Jakub "kuře" Kura - eWRC.cz
13. 12. 2016 20:55 − 13022× − 23

Ch. Loriaux: Malcolm udělal pro zisk Ogiera vše

Není žádným tajemstvím, že M-Sport se snažil získat Seba Ogiera již v roce 2011. To nevyšlo, ale na druhý pokus je hotovo.

Jestli internet a lidé kolem rally něčím žili po ohlášení odchodu Volkswagenu, tak to byla idea příchodu Sébastiena Ogiera do M-Sportu, která mohla v některých obrysech připomínat třeba pohádku o Popelce, když si princ Ogier vybral Popelku M-Sport. Alespoň postavení obou subjektů by svádělo k podobným asociacím, protože Francouz přicházel jako čtyřnásobný mistr světa s královským platem a britský tým je od oficiálního odchodu Fordu soukromým, ve skromnějších podmínkách fungujícím týmem. Avšak spojení Ogier – M-Sport je od včerejška realitou a to vyvolalo mnoho reakcí. Co říkaly oficiální tiskovky jsme si už mohly přečíst, Colin Clark na svém facebooku přinesl pohled Christiana Loriauxe, technického ředitele M-Sportu.


Letos soupeři, příští rok týmoví kolegové (foto: wrc.com)

"Skvělá zpráva. Největší zklamání mé kariéry bylo, když jsme nedokázali podepsat Sébastiena Ogiera pro sezónu 2012. Tehdy jsem chtěl v M-Sportu zůstat i přes to, že jsem měl na stole další nabídky… Byl jsem přesvědčený o tom, že Seba Ogira dokážeme dostat do našeho auta a chtěl jsem, aby Fiesta z M-Sportu se Sebem Ogierem bojovala proti Citroenu se Sebem Loebem a prokázala, že bychom mohli zvítězit… Navždy budu přesvědčený, že bychom vítězili…Jasně, já budu, vy nemusíte…" vrací se Christian Loriaux k prvnímu pokusu o podepsání Sébastiena Ogiera M-Sportem.

Na sklonku letošního roku se Ogier stal opět volným a M-Sport tak nečekaně dostal druhou šanci a možnost k dalšímu lovu na francouzského jezdce. "Bohužel náš sponzor tehdy odstoupil a Seba jsme nedokázali získat, takže šel k Volkswagenu. Vždy mi bylo líto, že jsme tímto způsobem nemohli prokázat schopnosti týmu a auta. Teď, právě teď, se Seb rozhodl do nás vložit svou důvěru a my nemáme žádné výmluvy, pokud s námi nedokáže získat mistrovský titul v roce 2017. Je to prostě skvělá zpráva, i přes to, že podmínky za jakých se to stalo jsou smutné, ale my jsme v té situaci byli také…" dodává Christian Loriaux. Na závěr malá historizující vložka. Pokud by Ogier dokázal v příštím roce získat titul, dá se říct, že by navázal na Ariho Vatanena z roku 1981, jenž tehdy také se soukromým Fordem, přesněji s Escortem Mk2 připravovaným týmem David Sutton Cars dokázal zvítězit a získat titul mistra světa.


Foto: fordeurope.blogspot

"Nikdy jsme nebyli týmem s největším rozpočtem, ale i tak jsme dokázali získat mistrovský titul. Pro rok 2017 jsme outsideři s mnohem nižším rozpočtem než konkurence… Možná tak 5x nebo 10x menším. Ale všichni v M-Sportu jsme na 110 % odhodlaní bojovat, protože v roce 2017 pojede nejlepší jezdec právě u nás?" zamýšlí se dále Christian Loriaux a zakončuje slovy uznání na adresu Malcolma Wilsona: "Obrovský respekt patří našemu šéfovi Malcolmovi. Lidé si neuvědomují, s jakým odhodláním šel do toho, aby získal Seba. Neznám žádného dalšího šéfa jakéhokoliv dalšího soukromého týmu v motoristickém světě, který by měl vůli udělat něco podobné. Ukazuje to, že pro Malcolma je nadále tím nejdůležitějším vítězit, vybojovat mistrovský titul a pak až hledí na peníze. Ten, kdo si to uvědomí, tak mu přizná respekt, který si zaslouží. Já to tak udělám… Teď před námi vidím hodně hektický rok 2017, ale pojďme na to."

Komentářů celkem: 23
15. 12. 2016 15:05
0 0
Ono to trochu připomíná dobu , kdy Rossi přecházel od Hondy do pomalejší Yamahy.
Takže u mě Ogier palec hore.
15. 12. 2016 18:15
0 0
Původně napsal Steg
AGS, viděl jsi to video? Viděls tam na konci toho tlustýho chlápka (1:42, vlevo dole; vypadá, že má na starosti nášivky na sedadlech), jak se tváří? Viděls Malcolma se ženou? Dá se takhle radovat nad sedmimístnou figurou zisku nebo čímkoliv ...

Vůbec nepopírám, že to dělá srdcem, ale i s rozumem a s obrovským přehledem o řeči čísel. Kdyby bylo víc takových jako je Malcom, tak máme možná víc jakožefabrik v MS. Ten chlap to umí i bez správních rad a rozhodovačů v kravatě, kdy jaký team bude nebo zanikne, nebo se bude příště věnovat jiné disciplíně. On je fakt nejlepší a proto ho má.
16. 12. 2016 11:59
0 0
Původně napsal Arminn
Ono to trochu připomíná dobu , kdy Rossi přecházel od Hondy do pomalejší Yamahy.
Takže u mě Ogier palec hore.


Jen trochu. Ogier si vyzkoušel dva auta a vzal to lepší. Moc možností neměl. On nepřešel dobrovolně od VW k Fordu. Na šoto asi nebude problém, ale jsem zvědav na fiestu na asfaltě.
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!