12. 1. 2017 21:22 − 1958× − 0

Desert Master úřaduje – 9. etapa AER

Tomeček s Valtrem podruhé porážejí tovární Kamazy.

Tomáš Tomeček v 9. etapě prokázal, proč před rokem od pořadatelů Africa Eco Race dostal po etapě plné dun speciální ocenění a titul Desert Master. Těch dun nebylo zase až tolik, ale stačily na to, aby v nich Tomeček, a také Jaroslav Valtr s Tatrami odpárali oba Kamazy, a najeli na ně okolo půl hodiny času. Tomeček se díky tomu vrátil na třetí místo celkově, Valtr drží druhou příčku. Dařilo se i Mirku Zapletalovi s Hummerem, kterého druhé místo v etapě katapultovalo do top 3 v autech. Skvěle jedou i slovenští motorkáři Benko a Zaťko, kteří jsou už třetí a čtvrtý celkově.

Devátá etapa Africa Eco Race 2017 Azougui – Akjoujt, 11. ledna 2017 Celková délka: 464 km Přejezd: Azougui – Atar 49 km Etapa: Atar – Akjoujt 390 km Přejezd: Akjoujt – Akjoujt 25 km

Devátá etapa aneb konečně větší duny

Devátá etapa z Azougui do Ataru nabídla 391 ostrých kilometrů a na programu byly konečně i větší duny. Promet/Czechoslovak Group tým Tomáše Tomečka vybojoval po bezchybném výkonu další etapové stříbro.

Po nepříjemnosti z předchozího dne, kdy týmová asistenční Tatra musela pomáhat jednomu z pořadatelských kamionů Tatra balai, mohl Promet/Czechoslovak Group tým řešit servis ostrého kamionu až nad ránem. "Asistence dorazila do bivaku v jednu ráno. Do té doby jsme spali, ale spíš nespali v kabině. Hned jak kluci dorazili, tak jsme se pustili do přípravy auta na další etapu," popisuje Tomáš Tomeček a hned pokračuje. "Naštěstí toho nakonec nebylo až tolik, takže jsme se i trochu vyspali."

Devátá etapa se nesla v podobném duchu, jako většina předchozích rychlostních zkoušek. Po rychlejším začátku přišlo větší dunové pole. "Na duny jsme se těšili a skrytě doufali, že budou opravdu těžké, tak jak organizátoři slibovali před začátkem závodu," pokračuje Tomáš Tomeček. "Písek byl poměrně měkký, ale Tatra je na podobný terén stavěná, takže jsme projeli bez větších problémů." Zbytek etapy přinesl tradiční sprint až do cíle: "Nechci se opakovat, ale od dun až do cíle se jelo opět na plný plyn," dodává pilot Tatry se startovním číslem 401.

Boj o průběžné třetí místo připomíná houpačku. Včera z tohoto místa odsunul posádku Tomeček – Lála druhý Kamaz pilotovaný Sergejem Kuprianovem. Dnes se pořadí zase měnilo. "Před začátkem dun stály oba Kamazy u sebe a na něčem společně intenzivně pracovali," popisuje tradiční týmovou strategii v režii ruského týmu navigátor Ladislav Lála. "Nechceme na to myslet, protože cíl je ještě daleko. Kamaz je velmi silný a v porovnání s námi má neomezené možnosti. Pro nás je úspěch už to, že jsme se dostali až sem. "

Klíčovou roli hrála i tentokrát navigace. I malá chyba totiž v takto vyrovnaném závodě může rozhodnout o konečném výsledku. "Navigace byla dnes naprosto perfektní, přesně podle mých představ," chválí Tomeček svého navigátora. "Konečně jsme zajeli perfektní etapu, za daných podmínek nešlo snad jet rychleji."

Co slibuje desátá etapa? Délka rychlostní zkoušky etapy z Akjoujtu do Akjoujtu, tedy druhé smyčky v rámci letošní Africa Eco Race, činí 424 kilometrů a podle organizátorů by měla být nejhezčí z celého závodu. Na programu je koktejl písku, dun, kamení, rychlých pist a velmi náročné navigace: "Uděláme maximum, ale bude to velmi těžké," uzavírá Tomáš Tomeček.

Výsledky v 9. etapě (390 km):

Moto: 1. Sella 4:21:54, 2. Ullevalseter +7:41 (oba KTM), 3. Ceci (Honda) +27:42, 4. Zaťko +50:49, 5. Benko +52:28 (oba KTM).
Auta: 1. Sireyjol (LCR 30) 4:04:46, 2. Zapletal (Hummer) +0:50, 3. Gomez (Optimus) +5:58.
Kamióny: 1. Valtr +4:31:47, 2. Tomeček (oba Tatra) +7:02, 3. Kovács (Scania) +31:52, 4. Kuprjanov +33:00, 5. Karginov (oba Kamaz) +37:02.

Výsledky po 9. etapě:

Moto: 1. Sella 30:36:56, 2. Ullevalseter +44:05, 3. Benko +6:45:32, 4. Zaťko +7:15:59.
Auta: 1. Vasiljev (Mini) 29:29:34, 2. Housieaux (Optimus) +2:02:38, 3. Zapletal +2:06:59.
Kamióny: 1. Karginov 32:04:16, 2. Valtr +1:19:40, 3. Tomeček +2:36:20, 4. Kuprjanov +2:55:02, 5. Kovács +31:09:16.

Desátá etapa bude startovat i končit v Akjoujt, bude se tedy jednat o druhou okruhovou zkoušku v letošním programu. Asistence si opět budou moci přes den odpočinout v bivaku. Jedná se o divácky krásnou etapu, což si určitě vychutnáme na fotografiích a video záběrech. Závodníci na to asi během 423 ostrých kilometrů nebudou mít pomyšlení. Čekají na ně duny, pisty, kamenité úseky, prostě téměř vše, co si lze pod závoděním v Africe představit.

LIVE TRACKING: http://www.africarace-live.com/en/positionnement8.html
IRITRACK: http://vulcain.iritrack.net/tdcom/eviewer/aer2017/
VÝSLEDKY: http://www.africarace-live.com/fr/cla-etp8.html

Africa Eco Race 2017, Monako – Dakar Celá karavana závodníků a organizátorů čítá 223 motocyklů, automobilů a kamiónů, 520 lidí. Dohromady 6500 km, z toho 4000 km jsou závodní etapy. První etapa 2. ledna, poslední etapa 14. ledna, celkem 12 etap a jeden volný den. Prvních pět etap v Maroku, volný den (Dakhla), šest etap v Mauretánii, závěrečná etapa v Senegalu.

Více informací najdete na stránkách www.africaecorace.com, www.tomastomecek.cz a www.msrevue.cz.

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!