9. 1. 2017 19:33 − 1416× − 0

Průlet do Mauretánie – 6. etapa AER

Přejezdová a pořádně rychlá etapa na Africa Eco Race 2017.

První etapa v Mauretánii a hned tady máme zemětřesení ve výsledkových listinách. V kamiónech jsme přišli o Kovácsovu čumákovou Scanii, do té doby pátou. Technické problémy vyřadily ze hry také průběžně druhého Magnaldiho na Fordu. Do bivaku dorazil na laně s tříhodinovou ztrátou a penalizací 10 hodin, a pořadím automobilů se hluboce propadl. Vedoucího Vasiljeva už asi těžko někdo zastaví, Magnaldi byl jediný na dostřel. Podobně dopadl vítěz předchozí etapy Agoškov. Motor jeho KTM se zastavil už na 19. kilometru speciálu. Utržený píst. Náhradní motor sebou v Africe nemá, takže se rozloučil s pátou příčkou průběžného pořadí i s celým závodem. Všechny tři české posádky a oba Slováci dorazili do cíle v pořádku a se ztrátami v řádu minut.

Šestá etapa Africa Eco Race 2017

Dakhla – Tiwilit, 8. ledna 2017 Celková délka: 744 km Přejezd Dakhla – Boulanouar 438 km Etapa: Boulanouar – Chami 172km Přejezd: Chami – Tiwilit 134 km

Dějství šesté ve znamení rychlosti

Závodní karavana Africa Eco Race 2017 se po zaslouženém dni volna přesunula do Mauretánie, kde závodníci absolvovali 173 km dlouhý sprint. Promet/Czechoslovak Group tým Tomáše Tomečka proletěl šestou etapou bez zaváhání a v cíli ztrácel pouze šest minut na první Kamaz.

V neděli si musel celý bivak přivstat. "Čekal nás dlouhý přejezd na Marocko – Mauretánskou hranici a tak jsme vstávali v 5:00, abychom mohli v 6.03 odstartovat do 438 km dlouhé spojovací etapy," popisuje logistiku závodu Tomáš Tomeček. "Na hranicích se naštěstí nekonaly manévry, kvůli kterým jsme zde přede dvěma lety strávili nekonečné hodiny. Vše se podařilo vyřídit během hodiny, s tím že mauretánská víza budou vydávána v bivaku."

Obávaná hraniční procedura šla tak hladce, že většina závodníků dorazila na start první mauretánské etapy o tři hodiny dříve. Tatra se startovním číslem 401 zaparkovala kolegiálně poblíž motorkářů, kteří se snažili chránit před spalujícím sluncem, a rázem se její stín stal útočištěm pro hrozen borců, kteří jedou na dvou kolech.

V 15:15 se na trať konečně vydala i posádka Tomeček – Lála. "Věděli jsme, že dnešek bude rychlý, ale nikdo z nás netušil jak moc rychlý," komentoval po projetí cílem Tomáš Tomeček."Většinu etapy jsme jeli na plný plyn a limit 150 km/h bylo v autě slyšet častěji, než kdy jindy. Nemám podobné etapy moc rád, protože na nich není nic technického. Navíc skoro nefoukal vítr, takže prachová clona zůstávala nad pistou a chvílemi jsme jeli tak trochu na srdíčko."

Z pohledu navigace byla šestá etapě spíše tou jednodušší. "Dnešek byl z pohledu navigace jednoduchý. Jely se v podstatě dva azimuty a člověk by se musel hodně snažit, aby zabloudil," navazuje na Tomáše jeho navigátor Láďa Lála. "Zítra to bude podle všeho mnohem náročnější, aneb organizátoři slibují nejtěžší etapu na Africa race."

Sedmá etapa slibuje 414 ostrých kilometrů a má dojít i na velmi náročné duny, do kterých prý nejezdí ani místní. "Organizátoři opakovaně zdůrazňovali, že etapa bude náročná na navigaci, podobně jako duny na projetí," říká Tomáš Tomeček a hned pokračuje: "Pokud chceme pomýšlet na dobrý výsledek, tak musíme především dojet. Uděláme pro to maximum. Auto je zatím fantastické, stejně jako atmosféra v kabině. Jedeme dál a jsme za to moc rádi."

Velké manévry se odehrávaly i při příjezdu do bivaku, který je situován na solisku. Hned několik kamionů se propadlo do bahna, které se skrývá pod krustou písku. "Přijeli jsme do bivaku jako jeden z prvních kamionů a nic netušíce jsme zapadli tak, že jsme rádi využili pomoci kamionů, které dorazily po nás," komentuje drobnou nepříjemnost Tomečkův mechanik Jaroslav Žerdík, který si spolu s příborským démonem Petrem Kletenským poradil i s touto.

Z Dakhly zdraví Ladislav Lála.

Výsledky v 6. etapě (172 km):

Moto: 1. Ceci (Honda) 1:22:56, 2. Sella +2:15, 3. Azinhais +5:19, 10. Benko +21:05, 12. Zaťko +23:50 (vš. KTM).
Auta: 1. Serradoru (LCR30) 1:13:52, 2. Vauthier +0:31, 3. Housieaucx (oba Optimus) +0:45, 6. Zapletal (Hummer) +1:08.
Kamióny: 1. Karginov 1:18:37, 2. Kuprjanov (oba Kamaz) +2:38, 3. Valtr +5:47, 4. Tomeček (oba Tatra) +6:04, 5. Gonzales (Scania) +30:04, 6.
Darazsi (Man) +31:37.

Výsledky po 6. etapě:

Moto: 1. Sella 20:36:29, 2. Ceci +28:38, 3. Ullevalseter (KTM) +52:17, 7. Benko +4:06:32, 9. Zaťko +4:33:03.
Auta: 1. Vasiljev (Mini) 16:23:13, 2. Thomasse (Optimus) +1:18:12, 3. Čerednikov (Ford) +1:33:07, 5. Zapletal +1:56:50.
Kamióny: 1. Karginov 17:41:03, 2. Valtr +2:03:42, 3. Tomeček +2:26:39, 4. Kuprjanov +2:35:14, 5. Darazsi +33:17:36, 6. Gonzales +40:54:23

Sedmá etapa má start i cíl opět v Tiwilit u Dakhly, kde leží bivak. Odtamtud se bude startovat i další etapa. A jak charakterizovat to, co na závodníky čeká? Bude to 414 ostrých kilometrů a duny. Přejezdy mezi dunami, a zase duny. Sahara!

LIVE TRACKING: http://www.africarace-live.com/en/positionnement7.html
IRITRACK: http://vulcain.iritrack.net/tdcom/eviewer/aer2017/
VÝSLEDKY: http://www.africarace-live.com/fr/cla-etp7.html

Africa Eco Race 2017, Monako – Dakar Celá karavana závodníků a organizátorů čítá 223 motocyklů, automobilů a kamiónů, 520 lidí. Dohromady 6500 km, z toho 4000 km jsou závodní etapy. První etapa 2. ledna, poslední etapa 14. ledna, celkem 12 etap a jeden volný den. Prvních pět etap v Maroku, volný den (Dakhla), šest etap v Mauretánii, závěrečná etapa v Senegalu.

Více informací najdete na stránkách www.africaecorace.com, www.tomastomecek.cz a www.msrevue.cz.

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!