Toyota odhalila auto a potvrdila posádky

To, co se tak nějak očekávalo je potvrzeno, TGR pojede v příštím roce s Latvalou, Häninenem a Lappim.

Tým TOYOTA GAZOO Racing dnes představil svůj speciál Toyota Yaris WRC a současně odhalil složení jezdecké sestavy pro závodní sezónu 2017. Novou posilou je Jari-Matti Latvala.

Do začátku sezóny 2017 světového rallyového šampionátu FIA (WRC) v monackém Monte Carlu zbývá něco přes měsíc a tým TOYOTA GAZOO Racing WRC dolaďuje poslední detaily. Déle jak rok příprav obnáší tisíc hodin týmové práce v dílnách a praktického testování. Vše se přitom soustředí na jediný cíl: dokonale se připravit na start závodu Rallye Monte Carlo.

Účast v seriálu WRC, který je zlatým hřebem všech rallyových soutěží, staví Toyotu před nové výzvy a je příležitostí k dalšímu rozvoji lidského potenciálu, zkoumání nových technologií a testování nejrůznějších povrchů po celém světě, což následně přispěje k výrobě „stále lepších automobilů“.


Foto: Toyota Gazoo Racing

„Nesmírně mne těší, že dnes mohu společně s týmem a partnery představit náš soutěžní vůz pro seriál WRC. Rád bych vyjádřil vděk a současně respekt všem fanouškům, kteří na tento den čekali dlouhých 17 let, stejně tak jako všem pořadatelům rallyových soutěží, účastníkům a automobilovým výrobcům, kteří po dobu naší absence tento sport zajišťovali a posouvali dále. Děkujeme vám všem, nyní jsme zpět,“ řekl předseda týmu Akio Toyoda.

„Když lidé a vozy čelí soutěžním podmínkám náročnějším než všechny předchozí představy, nesmírně je to vyškolí a zocelí,“ pokračoval Toyoda a vyslal soupeřům vzkaz: „Tým TOYOTA GAZOO Racing „nenávidí“ prohry a v seriálu WRC samozřejmě nechceme zaostávat. Onehdy jsem měl možnost řídit Yaris WRC společně s Tommim a oba jsme přesvědčení o našich schopnostech se s tímto vozem postavit všem soupeřům.“

„My všichni, tj. členové týmu z Finska, Německa a Japonska, vynaložíme během tohoto posledního měsíce maximum úsilí, abychom mohli co nejrychleji naše fanoušky ujistit, že Toyota je zpět, přesvědčit je, proč je dobré fandit právě Toyotě a vykouzlit jim úsměv na rtech. Věřím, že budeme mít jejich plnou podporu,“ uzavřel Toyoda.

Yaris WRC: Nová generace vozů specifikace World Rally Car

Yaris WRC byl připraven v souladu s technickými regulemi FIA pro závodní sezónu 2017 a je jedním ze zástupců nové generace vozů specifikace World Rally Car, které této nejvyšší sportovní kategorii v příštích sezónách dodají zcela nový rozměr. Vůz poháněný motorem 1,6 litru s přímým vstřikováním paliva disponuje výkonem 380 koní a zaujme působivým zevnějškem, který plyne z nových volnějších regulí v otázkách aerodynamiky. Yaris WRC navrhl, vyvinul a postavil tým zkušených konstruktérů: Tom Fowler, Simon Carrier a Mikko Ruoha.


Foto: Toyota Gazoo Racing

„Yaris WRC je dobře navržený vůz s neuvěřitelným potenciálem,“ odhalil Tommi Makinen, šéf týmu TOYOTA GAZOO Racing WRC, a doplnil: „Nové regule nám v rámci vývoje poskytly mnohem více svobody. Budeme sice zkoumat všechny potenciální možnosti, ale již nyní můžeme konstatovat, že vůz je spolehlivý a rychlý. Opravdu se již nemohu dočkat, až uvidíme výsledky za závodních podmínek.“

Tým jezdců pro první sezónu

Úvodního kola světového rallyového šampionátu v Monte Carlu se 19. ledna příštího roku zúčastní dva vozy Yaris WRC, za jejichž volant usednou Jari-Matti Latvala a Juho Hanninen. K týmu se v průběhu sezóny připojí jako zkušební jezdec i mladý finský závodník Esapekka Lappi, vítěz letošního šampionátu WRC 2.

