Loprais zahrabal Phoenixe. Zpět do hry jej dostal Kolomý

Po dni volna byla na programu maratonská etapa, ve které si museli jezdci týmu TATRA BUGGYRA RACING pomáhat.

Sledujte LIVE TIMING ZDE: http://gaps.dakar.com/2017/dakar/aso/uk

Po dni volna byla na programu maratonská etapa, ve které si museli jezdci týmu TATRA BUGGYRA RACING pomáhat. Aleš Loprais zapadl a Martin Kolomý jej musel tahat. I přesto si oba čeští piloti polepšili o jedno místo v průběžné klasifikaci.

Místo 362 ostrých kilometrů čekala na jezdce v první půli maratonské etapy jen poloviční porce. Pořadatelé se rozhodli zcela změnit trať v návaznosti na předešlé přívalové deště. I přesto se ale podařilo poskládat těžkou etapu plnou nepředvídatelných nástrah.

„Dnes to byla hodně rychlá a rozbitá etapa, což samozřejmě naší technice vyhovuje. V závěru jsme potkali zakopaného kolegu, tak jsme se tam trochu zdrželi. Myslím si, že auto drží a máme zajetý docela dobrý výsledek,“ hodnotil Martin Kolomý, který zajel jedenáctý nejrychlejší čas a v průběžném pořadí se posunul na dvanáctou pozici. Kolomý už ťuká na první desítku, na niž ztrácí devatenáct minut.

Hůře dnes dopadl Aleš Loprais, který zajel sedmnáctý čas. Důvodem bylo čekání na Kolomého. „Neměli jsme žádnou technickou závadu, tak to je pozitivní. Já jsem udělal menší chybu při přejezdu jednoho rašeliniště, kde jsem zapadnul. Naštěstí to dobře dopadlo, protože nás Martin vytáhnul. Nějakých deset, patnáct minut jsme tam ztratili. Pomalu ale získávám důvěru a je to lepší než se zaseknutým volantem,“ uvedl průběžně třináctý Loprais.

Posádky se večer musely obejít bez doprovodu, a tak si klasickou údržbu dělaly na vozech samy. „Teď uděláme jen základní servis. Zkontrolujeme pneumatiky, promažeme auto, utáhneme nějaké komponenty, a to je tak vše. Ono tady toho stejně více nezvládneme,“ doplnil Kolomý.

„Víme, že auta dojela dnešní etapu bez technických problémů, takže se včerejší dřina vyplatila. Kluci mají díky maratonské etapě volno, ale osm set kilometrů dlouhý přejezd nám dal docela zabrat, takže to není i tak nic jednoduchého,“ uvedl na adresu mechaniků ředitel pro vývoj R&D Robin Dolejš.

Maratonská etapa se díky zkracování změnila na klasickou zkoušku rozdělenou bivakem bez servisního zázemí. Zkracuje se totiž i dnešní etapa, jejíž měřený úsek byl plánovaný na 492 km. Na jezdce jich nově čeká jen 160. „My potřebujeme dlouhé etapy. Čím více, tím lépe. Mne se to zkracování nelíbí. Na Dakar to prostě nepatří,“ uvedl v podvečer Loprais.

Komentářů celkem: 1
10. 1. 2017 17:381
0 0
A tak to má být!! smajlíksmajlík
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!