3. 12. 2016 16:52 − 17468× − 37

Tomáš Kostka vítězem Pražského Rallysprintu

Na pražském Strahově se odjela automobilová soutěž, kterou sledovaly tisíce fanoušků motorsportu.

Pražský Strahov a okolí Velkého Strahovského stadionu a patřilo tuto sobotu rychlým vozům z rally a špičkovým posádkám z České republiky i zahraničí. V Praze se totiž uskutečnil již dvaadvacátý ročník tradičního Pražského Rallysprintu. Tisícovkám diváků, kteří sledovali zápolení české rally špičky, přálo počasí a dovolilo jim tak vychutnat si atmosféru jednoho z posledních motoristických podniků sezony 2016, stejně jako tisícovkám diváků, kteří sledovali online přenos z rychlostních zkoušek na internetu.

Po velkém souboji se nakonec z vítězství ve XXII. TipCars Pražském Rallysprintu mohla radovat posádka Tomáš Kostka – Ladislav Kučera s Fordem Focus WRC, kteří sváděli velký souboj s Janem Dohnalem navigovaným Jaroslavem Křapkou, také s Fordem Focus WRC. Dohnal ale nakonec při jedné z okruhových rychlostních zkoušek obkroužil o jedno kolo méně a Kostka měl cestu k vítězství volnou. Druhé místo na XXII. TipCars Pražském Rallysprintu je velmi dobrým výsledkem slovensko – české posádky Martin Koči – Lukáš Kostka, kteří startovali s Fordem Fiesta R5. Třetí místo v silné konkurenci vybojovala posádka Vojtěch Štajf – Karel Janeček se Škodou Fabia R5, kdy motoristický novinář Vojtěch Štajf vyrovnal svůj nejlepší výsledek na Pražském Rallysprintu, kterým bylo dosud třetí místo. Za volantem nejrychlejšího produkčního vozu seděl Martin Semerád navigovaný Bogdanem Kondziolkou a nejrychlejší vůz s pohonem přední nápravy okolo Strahova vodila posádka Jakub Rejlek – Tomáš Hauptvogel, kteří závodili s Citroënem DS3 R3T.

Závěr samotného XXII. TipCars Pražského Rallysprintu byl ovlivněn úrazem jednoho z diváků, který díky neopatrnosti spadl z ochozu stadionu, který nebyl určený jako místo pro diváky. Tato nehoda neměla žádnou příčinu v probíhající automobilové soutěži, ale zásah záchranářů na místě si vynutil zrušení poslední rychlostní zkoušky a výsledky se tak započítávaly po odjetí čtyř rychlostních zkoušek.

Kompletní výsledky XXII. TipCars Pražského Rallysprintu a další informace o soutěži najdete na www.prazskyrallysprint.cz

Komentářů celkem: 37
4. 12. 2016 18:2221
0 0
Původně napsal Rajle
to Shacki - Herold měl smůlu na vysoké číslo, to se stává. Může si stěžovat, může naříkat, ale to je asi tak vše..., já být na jeho místě, tak příští rok vrazím peníze jinam.

