Jakub "kuře" Kura - eWRC.cz
18. 12. 2016 09:31 − 9652× − 9

Jari-Matti Latvala: Nejvíce práce bude na asfaltu

Tento týden byl v úterý oficiálně potvrzen Jari-Matti Latvala jako jezdec Toyoty a následně začal s intenzivními testy.

Finský pilot Jari-Mati Latvala je od úterý oficiálně členem "finského nároďáku" jménem Toyota Gazoo Racing a stejně jako jeho bývalý kolega Sébastien Ogier, začal ihned v novém působišti s testy vozu. V tomto týdnu stihnul jezdit jak na asfaltu, tak na šotolině a nabírat první cenné poznatky o chování vozu. Rallye Monte Carlo se blíží, je tomu přesně měsíc, než se v okolí monackého knížectví rozezvučí motory soutěžních vozů a Martin Holmes proto finského jezdce vyzpovídal o tom, jak se mu zatím auto jeví, co očekává od sezóny a tak různě.


Foto: Toyota Gazoo Racing

Nejzajímavějším tématem jsou bezesporu dojmy z auta po testech a tady Jari-Mati Latvala kromě silných stránek vidí ještě slabiny na asfaltu: "Už když jsem s autem jezdil, tak jsem si pomyslel, že aero prvky fungují opravdu dobře. Dobré jsou taky brzdy a stejný pocit mám i z výkonu motoru. Na asfaltu tým testuje teprve od října. Sám za sebe řeknu, že když stavíte nové auto, tak musíte zkoušet možnosti jak nastavit stabilizátory, pružiny a další. Myslím si, že podvozek potřebuje na asfaltu ještě nalézt to nejlepší a nejrychlejší nastavení. To platí i pro centrální diferenciál, který je v autech novinkou. To vše dohromady vám dává velké množství možností nastavení, ale taky potřebujete hodně času, abyste vyzkoušeli různé setupy a jejich vliv na řízení auta," popisuje Jari-Mati hlavní oblasti dalšího vývoje.

Finský jezdec na asfaltu na Korsice najezdil 300 kilometrů a podle svých slov si postupně auto přizpůsoboval svým potřebám. "Dal jsem si pět nebo šest průjezdů, abych získal nějaký pocit z auta a pak jsem začal dělat první malé změny. Po všech různých malých změnách jsem měl dojem, že v autě dřímá velký potenciál a že do budoucna, až uděláme různé změny, tak může být auto někde jinde," popisuje trojnásobný vícemistr světa a pokračuje popisem příprav, které jej ještě před Rallye Monte Carlo čekají, "ve vánočním týdnu budeme jezdit možná tři dny ve Finsku buď na šotolině nebo i na sněhu a pak budu mít ještě další tři dny na asfaltu."


… ještě v dobách Volkswagenu

Ačkoliv finský jezdec vstupuje v roce 2017 do šampionátu se zbrusu novým vozem, nejde opomenout otázku očekávaných výsledků a toho, jaké příčky by rád obsazoval: "Pokud to bude na Monte klouzat, tak to vždy dává větší šance. Pokud bude sucho, na které nebudu moci ještě tolik testovat, tak to bude s otazníkem. Pokud v prvních třech soutěžích dojedeme mezi pěti nejlepšími, tak budu hodně spokojený. Pak následuje Korsika, což je výzva sama o sobě. Pro Argentinu říkám sám sobě, že pokud bych dokázal udělat pódium, tak by to bylo skvělé," uzavírá Jari-Mati Latvala svůj vhled do úvodu nové sezóny.

Komentářů celkem: 9
18. 12. 2016 10:05
0 0
No, na to pódium jsem zvědavý..
18. 12. 2016 10:53
0 0
Aby sme se jestě nedivili... smajlík
18. 12. 2016 13:19
0 0
prakticky řekl, že je to krám a teprve on z toho udělá závoďák, protože ti před ním to neuměli, no, klučina má týmovýho ducha, to už dokázal v minulosti smajlík
18. 12. 2016 14:02
0 0
Hlavne si myslim ze kor na Monte muze byt uplne klidne Mikelsen s R5 rychlejsi jak obe Toyoty.. ja myslim ze po prvnim servisu budou hned v realite a to podium tezce prehodnoti az uvidi po prvnich dvou vecernich ze ztraci 1,5min..))
18. 12. 2016 20:16
0 0
Nebo to přehodnotí..až si to tady večer přečte smajlík smajlík smajlík
19. 12. 2016 08:36
0 0
Nevím proč jste tak negativní?! Myslím že od neveho ročníku budou stát všichni na stejném začátku a nikdo nebude vědět jak na tom bude. Právě že možná Toyota bude ta z těch nejlepších. Ale to si musíme počkat zrovna minimálně na Monte.
19. 12. 2016 12:24
0 0
jestli jsem to správně pochopil, tak Toyota víceméně kvůli časové tísni vypouští kvalitní přípravu set-upu na Monte, zaměřují se na šotolinu a na Korsiku se stihnou připravit v klidu s prstem v nose.
21. 12. 2016 08:51
0 0
ono se hlavně stačí podívat na Meekovy testy na asfaltu-tak rychle snad nikdy rally auto nejelo. to je abnormální rychlost,přilnavost, atd. ta Toyota je proti tomu jako lepší R5.
21. 12. 2016 22:40
0 0
Taky to tak vidím citroen drží jako prase a jede ještě lépe, to bude asi oříšek pro všechny dali do toho mraky peněz a času, podle mě se to projeví na kvalitních časech!
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!