Jakub "kuře" Kura - eWRC.cz
9. 12. 2016 19:54 − 11160× − 20

M-Sport ukázal Fiestu poprvé bez kamufláže

Zdá se, že námluvy Fordu a Sebastiena Ogiera pokračují správným směrem.

Dalším, kdo ukázal podobu svého nového vozu WRC bez kamufláže je M-Sport, jenž dnes zveřejnil několik prvních fotografií Fiesty WRC. Auto je postavené na nové, nedávno představené, generaci civilního vozu a navazuje tak na úspěšné soutěžní deriváty předchozí generace. Model Fiesta (od verze R1 po WRC) patří mezi celosvětově nejúspěšnější auta v rally, zejména pak čtyřkolky – stačí vzpomenout, že Fiesta R5 letos dosáhla na 159 vítězství (dle eWRC-Results.com dokonce na 160) z 535 soutěží, což činí poměr téměř 30 % vítězství ze všech startů. Lepší statistiky má už jen Fabia R5, kde je poměr dokonce 38 %, ale starty jsou na polovičním počtu.


Foto: M-Sport

Ale vraťme se zpět k Fiestě WRC 2017. Ta vznikla úplně odznova, při návrhu se začínalo s čistým listem papíru a výrobce tvrdí, že celých 95 % dílů prošlo návrhem úplně od znova. Výsledkem je speciál, jeho oficiální čísla o výkonu jsou 380 koní a 450 Nm, které produkuje 1600cc motor přeplňovaný turbem. Jak již prošlo médii dříve, nová WRC musejí mít na své palubě mnohem větší množství pěny pohlcující nárazy, ve Fiestě je jí 95 litrů, což je výrazný nárůst oproti 60 litrům u předchozí generace. Krátkou statistickou exkurzi můžeme zakončit počtem natestovaných kilometrů, který k dnešnímu dni čítá 6400 km a je bez debat, že další do konce roku ještě přijdou, protože M-Sport plánuje další test v příštím týdnu.


Foto: M-Sport

"Do nové éry mistrovství světa v rally vstupuje celý náš tým oprávněně s nadšením, protože věřím, že se nám v podobě Fiesty WRC povedlo postavit něco výjimečného. Jelikož jsem s autem sám jezdil, tak mohu říct, že je to jedno z nejpůsobivějších aut, které jsme kdy postavili," nešetří, překvapivě, chválou na svůj nový produkt Malcolm Wilson a pokračuje, "je vzrušující s autem jet, má fantastický zvuk a vypadá senzačně. Všechny týmy v šampionátu začínají ze stejné výchozí pozice a jsem si jistý, že jsme postavili další auto schopné bojovat a získávat vítězství v nejvyšší lize rally. Víc jak 95 % jeho částí bylo navrženo odznova a naši inženýři měli k dispozici vše, co chtěli, aby dokázali postavit nejlepší možné auto. Nijak jsme nešetřili a rok 2017 začneme s jedním cílem – návratu na nejvyšší stupínek pódia," uzavírá Wilson odhodlaně.


Foto: M-Sport fordeurope.blogspot


Foto: fordeurope.blogspot


Foto: fordeurope.blogspot

Komentářů celkem: 20
9. 12. 2016 20:52
0 0
Mi osobně se tyhle káry vůbec nelíbí.Připadá mi to jak batmanmobil.Nejvíc se mi líbil Citroš ale nevím jestli tak zůstal nebo ho už změnili.
AGS
9. 12. 2016 20:57
0 0
Jsem nadšenej, nová Fiesta vypadá, že ten aeropaket má hlavu i patu. Jen aby měli kvalitní mezikusy...
Patrně využili možností předpisu bezezbytku, stejně jako Hyundai a spol. Řekl bych, že tu máme novou skupinu ¨B¨ jen s malorážkama pod kapotou, ale s inteligentníma podvozkama a transmisema o kterych se jim tenkrát ani nezdálo. Protže jak všichni víme, starý béčka podvozky a jízdní vlastnosti prostě neměli. Už aby bylo to Monte... smajlík
9. 12. 2016 21:11
0 0
To vypadá jako údolí z bondovky Skyfall, jak tam hledí do dálky do mlhy smajlík
AGS
9. 12. 2016 21:17
0 0
Původně napsal Shacki
To vypadá jako údolí z bondovky Skyfall, jak tam hledí do dálky do mlhy