Pokud mám start RZ1 v 9:30 a RZ2 v 10:30, přičemž mám na startu 60 aut v minutových intervalech, tak se prostě ten harmonogram nedá dodržet. K tomu tam 15 minut krouží 4 bezpečnostní auta (proč tolik tak dlouho?, nějaké to zpoždění) a rázem start RZ2 měl sekeru půl hodiny. To prostě od pohledu nešlo dodržet, a i když se RZ2 zrušila po nějakých 30 autech, tak se to nedohnalo, naopak. RZ4 už měla snad hodinu zpoždění a ještě před tím incidentem už jsem slyšel, že se RZ5 možná zruší, že se to nestíhá (neověřená info). To prostě není jen vysokým startovním číslem a smůlou. Platí stejné startovné jako každý jiný a měl by mít za to stejné podmínky, jako ti na začátku.
4. 12. 2016 19:2022
0 0
Shacki - netvrdím, že to bylo zvládnutý, resp. zvládnutelný..., hned nám bylo jasný, že ty časy nesedí. Já jen říkám, že ty prachy bych investoval příště jinam.
5. 12. 2016 01:5823
0 0
Jen malé upřesnění. Startovalo se ne po minutě jako obykle, ale v rozestupu po 30s takže s těmi 60 auty to klidně mohlo teoreticky dobře vyjít, vloni se ten harmonogram docela dařilo dodržet. Samozřejmě moc prostoru pro zastavení RZ tam už nebylo a letos se to bohužel několikrát seklo.
5. 12. 2016 07:4824
0 0
Aha, tak to jsem si ani nevšiml a to jsem byl 2x u startusmajlík Pak ale moc nerozumím tomu, proč se to tak zoufale natahovalo.
5. 12. 2016 08:0225
0 0
Důvodů pro zdržení harmonogramu bylo určitě víc. Jedním z důvodů ale je, že se čas od času muselo uklidit nějaké nabourané auto, viz video od JNK, řešila se prasklá voda v jednom z domů na RZ, kde vyjeli na trať vodaři v doprovodu policie a několikrát jela sanitka do nemocnice na Strahově, kde je dializační jednotka a i když se dopředu řidičům avizuje, že mají jet po objízdné trase, tak se každý rok stane, že s pacientem houká u mlíka a pak musí kousek po trati. Část zdržení je vysvětlena tímto, jinak se stavěly zbourané retardéry, které by podle mě měly být kvalitnější, aby je jezdci beztrestně neprojížděli, jako byl třeba ten u NH caru. Během průjezdů aut už se pak pořadatelé báli proti projíždějícím vozům skákat po trati, což se jim úplně nedivím. Já bych tam taky nevlezl smajlík Dovedl bych si ale představit, že to bude postavené líp.
5. 12. 2016 08:1926
0 0
Jednou přišlo avízo, že musí nutně vyjet vojenská policie...
5. 12. 2016 09:0227
0 0
Takže pravda je klasicky někde uprostřed. Ten harmonogram byl až zbytečně moc našlapaný, ale zároveň se sešlo opravdu hodně nepříznivých okolností, daleko více než jiné roky, které to pořád nabourávaly..
5. 12. 2016 13:0428
0 0
Organizace daleko pod úrovní většiny hobyakcí,ale organizátor nejspíš politicky na úrovni.Jinak by se Novej Hauer a spol. už vyjádřili.Nejvíc asi pobavil řev pána s FASu dožadující se ve vysílačce zastavení RZ 4 po odstartování cca tří aut,nikdo ho nebral vážně a jelo se vesele dálsmajlíkJinak startovka nabitá a Enge pobavil
5. 12. 2016 15:2829
0 0
no, taky by ti ruka neupadla, kdybys napsal pan Hauer, že!
nevím, jak je na tom organizátor týhle akce politicky, ale fakt jsem ho nikdy neviděl běhat v triku s logem "vlastenecký" kapely, co si svý jméno píše podivnou formou švabachu (fakt vlastenecký) smajlík
s Engem souhlas, má to neskutečně v rukách smajlík
5. 12. 2016 17:5130
0 0
Já se považuju za a spol... A jelikož jsem tam nebyl, je mi tento ročník cajzl sprintu u zadele. Tak jako předchozí (na jednu výjimku) a taky následující ročníky... Čímž jsem si sám pro sebe nad cajlz sprintem vynesl ortel.
5. 12. 2016 18:1731
0 0
Jsem koukal na ten záznam live https://www.youtube.com/watch?v=SoaWudizCSE a přijde mi, že se startovalo po minutě
5. 12. 2016 18:3732
0 0
Možná to nebyla minuta, ale poněkud delší půlminuta. Je známo, že čas jest pojem relativní :D
6. 12. 2016 12:4433
0 0
Logicky když na okruhu je 4-5 auto nemohou se další pouštět přesně po půl minutě. Tak se čeká na různé průjezdy tak někdy to bylo 20s a někdy třeba 50s.
6. 12. 2016 19:1834
0 0
Původně napsal Rajle
to wimmer: jak by sis představoval pořadatelské zajištění? U cíle 4.RZ byla banda agresivních opilců, kteří na každou vestu sprostě řvali. Byli až za fotobuňkou, tam auta už brzdila. To měl pořadatel závod zastavit? Příští rok se těš�...

