1. 1. 2017 22:57 − 2648× − 0

Před Silvestrem na Hungaroringu

Zajímavá trať početné pole čítající přes 200 posádek zavedla i na šotolinové úseky.

Závodní okruhy dnes už nejsou vůbec vyhrazeny pouze okruhovým závodům, dost často tam své útočiště nacházejí i automobilové soutěže. Trend trávení příjemných soutěžních chvil po konci ostré sezóny na samotných okruzích i jejich obslužných komunikacích se přenesl z italské Monzy třeba na slovenský Slovakiaring, v roce 2016 se odjela poprvé i show na francouzském okruhu Cote d’Azur. Rally se odehrává i na mosteckém okruhu a v Maďarsku soutěžáci tráví poslední chvilky starého roku na svém Hungaroringu. Zajímavá trať početné pole čítající přes 200 posádek zavedla i na šotolinové úseky. Celkem se všichni museli vypořádat s šedesáti ostrými kilometry.

Na maďarské půdě si o silvestrovské soutěži odbyl premiéru speciál Hyundai i20 R5. Za jeho volant se posadil do té doby takřka výhradně pilot produkčních aut Pál Lovász. Jízdu s novinkou spíše zasvětil atraktivním průjezdům a výsledkově se od začátku až do konce pohyboval na samém konci top ten. S produkčním Mitsubishi bojoval v maďarském mistrovství i Ferenc Vincze jun. a díky parádním výkonům vybojoval titul vicemistra. Na Hungaroringu si odbyl premiéru za volantem speciálu R5 a hned v prvním testu nadělil druhému László Kissovi jun. ve Fordu Fiesta R5 deset vteřin. Další Fiestu R5 pilotoval někdejší maďarský mistr Miklós Kazár a během druhého testu se přehoupnul před Vlastimila Majerčáka rovněž jedoucího s Fordem na čtvrté místo. Zajímavý duel se mezitím odehrával i o druhé místo. Dávid Botka v Citroënu DS3 R5 snížil během dvou zkoušek sekundový deficit na Kisse na polovinu.

Vincze i nadále setrvával na čele a svůj náskok navýšil už na více než čtvrt minuty. Vyhráno ale ještě pilot Fabie R5 z dílen Korda Racing neměl, obrovský útok v RZ 4 totiž zahájil Botka. Nejprve se posunul na druhé místo před Kisse a následně začal vítězstvím v páté zkoušce ohrožovat i průběžného lídra. Před závěrečnou dvojicí testů pilot Citroënu zaostával už jen o 7,3 sekundy. Ze hry naopak vypadnul Majerčák, když u své Fiesty urval poloosu. Na páté místo se tak posunul pilot nejrychlejšího produkčního Lanceru Ádám Velenczei. Do cíle dorazil jako čtvrtý a nejnižší pódiový stupínek nakonec obsadil s takřka minutovou ztrátou Kazár. Na druhé místo se v samém závěru silvestrovské show vrátil Kiss. Botka sice pokračoval v útoku na lídra, ale po tříminutové penalizaci za předčasný příjezd do ČK mu vyhraný předposlední test už k ničemu nebyl. Vítězství z předloňského ročníku soutěže si zopakoval Vincze, který by v případě startů s Fabií R5 mohl být v příští sezóně žhavým adeptem na titul maďarského šampióna.

Výsledky Penta Szilveszter Rallye 2016

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!