aby se vrátila kvalifikace, kterou MS svého času také zažilo.
Na zítřejším zasedání Světové rady motorsportu ve Vídni pak bude řešet také kalendář MS, protože ten je nadále ve stavu provizorním a očekává se, že bude potvrzena verze se 13 podniky, tedy stejná sestava soutěží jako letos. Ač při návrhu kalendáře existovaly hned tři kandidátské soutěže – Turecko, Čína a Acropolis, nedostala se ani jedna. "Vyhodnotili jsme situaci v Turecku a nechceme jít do žádného rizika," říká s odkazem na situaci v regionu Jarmo Mahonen a pokračuje, "stejně tak i Čína, nechceme vsázet na podnik, který je lehce nejistý. Nikdo ale neví, jaká bude v Turecku situace za rok, takže je lepší vyčkat."
Snad vyhraje ten loňskej model.
A ten kdo vyhraje monte (i když možná po haluzi) má nějakou výhodu výběru pořadí po celý rok?
Myslím, že pro diváka u rz je důležité, aby věděl kdo sedí v autě a ne jestli jedou podle řady čísel. Jiná věc je zametání, ale to je už jiné téma.
Leon: co ti na tom vadilo? Loňskej model je ten, co fungoval spoustu let předtím, než přišli s kvalifikací, nebo tím kdy se taktizovalo.
Spik: Myslel jsem loňskej model, jako sezónu, která právě skončila.. Když se jede první den podle pořadí MS a další dny už otočené pořadí je dobrá varianta