Invelt
reklama reklama reklama
reklama reklama reklama
Generální
partner
Invelt
Jakub "kuře" Kura - eWRC.cz
11. 1. 2017 18:40 − 9347× − 19 0

Volkswagen stále řeší soukromá Pola WRC 2017

Volkswagen se na konci minulého roku stáhnul z MS, ale v garáži mu zbyla hotová Pola podle nových regulí, která stačí "jen" homologovat.

Po oznámení konce Volkswagenu v MS se začaly objevovat různé informace, co s hotovými a téměř homologovanými Poly GTi WRC bude. Nasazení soukromníkům nebylo vyloučeno a asi nejvážněji na tomto projektu pracoval katarský jezdec Nasser Al-Attiyah, jenž s pomocí financí arabského státu a nápojového gigantu RedBull, chtěl Pola do MS nasadit. Avšak nezadařilo se a projekt byl oficiálně odložen na rok 2018. Jak dnes informuje server autosport.com, všem nadějím na letošní spatření Pol WRC na tratích MS ještě není konec, protože dle slov šéfa Volkswagen motorsportu Svena Smeetse nadále probíhají jednání s FIA a potenciálními investory nasazení vozů.


Foto: planetemarcus.com

Podle belgického manažera by místem, kde se mohou Pola poprvé ukázat, mohla být dubnová Tour de Corse, dříve to nevyjde. "S FIA diskutujeme o výjimce při homologaci. Něco takového se nikdy dříve neřešilo, takže je jasné, že budeme potřebovat nějakou výjimku k nasazení auta," říká Sven Smeets na adresu pravidla, že vozy WRC 2017 musejí odjet všechny soutěže MS a být nasazovány továrními týmy. Dále pak dodává, že Al-Attiyah a Katar jsou mimo hru: "Mohu vám říct a potvrdit, že s Katarem už jednání nevedeme. Tohle pomůže ukončit některé ze spekulací. Jednáme s jinými lidmi a je zde zájem na tom, aby se nasazení vozů povedlo. Teď ale potřebujeme především vyřešit věci s FIA."

Podle informací britského magazínu jsou jak FIA, tak promotér MS nakloněni tomu, aby se mohla Pola GTi WRC v MS letos ukázat, ale k realizaci bude potřeba ještě jednomyslného souhlasu ostatních továrních týmů. Jak je už zřejmé z přihlášek na Švédskou rally, tak ani druhý podnik sezóny nová Pola neuvidí, realizovat jejich nasazení by teoreticky šlo již při Mexické rally, ale Sven Smeets přiznává, že Volkswagen nijak na nasazení vozů spěchat nebude. "Teď pracujeme s vlastním časovým harmonogramem. Pokud to bude znamenat, že musíme vynechat další soutěž, abychom se ujistili, že všichni budou spokojení, tak prostě počkáme. Pro mě je teď nejdůležitějším krokem dostat auto skrze homologační proces," uzavírá Sven Smeets.

