Kolomý drží pódiové umístění. Tatry trápí speed limiter

Druhá etapa Rally Dakar vedoucí z Resistencie do San Miguelu připomínala festival rychlosti.

Sledujte LIVE TIMING ZDE: http://gaps.dakar.com/2017/dakar/aso/uk Druhá etapa Rally Dakar vedoucí z Resistencie do San Miguelu připomínala festival rychlosti, když jezdci TATRA BUGGYRA RACING týmu drželi na 284 kilometrovém úseku z 80 % plný plyn! Martin Kolomý i přes problémy se speed limiterem zajel osmý nejrychlejší čas a celkově je třetí. Aleš Loprais se propadl na jedenácté místo.

Teplota atakující hranici 45 stupňů Celsia byla úmorná nejen pro posádky, ale také pro techniku. Martinu Prokopovi se začal vařit chladící systém motoru a 190 kilometrů jel bez výkonu. „Nemohli jsme pít, protože se nám vařila i pitná voda,“ poznamenal jediný český účastník v kategorii automobilů. Podstatně hůře dopadl v první etapě druhý Xavier Pons, který po několika kilometrech havaroval a musel čekat na asistenci. Nejlépe se s tratí vypořádal devítinásobný šampion MS v rallye Sebastien Loeb s Peugeotem.

V kategorii kamionů začal nejrychleji Martin Kolomý s Tatrou, který startoval po předchozím etapovém vítězství z první pozice. Jako první ale začal dojíždět pomalejší auta a buginy. „Jeli jsme hodně v prachu. Na metr nebylo vidět. Hodně rizikový, tak jsme jeli, jak to šlo. Odešla nám ale elektrika, tak se obávám překročení povolené rychlosti. Museli jsme si to hodně hlídat, a to nás stálo čas,“ uvedl v cíli Kolomý. Stejné pocity měl pak i jeho týmový parťák: „Dnes nám to moc nešlo. Hodně se prášilo a odešel nám speed limiter, takže asi přijdou nějaké penalizace. Bylo to o přežití, a to se nám povedlo,“ doplnil Kolomého Aleš Loprais, který dokončil etapu na jedenáctém místě. Stejná pozice patří Alešovi také v průběžném pořadí.

Obavy obou českých jezdců se naštěstí nepotvrdily. „Jsem rád, že se žádné penalizace nekonají, protože to nikdy na náladě nepřidá. Ve třetí etapě tak můžeme závodit dál s minimálním odstupem na přední příčky. Středa bude hodně dlouhá, protože nás čekají nejen hory ale také neutralizace, tak doufám, že vše zvládneme perfektně,“ uvedl manažer týmu Jan Kalivoda.

Na nevhodném výběru trati se shodli i spolujezdci. „Jestli jsme projeli dvaceti zatáčkami, tak je to hodně, jinak stále sto čtyřicet,“ řekl mechanik Jirka Stross, kterého doplnil René Kilian: „Ta trať byla tak rychlá, že jsme na tu naší maximální rychlost jeli z osmdesáti procent celé délky.“

Podstatně zdařilejší průběh etapy zaznamenal Karel Trněný, který s pětitunovou zásobou náhradních dílů pro Ford Martina Prokopa a Tatry Phoenix vysoko pomýšlet nemůže. „Jsem rád, že nám uznali protest a odečetli nám čas, ale startovní pozice byla nevýhodná. Museli jsme předjet hodně kamionů, ale i bugin a motorek. I přesto nás zajetý čas potěšil a povzbudil do dalších etap,“ řekl v cíli čtyřiatřicátý Karel Trněný.

Třetí etapa o celkové délce 757 kilometrů zavede účastníky Rally Dakar do neuvěřitelné nadmořské výšky 4 895 m.n.m. Na posádky kamionů čeká odlišná trasa a 199 měřených kilometrů.

Komentářů celkem: 4
4. 1. 2017 18:381
0 0
Pánové, co je to neutralizace? díky
4. 1. 2017 19:092
0 0
úsek, kde je daná rychlost pořadateli a neměří se tuším čas
4. 1. 2017 20:373
0 0
Část RZ na které se neměří čas. Používá se k tomu, aby pořadatelé nemuseli dělit etapu na dvě nebo více samostatných RZ.
4. 1. 2017 21:424
0 0
Ještě jedna otázka : dá se někde najít, kde konkrétně se momentálně nachází to které auto v průběhu etapy,? Myslím samozřejmě kamiony, ty mně zajímají. Dle mého se teď kamiony nacházejí ani ne v půlce etapy? díky
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!