Jari-Matti Latvala: Nejvíce práce bude na asfaltu
Finský pilot Jari-Mati Latvala je od úterý oficiálně členem "finského nároďáku" jménem Toyota Gazoo Racing a stejně jako jeho bývalý kolega Sébastien Ogier, začal ihned v novém působišti s testy vozu. V tomto týdnu stihnul jezdit jak na asfaltu, tak na šotolině a nabírat první cenné poznatky o chování vozu. Rallye Monte Carlo se blíží, je tomu přesně měsíc, než se v okolí monackého knížectví rozezvučí motory soutěžních vozů a Martin Holmes proto finského jezdce vyzpovídal o tom, jak se mu zatím auto jeví, co očekává od sezóny a tak různě.
Foto: Toyota Gazoo Racing
Nejzajímavějším tématem jsou bezesporu dojmy z auta po testech a tady Jari-Mati Latvala kromě silných stránek vidí ještě slabiny na asfaltu: "Už když jsem s autem jezdil, tak jsem si pomyslel, že aero prvky fungují opravdu dobře. Dobré jsou taky brzdy a stejný pocit mám i z výkonu motoru. Na asfaltu tým testuje teprve od října. Sám za sebe řeknu, že když stavíte nové auto, tak musíte zkoušet možnosti jak nastavit stabilizátory, pružiny a další. Myslím si, že podvozek potřebuje na asfaltu ještě nalézt to nejlepší a nejrychlejší nastavení. To platí i pro centrální diferenciál, který je v autech novinkou. To vše dohromady vám dává velké množství možností nastavení, ale taky potřebujete hodně času, abyste vyzkoušeli různé setupy a jejich vliv na řízení auta," popisuje Jari-Mati hlavní oblasti dalšího vývoje.
Finský jezdec na asfaltu na Korsice najezdil 300 kilometrů a podle svých slov si postupně auto přizpůsoboval svým potřebám. "Dal jsem si pět nebo šest průjezdů, abych získal nějaký pocit z auta a pak jsem začal dělat první malé změny. Po všech různých malých změnách jsem měl dojem, že v autě dřímá velký potenciál a že do budoucna, až uděláme různé změny, tak může být auto někde jinde," popisuje trojnásobný vícemistr světa a pokračuje popisem příprav, které jej ještě před Rallye Monte Carlo čekají, "ve vánočním týdnu budeme jezdit možná tři dny ve Finsku buď na šotolině nebo i na sněhu a pak budu mít ještě další tři dny na asfaltu."
… ještě v dobách Volkswagenu
Ačkoliv finský jezdec vstupuje v roce 2017 do šampionátu se zbrusu novým vozem, nejde opomenout otázku očekávaných výsledků a toho, jaké příčky by rád obsazoval: "Pokud to bude na Monte klouzat, tak to vždy dává větší šance. Pokud bude sucho, na které nebudu moci ještě tolik testovat, tak to bude s otazníkem. Pokud v prvních třech soutěžích dojedeme mezi pěti nejlepšími, tak budu hodně spokojený. Pak následuje Korsika, což je výzva sama o sobě. Pro Argentinu říkám sám sobě, že pokud bych dokázal udělat pódium, tak by to bylo skvělé," uzavírá Jari-Mati Latvala svůj vhled do úvodu nové sezóny.