Komentářů celkem: 19
11. 1. 2017 21:15
00
Toto je holt průser. A podle toho, že Dieselgate odnesl jen VW si myslím, že Američani chtěli dát ťafku-přes VW-hlavně Německu. A to zároveň v souvislosti i s Brexitem, možná i imigrační krizí. Dneska jsem zaslechl něco o tom, že se VW dohodl s Amíky na vyrovnání ve výši 100 miliard na naše. Pokud to samé bude i v Evropě a bůhví kolik po světě? Do toho chtějí VW letos propouštět tuším 30. 000 lidí v Německu,,, Těžko můžou provokovat se závoděním-ikdyž jim to reklamu určitě přinášelo a i kdyby na to nakrásně měli v kasičce, a s tím, jak narostl počet značek a vyjedou úplně jiný dravější auta a pokud by se jim stále dařilo stejně dobře... reklama by byla ještě větší,,, No jo, ale co je to platné-říkám-holt velkej průser.... a velká škoda pro fanoušky... a celou rally!
11. 1. 2017 21:57
00
Já spíš nerozumím tomu, jak souvisí homologace s možností nasazení auta továrním týmem... Já jako továrna přeci můžu homologovat auto i kdybych nechtěl, aby vyjelo...
11. 1. 2017 22:05
00
Ze stránek FIA: "The homologation of a 2017 World Rally Car will be completed only after a Manufacturer has registered for the 2017 Championship for Manufacturers."
11. 1. 2017 22:40
Upraveno 22:46
00
Těch 30tis lidí mínus je jen papírová záležitost. Přesuny mezi vyrobama. Zeptej se ve Škodě jak to je s poptávkou na pracovní místa. Nemyslitelné že by hromadně propouštěli. Treba v Čechách je větší průser zvednuti min mzdy...pze kolektivni smlouva stanoví rozestupy mezi platovými třídami...to znamená že jsou mínus 250milcu jen tím, že pridaj uklizeckam.U VW to neni jinak...atakujou příčku největšího vyrobcea kupující nějaká gate vůbec nezajímá. Je to mediální sranda. Za 4,5mild dolarů jsou z toho venku a v Evropě jim daj pokutu a obratem jim to vrátí jinde.Nezabijou husu co snáší zlatý vejce. Snahy vw motorsportu to rozjet budiž důkazem
11. 1. 2017 22:53
Upraveno 22:57
00
VW z motorsportu přece neodchází. Chce vyvíjet auto R5, tovární podpora pro Solberga v rallycrossu a nějaký elektrický nebo hybridní srandy který ovšem nesleduju. Mimochodem ten přechod do rallycrossu bude jistě zajímavej i mediálně a to jsem si myslel, že chtěj utéct ze světel ramp.
Zajímalo by mě proč odchází Solberg od Citroenu. Že by to souviselo s návratem této značky do WRC.
A taky by mě zajímalo kdo je ten privátní subjekt který stojí o nasazení Pola WRC2017 už letos. Baumschlager?
11. 1. 2017 23:02
00
Tak Solbergovi se asi není co divit. Vždyť od Citroenu žádnou podporu neměl, vem si jen jeho auto. Viděls tam letos nějaké logo Citroenu? smajlík
11. 1. 2017 23:41
00
To je ale bláznivý svět...
Takže VW oznámilo, že končí. Pak že tedy ne tak úplně, protože bude dělat Pola R5. A nakonec tedy chce homologovat WRC 2017, i když s ním vlastně ofiko nepojede a momentálně ani neví, kdo by s ním jel.
To je jak u nás - "Všeci kradnů, jen já ne. Vlastně já kradu nejvíc, ale voličům to nevadí."
Dává ještě něco smysl, nebo se stává blázen jen ze mě ?
12. 1. 2017 00:40
00
takze letos jentak pozbirat data a od pristiho roku s vyladenou karou bez pripadny ostudy nanovosmajlík letosni homologace se prece nebude pocitat vzdyt to bylo jentak a budou to moct postavit znova...
12. 1. 2017 01:10
00
Celé to dost připomíná více než 30 let staré události u Audi.Rozdílné názory nejvyšších manažerů na působení značky v rally nakonec vedly k "plíživému"
ústupu ze scény, který tenkrát urychlila aféra s Gumpertovým polopartyzánským
vývojem vozu skupiny S. Takže kdo ví, co za tím poněkud hysterickým odchodem
VW z MS je.
12. 1. 2017 10:17
00
pelikan: Nevím, zda spíš nefouká ze severu, ale jen spekulace....v linii manažersky Veiby a jezdecky Mikkelsen... akorát nevím, jak s přípravou vozů. A homologaci by prý mohli pořešit nějakou vyjímkou za "poplatek"??? Uvidíme, jak to dopadne, co se na Korsice (ne)ukáže.
12. 1. 2017 12:46
00
Tak Solberg bude sedět ve VW v rallycrossu a je z toho nadšenej a do Pola ve WRC by mohl sednout Mikkelsen. No to by byla paráda!smajlík
12. 1. 2017 17:58
00
No ten Baumschlager jednou ukázal, že umí koupit bývalý tovární tým,tehdy za peníze RB a podle mě z toho dodnes žije. Tedy aspoň to zázemí atd. Kontakt na koncern je pevnej a snad by měl provozovat loňské Polo proti ostatním WRC doma v Rakousku. Ale ten Veiby a Mikkelsen by zněli logicky. Nehledě na to, že Andreas má vyvíjet Polo R5. Já bych mu to auto přál, loni Ogimu stíhal. Prostě se těším jak to dopadne.
12. 1. 2017 19:09
00
No, ten Baumschlager asi zatim nic. Zatim jede za nej jen Kremer, jedno auto madarskej mistrak, 2 auta nemeckej a hotovo. Zatim neni jasne, jestli pojedou v Rakousku.....
12. 1. 2017 19:35
00
Takže složení jezdců bude následující?1.Mikkelsen-2.Kopecký-3.Lukyanuk a nebo 1.Mikkelsen-2.Kubica-3.Kopecký???smajlíksmajlík
12. 1. 2017 21:10
00
Původně napsal Bobinracing
Takže složení jezdců bude následující?1.Mikkelsen-2.Kopecký-3.Lukyanuk a nebo 1.Mikkelsen-2.Kubica-3.Kopecký???


OOOO ty fantasto.
12. 1. 2017 22:14
00
Tak nějak se nemůžu zbavit dojmu, že jim došlo, že udělali chybu. A teď by rádi zpátky, ale maj to zatrhnutý od představenstva a tak to plácaj z toho co jim zbylo. Takže pojedeme až to doladíme a až si to od nás někdo odkoupí, ale bacha je to předražený, a aby zůstali lidi u ponku, budem dělat ty R5ky. Když nám to funguje ve Fabii, tak to překastlíme a prodáme. Je to furt VW, i když z bolky. Takže nic novýho..
15. 1. 2017 19:14
00
louda rodrigez-čerpal jsem z tohohle článku(a mírně popletl), nicméně na moc velký přesuny ve výrobách to nevyznívá. Ale co udělají doopravdy, to je otázka: http://www.novinky.cz/ekonomika/420965-volkswagen-do-roku-2025-zrusi-30-tisic-pracovnich-mist-z-toho-23-tisic-v-nemecku.html Největším výrobcem už se tuším stali loni, možná právě to někomu leželo v žaludku. No a, že je to kupujícím jedno, asi jak kde... minimálně je teď budou dojit za podvod... ikdyž je jim to třeba vážně jedno...?

smajlík
15. 1. 2017 19:37
00
to je tak, když se čte RudýPrávo (Novinky) a ještě se tomu věří
15. 1. 2017 22:12
00
Á, tady je zase někdo chytrej jak rádio a přitom ví velký kulový, co a jak bude. A už v tom bulváru nelež!

Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit (nahoře nad menu)!

reklama