Jari-Matti Latvala: Hlavní závodní jezdec

Jari-Matti Latvala, jenž se rallyových závodů WRC účastní již od roku 2002, vrší jeden úspěch za druhým a sezónu 2016 zakončil s celkovým skóre 16 vítězství v soutěžích WRC. Se 169 starty na kontě a třemi umístěními mezi finalisty WRC (se spolujezdcem Miikkou Anttilou) je Jari-Matti bezpochyby jedním z nejlepších závodních jezdců světového rallyového šampionátu. Jeho neocenitelné zkušenosti budou pro tým TOYOTA GAZOO Racing WRC v sezóně 2017 skutečnou hybnou silou.

„Své působení v rallye jsem zahájil v roce 2001 s Toyotou Corolla GT a má první účast s vozem specifikace World Rally Car byla za volantem Corolly WRC v roce 2003 v Estonsku. Takže po mnoha letech mám pocit, jako bych se vracel domů,“ zavzpomínal na své začátky Latvala a dodal: „Jsem moc rád, že jsem členem týmu TOYOTA GAZOO Racing WRC od samotného začátku a na toto nové dobrodružství se vydávám právě s nimi. Beru to jako šťastnou náhodu, že jsem součástí tohoto dění, a věřím, že si vybojujeme spoustu vítězství.“


Foto: Toyota Gazoo Racing

Juho Hanninen: Síla zkušeností

Juho Hanninen, jenž bude v týmu TOYOTA GAZOO Racing WRC závodit se spolujezdcem Kajem Lindstromem, se do vývoje speciálu Yaris WRC zapojil od samotného počátku. Díky bohatým zkušenostem v šampionátu WRC a znalostem samotného vozu bude pro tým bezesporu velkým přínosem.


Foto: Toyota Gazoo Racing

Esapekka Lappi: talentovaný mladík jmenovaný zkušebním jezdcem

Mladý finský jezdec, jinak čerstvě korunovaný mistr světa ve WRC 2, zapůsobil na všechny svojí rychlostí, klidnými reakcemi a flexibilitou. Poté, co se zakousl do soutěží kategorie R5 v rámci evropského mistrovství světa v rallye a rozvinul své dovednosti na světové scéně v šampionátu WRC 2, je tento finský jezdec připraven postavit se nové výzvě. Bude působit v roli zkušebního jezdce týmu TOYOTA GAZOO Racing WRC.

„Pro mne samotného i mého spolujezdce Janneho Ferma je to ohromná příležitost. Je to jako splněný sen. Řadu let jsme tvrdě pracovali na tom, abychom dospěli až do této fáze, a nyní je to tady,“ uvedl Lappi a dopnil: „Z nástupu do týmu máme ohromnou radost, cítíme velkou motivaci a jsme za tuto příležitost nesmírně vděčni. Již se nemohu dočkat, až zahájíme testování vozu Yaris WRC v týmu TOYOTA GAZOO Racing.“

Komentářů celkem: 32
13. 12. 2016 21:06
0 0
Souhlas s AGS.
Je to asi něco jako ošklivá holka, která vylezla od kosmetičky - pod tím vším nánosem je to pořád ošklivý auto. smajlík Ale podařil se jim docela kus práce a až na ten zadek jak od LMP1 je to docela povedený počin. smajlík
Polep a hlavní sponzor taky super. Berte to jako příležitost zviditelnit WRC taky v USA.
13. 12. 2016 21:33
0 0
Polep se mi líbí, ale to, co je pod ním, je určitě to nejhnusnější rallyové auto, jaké jsem kdy viděl. Jsem dost ovlivněný tím, že když jsem byl malý, tak MS jezdily pro mě úžasné auta jako Lancia Delta Integrale, Toyota Celica nebo Ford Escort Cosworth. Když jsem pak velmi zřídka nějaké z nich potkal na ulici, tak jsem se od něj nemohl odtrhnout. Byly to pro mě ikony, které jsem chtěl mít na plakátě nad postelí. Pochybuju, že dnes může někdo cítit to samé k Polu nebo Yarisu. To jsou prostě nákupní košíky pro důchodce a jejich závodní verze vypadají jako nějaký vesnický tuzing. Už mi tam chybí jen velký nápis TURBO na čelním pruhu smajlík
13. 12. 2016 22:03
0 0
Původně napsal Regular John
Polep se mi líbí, ale to, co je pod ním, je určitě to nejhnusnější rallyové auto, jaké jsem kdy viděl. Jsem dost ovlivněný tím, že když jsem byl malý, tak MS jezdily pro mě úžasné auta jako Lancia Delta Integrale, Toyota Celica nebo Ford E...

