M-Sport ukázal Fiestu poprvé bez kamufláže
Dalším, kdo ukázal podobu svého nového vozu WRC bez kamufláže je M-Sport, jenž dnes zveřejnil několik prvních fotografií Fiesty WRC. Auto je postavené na nové, nedávno představené, generaci civilního vozu a navazuje tak na úspěšné soutěžní deriváty předchozí generace. Model Fiesta (od verze R1 po WRC) patří mezi celosvětově nejúspěšnější auta v rally, zejména pak čtyřkolky – stačí vzpomenout, že Fiesta R5 letos dosáhla na 159 vítězství (dle eWRC-Results.com dokonce na 160) z 535 soutěží, což činí poměr téměř 30 % vítězství ze všech startů. Lepší statistiky má už jen Fabia R5, kde je poměr dokonce 38 %, ale starty jsou na polovičním počtu.
Foto: M-Sport
Ale vraťme se zpět k Fiestě WRC 2017. Ta vznikla úplně odznova, při návrhu se začínalo s čistým listem papíru a výrobce tvrdí, že celých 95 % dílů prošlo návrhem úplně od znova. Výsledkem je speciál, jeho oficiální čísla o výkonu jsou 380 koní a 450 Nm, které produkuje 1600cc motor přeplňovaný turbem. Jak již prošlo médii dříve, nová WRC musejí mít na své palubě mnohem větší množství pěny pohlcující nárazy, ve Fiestě je jí 95 litrů, což je výrazný nárůst oproti 60 litrům u předchozí generace. Krátkou statistickou exkurzi můžeme zakončit počtem natestovaných kilometrů, který k dnešnímu dni čítá 6400 km a je bez debat, že další do konce roku ještě přijdou, protože M-Sport plánuje další test v příštím týdnu.
Foto: M-Sport
"Do nové éry mistrovství světa v rally vstupuje celý náš tým oprávněně s nadšením, protože věřím, že se nám v podobě Fiesty WRC povedlo postavit něco výjimečného. Jelikož jsem s autem sám jezdil, tak mohu říct, že je to jedno z nejpůsobivějších aut, které jsme kdy postavili," nešetří, překvapivě, chválou na svůj nový produkt Malcolm Wilson a pokračuje, "je vzrušující s autem jet, má fantastický zvuk a vypadá senzačně. Všechny týmy v šampionátu začínají ze stejné výchozí pozice a jsem si jistý, že jsme postavili další auto schopné bojovat a získávat vítězství v nejvyšší lize rally. Víc jak 95 % jeho částí bylo navrženo odznova a naši inženýři měli k dispozici vše, co chtěli, aby dokázali postavit nejlepší možné auto. Nijak jsme nešetřili a rok 2017 začneme s jedním cílem – návratu na nejvyšší stupínek pódia," uzavírá Wilson odhodlaně.
Foto: M-Sport fordeurope.blogspot
Foto: fordeurope.blogspot
Foto: fordeurope.blogspot
Patrně využili možností předpisu bezezbytku, stejně jako Hyundai a spol. Řekl bych, že tu máme novou skupinu ¨B¨ jen s malorážkama pod kapotou, ale s inteligentníma podvozkama a transmisema o kterych se jim tenkrát ani nezdálo. Protže jak všichni víme, starý béčka podvozky a jízdní vlastnosti prostě neměli. Už aby bylo to Monte...
To vypadá jako údolí z bondovky Skyfall, jak tam hledí do dálky do mlhy
...oni vyhlížejí jestli už nejde ten Ogi...
V malorážce pod haupnou probrém rozhodně nebude