M-Sport představil Fiestu R5 Evo2
Autorem textu bylo již jednou ve spojitosti s masovostí produkce Fiesty R5 použito rčení o tom, že M-Sport tyto vozy seká jak Baťa cvičky a další milník tohoto modelu to jen potvrzuje. Na právě probíhající Autosport International show v Birminghamu se totiž na stánku M-Sportu objevila Fiesta R5 s pořadovým číslem 200 a navíc nápisy oznamujícími příchod druhé evoluce tohoto speciálu. Ta by měla na soutěžní tratě vyjet v druhé čtvrtině letošního roku a hlavním zájmem při její tvorbě bylo další zlepšení v oblasti motoru se zájmem na zvýšení výkonu a krouťáku. Změn se dočká například hlava válců či výfukové potrubí. Ve spolupráci s výrobcem závodního paliva VP Racing Fuel přijde také nový benzín VPR5, který bude připraven přímo na míru vozu.
Foto: M-Sport
Malcolm Wilson k představení druhé evoluce Fiesty R5 prohlásil: "Naše produkty neustále vyvíjíme. Naši inženýři si je zřídkakdy dopřejí oddych a stále pracují na tom, jak z našich vozů dostat další výkon. Jsme oddáni tomu, aby naši zákazníci dostávali co nejkonkurenceschopnější produkt a nedávný vývoj si u Fiesty říkal o vylepšení," říká Malcolm Wilson na adresu připravovaného vylepšení speciálu, jenž v Birminghamu stojí ve speciální, jednorázové černo-oranžové kombinaci.
Foto: M-Sport
"Je bez debat, že Fiesta R5 je skvělé auto a do dnešního dne náš celosvětově nejúspěšnější produkt. Na začátku v roce 2013 jsme si nedokázali představit, že bychom jich postavili 200 kusů, ale teď to prostě ukazuje na to, o jak úspěšný vůz se jedná. Pevně věřím, že Fiesta je jednou z nejlepších R5 na trhu a doufáme, že nejnovější evoluce její postavení jenom potvrdí. Napříč šampionáty jsme mohli vidět fantastické výsledky Fiesty R5 a doufáme, že to nadále půjde podobným směrem," uzavírá Malcolm Wilson.
Při pohledu na počet homologovaných aut zejména pro začínající jezdce "našeho" tuzemského výrobce trochu smutné porovnání...sice taky veleúspěšné, ale jenom jedno auto do R5
Vrátníček: Tak nové WRC už je jiná kastle, ale mimo to všechno ještě M-Sport zajišťuje vývoj a zázemí pro Bentley v gétéčkách a postavil auta pro Hoonigan v WRXC.
Jen více takových lidí.
Chci jen připomenout, že Malcom vyrábí z jedné karoserie soutěžní vozy kategorií R1 ,R2 a R2T,R2 se čtyřklapkou pro nějaké poháry, dále veleúspěšné R5 a taky WRC ...a to je sice podporovaný, ale přeci jenom soukromník....
Při pohledu ...
Na to, že je to automobilka s takovou sportovní tradicí a se kterou se velmi ráda a často chlubí,se ziskem v 2015 okolo 2O mld., který se loni zvednul o 28% na skoro 28 mld., ze kterých více než polovina odteče majiteli za hranice, by snad byla schopna postavit a homologovat něco pro začínající či finačně "normální" závodníky.Nemusí to být zrovna R2 za 1.5 mil.,ale něco jako Opel Adam by snad vyrobit mohla.
a nikoliv Renault či Volvo co byli jestli jsi dobře pomatuji v nejužším výběru. To bychom místo lamentování že Fabka je jenom R5 a historického nadávaní že Octavia WRC zajela ve světě govno a stejně jako nejkrásnější WRC Fabia a škoda, že Colin odstoupil v Australii z druhého fleku.... asi plesali jak ta sedmá Evoluce Škody Sandero v kategorii N2 opětně vyhrála oblastní mistrovství západní Afriky,Ukrajinský pohár a Kazachtánský pohár mládeže....
https://www.youtube.com/watch?v=rLP2q28J9ms