...oni vyhlížejí jestli už nejde ten Ogi...smajlík
9. 12. 2016 21:27
0 0
Se 4500 Nm to bude tahat neskutečně smajlík
9. 12. 2016 22:13
0 0
Ta nová auta by nevypadala až tak špatně, ale za mě. Takový negativní dojem mám z té společné blatníkové kultury, to mi přijde, že to kazí.
9. 12. 2016 22:34
0 0
Nejstrašnější jsou ty zadní difuzory
9. 12. 2016 23:20
0 0
Nádhernej stroj.... Ten aeropaket je šílený, bude to mít hroznej přítlak. Myslím že budem příští rok svědky pořádných flat outu smajlík
9. 12. 2016 23:30
0 0
Jen doufám, že dokáže výrobce pneu reagovat na vetsi zatížení, aby po dvou rz všichni nebreceli...
10. 12. 2016 06:20 Upraveno 06:22
0 0
Takže se vlastně všichni shodujete v tom, že to co těm autům škodí je jejich "velikost".
V malorážce pod haupnou probrém rozhodně nebude smajlík
10. 12. 2016 08:50
0 0
Viděli jsme ji s Vencou už v pondělí v M-Sportu (právě probíhal homologační proces s FIA komisaři) asi jako první lidé mimo insiderů a nebyli jsme vůbec zklamaní. Na živo je to prostě křídlatá bestie a má to prvek.Myslím, že nová auta nebudou špatně.Doporučuji si počkat si na 3D vjem smajlíksmajlík
10. 12. 2016 18:24
0 0
Jsem zvědav, jak se to bude chovat. Na to, jak to vypadá to nejezdísmajlík Ale asi bych se na místě pilota strašně bál, že urazím zadní difuzor, nějak naladěný podvozek se rozladí a bude to v zadeli. Zase kdo se bojí nesmí do lesa...
11. 12. 2016 13:15
0 0
Je to bomba, bomba a ještě jednou bomba! Konečně se wrc posunuli tak, že reálně zastíní zaprděnou a nudnou F1. Za mě skvělé a jak píše p. Jírovec, naživo to bude teprve raketa....smajlík
11. 12. 2016 17:28
0 0
Mě se "Fišta" líbí... smajlík ale co se mi nelíbí je "vznikla úplně odznova". Panebože, kde ten člověk chodil do školy, v Tanzánii? smajlík
11. 12. 2016 22:39
0 0
Markku, v Asii ;) Jsem si říkal, že kdybych napsal zgruntu, tak mě sežere zase jiná jednotka gramatických nácků smajlík
12. 12. 2016 07:38
0 0
No, mně se to teda líbí z nových WRC nejvíc, akorát ten zadní difuzor poletí docela brzo pryč (vzpomeňte si na zadní nárazníky Peugeotů 206 i 207 a ty byly docela malé)
12. 12. 2016 09:48
0 0
To kuře: co zkusit obyčejný český termín "od základu"... jednoduché, že? Vím, že dnes je "kůl" používat cizí "termity", ale někdy je to velké "rizoto" smajlík
12. 12. 2016 09:54
0 0
Markku, vidíš, to mě napadlo, až když jss včera napsal tu výtku.
12. 12. 2016 12:08
0 0
To vzadu není difuzor, ale kropící zařízení. Prý to tam dodělávali na přání Ogiho, aby na asfaltových podnicích mohl těm za ním kropit trať když musí jezdit pořád první smajlík
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!