Jiří Fryje - eWRC.cz
11. 12. 2016 20:56 − 5304× − 16

Ještě jednou zpět na Strahov

Další ročník Pražského Rallysprintu je minulostí. Celkem nic nového nepřinesl.

Další ročník Pražského Rallysprintu je minulostí. Celkem nic nového nepřinesl. Zvykl jsem si, stejně jako většina pravidelných návštěvníků strahovského klání, na šest desítek posádek ve startovním poli, na pět rychlostních zkoušek, které se většinou nestihnout odjet všechny, na to, že Škoda Motorsport možnost prezentace nedaleko svého sídla pravidelně ignoruje i na občas trochu chaotickou organizaci. To vše patří ke koloritu pražské Větrné hůrky. Jen na kritiky typu “strahovská šaškárna“ si nějak zvyknout neumím. Když se podnik musel přestěhovat do Chuchle, bylo to podle mnohých skalních fanoušků špatně. Když se ho pořadatelům podařilo vrátit zpět na Strahov, je to podle nich špatně znovu. Zdá se, že Pražský Rallysprint působí na některé příznivce tohoto sportu jako toreadorova muleta na býka.

Bydlím na dohled od Strahova celý život. Výčet podniků, které se v okruhu tří kilometrů od Spartakiádního stadionu konaly, je dlouhý. Jeho plocha posloužila jako motokrosový a plochodrážní areál a hostila i jeden z prvních mezinárodních rallyekrosů. Na trati totožné s tou dnešní bojovával Vladimír Hubáček s Uli Melkusem a dalšími slavnými jezdci v závodech vozů F 3. Závodily zde silniční motocykly, startovala se zde Rallye Vltava a okolo Strahova se proháněli Rauno Aaltonen, Pat Carlssonová, Timo Mäkinen, Jaroslav Bobek, nebo Alois Mark. V Motole se pokoušela postavit na zatím nejisté nohy nová disciplína, autokros. V Břevnově se rok co rok konal závod motocyklů do strmého vrchu, na strahovské pláni startovala Rallye Berounka a na Letenské Rallye Praha. O ploché dráze na Markétě, nebo motokrosu v Šárce škoda mluvit. To vše je dnes zapomenutou minulostí. Zůstal jen ten zpropadený “cajzl sprint“, jak poslední pražský automobilový závod titulují v některých oblastech naší republiky.

Už jsem výše uvedl, že podnik, jehož uspořádání vyžaduje odklonit tři autobusové linky MHD, zajistit náhradní cestu do nemocnice, ve které je dialyzační jednotka, vysvětlit obyvatelům největší pražské studentské koleje, že cesta sem vede pouze velkou oklikou a zajistit pár dalších podobných drobností, doprovázejí pravidelně organizační nedostatky. No a co? Sem tam to zaskřípe i v soutěžích většího kalibru a svět se nezboří. Rallye přináší nepředvídané situace a i v tom je její kouzlo.

Zkusme vidět skutečnost, že se jednou za rok můžeme jít na Strahov podívat na to nejlepší z české rallye, jako pozitivum. Zatím. Radovat by se měli i permanentní kverulanti. Co budou kritizovat, až jednou zůstane Strahov první sobotu v prosinci osiřelý?

Závěrem si dovoluji podotknout, že pan Petr Mihule není můj příbuzný, já nejsem jeho zaměstnanec a osobně se neznáme. Já mám jen rád automobilový sport.

Komentářů celkem: 16
11. 12. 2016 21:21
0 0
Nezlobte se na mne, ale viděl jsem spousty amatérských soutěží, kde to šlo... Byl jsem letos poprvé, tak jsem byl asi v šoku, ale i tak si myslím, že to jde mnohem lépe...
11. 12. 2016 22:04
0 0
..viz Mikuláš rally ve Slušovicích smajlík (kde mimochodem chtěli po fanoušcích opravdu symbolické vstupné) smajlík
12. 12. 2016 06:29
0 0
Naprosty souhlas s panem Fryjem. Nekteri ten clanek pravdepodobne nepochopili anebo si neumí predstavit, ze uzavrit Strahov je nejspíš o něčem jiném než dostihovou dráhu ve Slusovicich. A resit vstupne? Ukazte mi nekoho, pro koho je 250, - Kč problém? Osobne se nepovazuji ha bohateho, ale pristi rok to dam, ikdyby mel startovat treba jen Enge nebo Cerny.
12. 12. 2016 07:25
0 0
Hezký článek, a souhlasím, organizace není nic jednoduchého a zaslouží uznání, ikdyž třeba není vše úplně ideální.
Stejně jako neustále někteří kritizují špatný pražský rallysprint, ať je se sněhem či bez, jede-li se na čas či moc bokem, na Strahově nebo v Chuchli, tak si já nemohu pomoci u zmínky neúčasti tovární Škodovky. Téma, které je u nás stejným předmětem kritiky ať se děje co se děje. Jedou - špatně. Nejedou- špatně. Vyhrají - špatně. Prohrají - špatně, no a tak dále a tak dále. Chci jen poukázat na to, že kritika je třeba. Zpětná vazba, připomínky a někdy stížnosti, když padnou na úrodnou půdu, je to správně a může to do budoucna pomoci, ale to co autor článku zmiňuje, tedy ty permanentní "haters", to už je zbytečné a k ničemu.
12. 12. 2016 08:02
0 0
smajlík
12. 12. 2016 08:22
0 0
Také souhlasím, jen by prosil pro příští ročníky vymyslet právě nějakou tu šaškárnu pro lidi, kteří jedou do Prahy se pobavit.Letos nás nejvíc bavil Tomas Enge, Honza Černý a Štěpán Zabloudil, když mu to Subaru fungovalo. Zajímavá myšlenka by podle mně byla, poslední průjezd nepočítat čas, snad by se to vrátilo tam kde to bylo před 10-ti a více lety. A že tento podnik nezajímá ŠM to je sice škoda, ale asi se nepotřebují prezentovat v hlavní městě země kde vyrábějí.A nejvíc chybí Emilsmajlík
12. 12. 2016 08:24
0 0
Jiří, děkuju za normální střízlivý a rozumný názor smajlík
ale je to marný, nadávat na Pražskej sprint se prostě nosí a je to in a cool...
12. 12. 2016 08:59
0 0
Super článek, bylo řečeno vše a tradiční kverulanti si aspoň mohou zase někde postěžovat jak je to celé špatné. Jezdím na sprint od úplně prvních ročníků, letos jsem bohužel musel vynechat z důvodu "povinné" účasti na jiné motoristické akci mimo ČR.
Atmosféra na Strahově je neopakovatelná právě tím, že to není závod, ale show. Jsem rád, že někdo rok co rok, přes všechny organizační potíže, do toho jde znovu a znovu. Přiznávám, že mi jen trochu chybí klasická ranní RZ Radotín, ale chápu, že to už by na organizaci v dnešní době bylo moc. Jen nechápu proč tedy lidé, kteří si každý rok stěžují jak je to špatné, tam každý rok jezdí??? Jen proto aby měli na internetu o čem psát?? Ať raději zůstanou doma, aspoň bude víc místa pro diváky, kterým se to líbí.
12. 12. 2016 09:00
Upraveno 09:01
0 0
Původně napsal Novej
Jiří, děkuju za normální střízlivý a rozumný názor
ale je to marný, nadávat na Pražskej sprint se prostě nosí a je to in a cool...


