6. 1. 2017 15:32 − 3304× − 1 0

Tomeček skáče přes duny – 4. etapa AER 2017

Veleskok přes dunu, ale také problémy.

Tomáš Tomeček ve čtvrté etapě Africa Eco Race musel řešit defekt a mezi kamóny obsadil páté místo, celkově je ale s přehledem třetí. Defekt musel řešit i Jaroslav Valtr s další Tatrou. Mezi automobily konečně vyhrál etapu někdo jiný než Vasiljev s Mini, a to Magnaldi s Fordem. Zapletal s Hummerem dojel šestý a celkově poskočil o příčku na osmé místo. Motorkám dále vládne nováček Sella. Hodně ztratili slovenští motorkáři Zaťko a Benko, které dnešní etapa stála i několik pozic v celkovém pořadí.

Ohlédnutí za třetí etapou a Tomečkovým veleskokem:

Čtvrtá etapa Africa Eco Race 2017

Assa – Assa, 5. ledna 2017 Celková délka: 409 km Přejezd: 0 km (start z bivaku) Etapa: Assa – Remz El Quebir 409 km Přejezd: 0 km (cíl v bivaku)

Snažíme se minimalizovat ztráty – 4. etapa

Čtvrtá etapa "z bivaku do bivaku" se jela z Assy do Remz el Quebir a přinesla téměř 410 ostrých kilometrů. Podle organizátorů se jedná o nejkrásnější marockou etapu nabízející hned několik impozantních výhledů do krajiny. Tatra Promet/Czechoslovak Group týmu Tomáše Tomečka dorazila do cíle po menších technických problémech jako pátý kamion.

Do čtvrté etapy vyrazila Tatra se startovním číslem 401 opět se třemi pneumatikami na korbě. "Kromě první krátké etapy vozíme pro jistotu tři pneumatiky. Máme ještě v živé paměti situaci z minulého roku, kdy jsme po dvou defektech jeli několik kilometrů jen na třech kolech," popisuje své dojmy ze čtvrté etapy Tomáš Tomeček. "Když jsme dnes projížděli místem, kde jsme minulý rok zničili třetí gumu, tak jsme to raději ani nekomentovali." Agresivně jedoucí Kamazy pronásledovaly také defekty a poslední desítky kilometrů jeli způsobně po trati, protože už si další defekt dovolit nemohli.

Etapa se pro Tomečka vyvíjela poměrně dobře. Dobré tempo bohužel přibrzdil únik vzduchu z brzdového okruhu. "Jeden z miliardy kamenů, co během etapy proletí pod autem, nám způsobil problém, který jsme naštěstí dokázali spravit. Krátce za posledním kontrolním stanovištěm nás bohužel postihla v podstatě okamžitá ztráta tlaku v pravé přední pneumatice. Museli jsme samozřejmě zastavit a tím jsme ztratili další čas." "Dnes jsme na trati odvedli maximum možného," doplňuje navigátor Ladislav Lála. "První polovinu etapy jsme zajeli v podstatě bezchybně. Ve druhé jsme museli dvakrát stát a to nás stálo spoustu času, podobně jako předjíždění přes prachovou clonu. Navigace dnes nepředstavovala vážnější problém, byť itinerář nabídl několik pastí. Jedeme dál a to je hlavní. Už se těším na den volna, protože jsem od auta zbitý, jako snad nikdy."

Poslední etapa před zaslouženým dnem volna zavede startovní pole z Remz el Quebir do Dakhly. Na programu je teoreticky téměř 457 ostrých kilometrů, vše nicméně může být nakonec jinak. V oblasti, kterou trasa etapy vede, nedávno silně pršelo. Došlo k protržení přehrady a po části rychlostní zkoušky se prohnala povodeň, při které bohužel zahynulo mnoho místních obyvatel. Povodňová vlna se samozřejmě podepsala i na pistách, po kterých se mělo jet. Více napoví večerní briefing, který tradičně vede sportovní ředitel soutěže René Metge.

Aktualizace: Podle zatím nepotvrzených zpráv by pátá etapa měla startovat z CP2, tedy z kilometru 185,51 původní rychlostní zkoušky. Z Maroka zdraví Ladislav Lála.

Výsledky ve 4. etapě (409 km):

Moto: 1. Sella (KTM) 4:34:53, 2. Ceci (Honda) +13:17, 3. Gabari +25:48, … 12. Zaťko +1:24:47, 19. Benko +1:51:42 (vš. KTM). Auta: 1. Magnaldi (Ford) 3:56:37, 2. Vasiljev (Mini) +4:16, 3. Čerednikov (Ford) +15:57, … 6. Zapletal (Hummer) +18:56. Kamióny: 1. Kuprjanov 4:25:55, 2. Karginov (oba Kamaz) +36:53, 3. Valtr (Tatra) +46:43, 4. Kovács (Scania) +57:42, 5. Tomeček (Tatra) +1:01:09, 6. Gonzales (Scania) +2:55:40, 7. Darazsi (Man) +6:16:23

Výsledky po 4. etapě:

Moto: 1. Sella 15:28:03, 2. Ceci (Honda) +1:04:22, 3. Ullevalseter +1:35:41,… 9. Benko +4:18:03, 8. Zaťko +3:59:49. Auta: 1. Vasiljev 13:06:57, 2. Magnaldi +27:25, 3. Thomasse (Optimus) +1:03:13,… 7. Zapletal (Hummer) +1:49:12. Kamióny: 1. Karginov 14:16:64, 2. Valtr +2:30:56, 3. Tomeček +3:11:38, 4. Kuprjanov +3:36:28, 5. Kovács +4:06:41, 6. Darazsi +20:21:50, 7. Gonzales +39:23:31.

Čtvrtá etapa začínala i končila v bivaku v Asse, a také dnešní pátá etapa odtamtud měla startovat. Rozmanitou krajinou se po trase o délce 456 km měli závodníci dostat až do cíle v Jeirfifa. Podle posledních zpráv ale etapa kvůli následkům povodně startovala až ze 185. kilometru. Určitě ale platí to, že po 239 km dlouhém přejezdu z Jeirfify dorazí konvoj Africa Eco Race do bivaku v Dakhle, na pobřeží Atlantického oceánu. Tam všichni také stráví sobotní volný den.

LIVE TRACKING: http://www.africarace-live.com/en/positionnement5.html
IRITRACK: http://vulcain.iritrack.net/tdcom/eviewer/aer2017/
VÝSLEDKY: http://www.africarace-live.com/fr/cla-etp5.html

Více informací najdete na stránkách www.africaecorace.com, www.tomastomecek.cz a www.msrevue.cz.

Komentářů celkem: 1
6. 1. 2017 19:35
0 0
Oprava ve výsledcích:
Kamióny ve 4. etapě: 1. Kuprjanov 4:25:55, 2. Karginov (oba Kamaz) +7:35, 3. Valtr (Tatra) +17:25, 4. Kovács (Scania) +28:24, 5. Tomeček (Tatra) +31:52, 6. Gonzales (Scania) +2:26:22, 7. Darazsi (Man) +18:17:05.
Kamióny po 4. etapě: 1. Karginov 14:16:64, 2. Valtr +1:11:19, 3. Tomeček +2:02:01, 4. Kuprjanov +2:26:51, 5. Kovács +2:57:04, 6. Darazsi +31:42:13, 7. Gonzales +38:13:54.

Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit (nahoře nad menu)!

reklama