Jak bych si představoval pořadatelské zajištění konce RZ 4? Třeba tak, že bude v první řadě u odbočení na nový úsek vyznačená úniková zona (nakonec ji páskoval nějaký sebevražedný pořadatel v průběhu RZ potom, co tam probrzdil p. Pokorný). Dále měl u odbočení do jednosměrky stát pořadatel, který na tuto cestu nikoho nepustí, pak by se nestávalo, že se po úzké cestě potulovali diváci i s malými dětmi těsně před startem. Ostatně někteří ani nevěděli, že se pohybují po trati RZ, chyběly cedule i pořadatelé. To, že se v úzkém místě najednou objevil pořadatel, který ani netušil, že se zhora blíží první posádka, která ho nejspíš přejede také nebylo úplně dobře. Zástupy diváků, kteří se v průběhu RZ vydávaly ze servisu až k trati RZ u stanoviště STOP také měly asi zůstat za bránou, pořadateli by pak odpadly zbytečně stresové situace. Je smutné, když soutěži přihlížejí hordy policistů, a hladký průběh soutěže naruší skupina pěti opilých diváků. Čin pořadatele, který volal na start, že se zastavuje závod a zbytek se ruší jsem nepochopil (opravdu to nebyl žádný činovník FASu, jak psal někdo výše, ale pořadatel u cíle RZ). Vyvěšení žluté vlajky skoro celé špičce startovního pole jsem také nepochopil, tím spíše, že ji nikdo až na Honzu Černého nerespektoval. Kontakt mě dávat nemusíš, pořadatele znám. Během roku se spolupodílím na věštině soutěžích v ČR, takže dobře vím o čem to je. Být to na jiné rally, měl by úsek s takovou diváckou návštěvností alespoň deset pořadatelů. Přišlo mi, že na celý tento úsek byl pouze jeden aktivní pořadatel. který z toho byl zbytečně vystresovaný a ke konci i sprostý.
6. 12. 2016 20:1535
0 0
Dobře Míro... leč zbytečněsmajlík
7. 12. 2016 20:5136
0 0
wimmer - dobře Míro, souhlas s tebou, že po stránce organizační nic moc, ale proč do toho taháš pořadatele? Domluvme se na pojmu organizátor - (Mihule?) a pořadatelé zajišťující průběh RZ. Sám víš - jakožto pořadatel (možná i organizátor), že jsou to odlišné pojmy. Kam pořadatele postavíš, tam se snaží... Btw., jakožto pačívský expert jsi taky mohl přispět do organizace, ale to radši z povzdálí ... - příčiny žluče nebudu komentovat.
Hordy policistů tam byly úplně na ... nic. Jooo, občas zasáhli, byl jsem svědkem. Sami nevěděli, jak se k tomu postavit.
Nemluvil bych o hladkém průběhu soutěže, ale těch opilců tam bylo asi 15 a 2 - 3 vesty s tím nic nenadělají. A už jsem tu někde psal, že redbullský výkon toho skopčáka nebyl jediný důvod ukončení.
Asi tak...
Rosťo- dobře, leč zbytečně... komu? Já se rád nechám poučit (případně zkorumpovat...)
7. 12. 2016 21:5937
0 0
Jasně, že hlavní chyba nebyla na straně řadových pořadatelů. Bylo mě až líto, když jsem viděl, jak se tam stresujete. Na tolik lidí vás tam mělo být aspoň třikrát tolik (třeba místo těch policistů). Na druhou stranu každý pořadatel má na starosti nějaký úsek, který by měl mít zabezpečený, nebo to zabezpečení požadovat z vyšších míst. Pokud jste dělali pořadatele v tom chaosu, tak obdivuji vaši odvahu. Do organizace této akce naštěstí už nepřispívám. Pražský rallysprint má obrovský potenciál. Nechápu, když si někdo dá tu práci, získá všechna povolení na tuto akci, a potom ji vždycky zazdí zbytečnými pořadatelskými chybami. Ale abych jen nekritizoval, třeba vloni to bylo zvládnuté dobře, včetně zajištění RZ.
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!