Tak tohle mě dostalo "nápis TURBO na čelním pruhu", ale pravdou je, že to mám dost podobně, ještě Focus WRC se mi moc líbil, ale to už v ložnici nad postel neprošlo a pokojík už naši dávno přemalovali smajlík
13. 12. 2016 23:01
0 0
I v barvách to vypadá hrozně, sice ne tak jako v tom zebrovém polepu ale, i tak tohle auto bych si jako model určitě nekoupil a co se týče toho spojleru JML hodně zapláče, až to v nějaké díře uletí a bude to neříditelné.No opatruj vás...
14. 12. 2016 07:12
0 0
Absolutne jsem nepochopil co se tu probira. Preci i kdyby jejich nejvetsi sponzor byla Hubba Bubba zvykacky, tak je jedno, ze auto bude jako ruzovy bonbonek, ale hlavne, ze mame novy tym, nova dve auta a dva piloty a sanci trochu zamichat poradim. Osobne je mi jedno co si kdo vozi, at ma auto klidne v barvach COOPu :-D Sice se mi design Toyoty absolutne nelibi, ale jsem za ne rad! Snad jim to pojede. Co je Yarise tyka, tak ano, je to osklive v realu a jeste osklivejsi jako WRC. Uvidime co to vydrzi. Tipuji, ze Jarri to otestuje brzy co to vydrzi smajlík Jen si od jeziska preju at jim to jede!!! smajlík
14. 12. 2016 10:06
0 0
Líbí - nelíbí je subjektivní názor, takže za mě "hnus velebnosti". Ale nikomu to nenutím, a pokud má někdo jiný názor, nebudu ho vyvracet. Uvidíme, jak to pojede.
14. 12. 2016 15:17
0 0
Teda zdá se mi, že Toyota si nejvíc pohrála s aerodynamikou. Chtěl bych to vidět zespoda... Zrcátka koukám taky spoluvytvářejí tok k tomu zadnímu monstróznímu křídlu... Za mě to bude hodně zajímavý!
A pak ty neotřelá tech. řešení, co sliboval Tommi... Jsem zvědav, co měl na mysli!
14. 12. 2016 16:57
Upraveno 16:58
0 0
Osobně tipuji že Jari hned na Monte otestuje pevnost ochraného rámu a bočních výztuh vozusmajlík Jako vývojový jezdec super, ale do jezdecké sestavy bych jej opravdu nechtěl!smajlík
14. 12. 2016 20:25
0 0
Původně napsal hobit
Teda zdá se mi, že Toyota si nejvíc pohrála s aerodynamikou. Chtěl bych to vidět zespoda...


Neboj vsak on to nekdo zespoda ukaze smajlík Jiank za me super, je to takovy hodne japonsky, oni si na podobny tutning potrpi. A myslim ze nazivo to bude vypadat daleko lip! Aspon je to trochu jiny, jinak ty zrcatka jsou bezva, na to jak to vypada to nejezdi takze hlavne aby to fungovalo.
16. 12. 2016 15:07
0 0
Taky se nějak nemůžu zakoukat....asi budu muset konečně skouknout všechny díly Rychle a zběsile a třeba se mi to zalíbísmajlík Každopádně by mohla být příští rok tipovačka na to, jak dlouho vydrží který auto celý, bo mám pocit že sbírat kousky aerodynamických prvků podél trati by mohl být zajímavý koníček.....2017 - rok, kdy okruhová auta začala jezdit rallysmajlík ?!?smajlík
18. 12. 2016 09:30
0 0
Okruhová auta už rally jezdí dlouho, minimálně od dob, kdy se klasická rally změnila v několik denních sprintů.
18. 12. 2016 09:35
0 0
Ale k tématu - polep nejezdí, ten se jen veze (a přináší finance). Ta psí bouda, přilepená na zadku se mi taky nelíbí, ale asi to mají odzkoušené a dobře připevněné smajlík
Jak tu už zaznělo - podstatné je, jak to pojede, ne jak to vypadá, ve výsledkové listině kolonka "umělecký dojem" není.
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!