Bohužel, zastávám názor, že dnešní "módou" je nadávat téměř na všechno a téměř všude. Ono to není jen o rallysprintu v Praze. Ten pouze "zapadá" do všeobecné nálady...smajlík. Já jsem byl s PRS velmi spokojený...
12. 12. 2016 09:11
0 0
Pro mě osobně je vše podřadný problém, kromě toho termínu. V prosinci mě do Prahy nikdo nedostane. Jednou jsem byl 10.11. v Uherském brodě a to bylo maximum mých možností, pak už se bojím umrznutí smajlík
12. 12. 2016 09:31
0 0
Čláánek mi docela mluví z duše. Je neskutečný, kolik ten závod budí emocí - asi jen proto, že je v matičce stověžaté...smajlík Není dokonalý (to není nic), ale baví mě velmi a budu na něj chodit i nadále..
12. 12. 2016 15:09
0 0
Souhlasím s tím, že by nebylo vůbec špatné udělat jeden průjezd neměřený, na vyblbnutí, lidi na to čekají. A jak už jsem říkal, chybí tomu atmosféra. Být ředitelem, tak oslovím pár skupin fanoušků (klidně poradím), zaplatím jim vstupné a VIP jídlo a požádám je o vytváření patřičné atmosféry. Věřím, že by strhli i ostatní.
12. 12. 2016 16:32
0 0
Hmm placený komparz tak to tu ještě nebylo smajlík
12. 12. 2016 16:53
Upraveno 16:54
0 0
A proč ne? v čem je to jiné než třeba roztleskávačky na hokeji? Stačí pár trubek, bubnů, lehké pyrosmajlík
12. 12. 2016 16:54
0 0
Mno upřímně řečeno, každý a to doslova každý pořadatel motoristického podniku v této zemi musí vyjednat povolení, zajistit náhradní trasy do nemocnic, odklonit veřejnou dopravu, informovat obyvatele. V tom nemá cajzl sprint žádnou výjimku a dovolil bych si velmi hlasitě spekulovat zda je těžší zavřít kousek Prahy nebo kus dvou krajů. Co je vlastně cajzl sprint? Je to rallye? No to asi ne. Sprint? Taky ne. Show? Pro většinu pole již dnes určitě ne. Nehodlám spekulovat nad tím, jak se vybírají posádky (řečí o dvojitém, utajeném startovném už bylo dost). Ale chaotická organizace je klasikou a přitom by nemusela být. Vím velmi dobře, že ze strany velmi, ale fakt velmi zkušených pořadatelských týmů byla organizátorům pražského podniku nabídnuta a těmi odmítnuta pomoc. Nechci spekulovat ani nad vstupným. Ze zásady jsem proti tomu, abych na veřejně přístupném místě platil. Ale na druhou stranu je mi jasné, že ze startovného a ze sponzorských peněz se podnik nezaplatí. Přitom by stačilo málo. Zkušený pořadatel, méně rychlostek (a tím pádem realističtější možnost je všechny odjet) a alespoň jeden neměřený úsek. A placený komparz? Ale no tak... V mnoha sportech již dnes běží roztleskávačky a jelikož si myslím, že vím jaké fans má náčelník na mysli, není to blbej nápadsmajlík
12. 12. 2016 22:58
0 0
Tak jste si pěkně zanotovali,jak to máte těžké,jak vás nikdo nemá rád,jak musí daleko obcházet studenti,jak je třeba najmout tamburáše,jak to mají proti vám jednoduché jinde,jak vlastně i ten co se nepovažuje za bohatého zaplatí příští rok i kdyby startoval byť jeden jezdec....Fajn.Co tak přidat?

Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit (nahoře nad menu)!

reklama