Jakub "kuře" Kura - eWRC.cz
15. 1. 2017 18:13 − 9892× − 12

… až se Monte zeptá 2 – týmy a jezdci

Do startu nové sezóny zbývají již v podstatě pouhé desítky hodin a proto si pojďme udělat malý pohled na to, co nás čeká a nemine.

Pro zájemce, kteří nečetli ještě doplňme odkaz na včerejší první část sezónního preview, které se věnovalo změnám v pravidlech, technice a kalendáři šampionátu.

Podoba jezdecké sestavy jednotlivých týmů byla ovlivněna náhlým odchodem Volkswagenu, což na jezdecký trh umístilo Sébastiena Ogiera, Jari-Mati Latvalu a Andrease Mikkelsena. Dva z této trojičky své nové působení ve WRC našli, Mikkelsen měl smůlu a po Rallye Monte Carlo se Škodou motorsport pracuje na zajištění dalšího programu v soukromé režii. Následující řádky se budou postupně věnovat jednotlivým týmům, co se od nich dá čekat a pokaždé si položíme několik otázek, které se s daným týmem mohou pro letošek vázat.

  • M-Sport World Rally Team
  • Sébastien Ogier / Julien Ingrassia (#1)
    Ott Tänak / Martin Järveoja (#2)
    Elfyn Evans / Daniel Barritt (#3)

    Jestli některá značka skutečně patří do inventáře světového rallyového šampionátu, tak je to bez pochyby Ford. Vozy s modrým oválem se na tratích objevují od samotného počátku mistrovství světa v roce 1973, kdy v této sezóně dokázal Timo Mäkinen vybojovat vítězství ve Finsku a na RAC Rally. V roce 1981 pak Ari Vatanen přivezl Fordu titul mezi jezdci, což je dnes už dlouhou historii, zajímavé je, že se tomu stalo zrovna v době, kdy se Ford MS oficiálně neúčastnil. No a soukromě nasazované Fordy jsou i otázkou dneška, protože od doby, co se na konci sezóny 2012 Ford oficiálně stáhl, vozy s modrým oválem připravuje M-Sport jako soukromý tým. A letos má Malcolm Wilson nejvíce trumfů v rukou, co kdy měl.


    Foto: M-Sport

    Na třetí pokus se mu totiž povedlo úřadujícího francouzského mistra, protože to co nevyšlo na konci sezóny 2005 se Sebem Loebem a v roce 2011 se Sebem Ogierem. Druhého jmenovaného však tehdy zlákal Volkswagen a když loni německý tým odešel z MS, byl rodák z Gapu volný. Malcolm Wilson nelenil a dokázal čtyřnásobného mistra světa podepsat, což znamená, že po dlouhé době bude mít Ford na dveřích #1. A s příchodem jezdce Ogierova formátu nelze než čekat, že cílem budou nejvyšší příčky i když oficiální prohlášení nadšení brzdí slovy o krátkém času pro to, aby se Ogier seznámil s novou technikou.

    Dvojkou týmu bude Ott Tänak, pro nějž po ročním působení v barvách DMack půjde o druhý pokus za M-Sport. Estoncova kariéra však jde z extrému do extrému, protože již v roce 2012 jezdil s Fiestou WRC pod křídly M-Sportu, avšak příliš neoslnil a rok nato jezdil jen doma s produkční Imprezou. Rok se s rokem sešel a díky DMacku byl Tänak zpět v MS, 2015 startoval dokonce za M-Sport. Teď se tedy vrací znova a s ním přicházejí očekávání, protože loni s Fiestou WRC obutou na pneu DMack dokázal na některých soutěžích zajíždět výrazné výsledky a o premiérové vítězství kariéry jej v Polsku připravil až defekt v závěru rally. Loni však jezdil velmi stabilně a až na dvě havárie byly další výsledky mimo body zapříčiněny technikou.


    Foto: M-Sport

    Trojkou M-Sportu bude Elfyn Evans, jenž po dvou letech za volantem Fiesta WRC, byl vloni "uklizen" do WRC2, kde bojovat s evoluční Fiestou R5 o světový titul. To sice nevyšlo, ale chuť si alespoň trochu spravil v britském mistráku, jenž vyhrál v barvách DMack. A se stejným sponzorem se ukázal i na sklonku roku na Bettegově memoriálu, kde jel s Fiestou WRC a jak se posléze ukázalo, byla to taková malá ochutnávka k letošní sezóně, kdy pojede s DMack celou sezónu jako nominovaná trojka na body M-Sportu. Angažmá Welšana by mohlo mít pro tým pneumatikářské firmy význam i v tom, že zatímco doposud jezdící Tänak byl lepší na šotolině, Evans je lepším asfaltovým jezdcem a může přinést cenné poznatky pro vývoj asfaltové pneumatiky, která zatím není úplně konkurenceschopná vůči dominantnímu Michelinu.

    V průběhu sezóny by se měla s Fiestou WRC na dvou až čtyřech soutěžích ukázat nová akvizice M-Sport Teemu Suninen a několik startů má slíbeno i Erik Camilli. S Fiestami navíc pojedou další soukromníci, o nichž, stejně jako o Camillim se Suninenem, je řeč na konci tohoto článku. Na závěr trochu statistiky. Do konce kalendářního roku 2016 najezdil M-Sport téměř 6 500 kilometrů v šesti státech (Francie, Španělsko, Itálie, Finsko, Finsko, Švédsko, Severní Anglie a Wales). Nejvíce toho natestovali Ott Tanak, Eric Camilli a Matthew Wilson, dalšími, kdo seděli za volantem Fiesty WRC 2017 jsou pak přímo pan šéf Malcolm Wilson, dále Martin Prokop, Elfyn Evans, Sébastien Ogier a Mads Østberg. Při testech si M-Sport vystačil se dvěma prototypy, přičemž první byl mula ze staré generace Fiesty s interním jménem “Geoffrey” a pak přímo testovací exemplář podle aktuální homologace s číslem karoserie #1 a jménem “Don”. S tím by měl v Monaku startoval Seb Ogier. Jak už z týmu zaznělo dříve, všechny "staré" Fiesty WRC již byly prodány, přičemž jedna šla do Estonska, a po dvou do Itálie a Francie.


    Foto: Abstraxi

    - Dokáže Sébastien Ogier ukončit čekání M-Sport na vítězství v soutěži MS?
    - Vybojuje Sébastien Ogier pro vůz se značkou Ford po dlouhých desítkách let jezdecký titul?
    - Bude Fiesta WRC od začátku spolehlivá nebo ji budou stíhat problémy jako například svého času nově nasazený Focus WRC 99 nebo 03?
    - Zvládne Ott Tänak návrat do továrního týmu a s tím spojený vyšší tlak než loni v DMacku?
    - Prokáže Elfyn Evans, že patří do vozu WRC?

  • Hyundai motorsport
  • Hayden Paddon / John Kennard (#4)
    Thierry Neuville / Nicolas Gilsoul (#5)
    Dani Sordo / Marc Marti (#6)


    Foto: Hyundai motorsport

    Další sezóna, další nový vůz. U Hyundai motorsportu je tak už nějak tradicí, že do každého roku vyjíždějí s nově postaveným speciálem, ale u kupé verze i20, která posloužila jako předloha letošního WRC by to mohlo vypadat na to, že se zdrží i více sezón. Korejský tým se základnou z německém Alzenau za tři roky, co se v šampionátu pohybuje, ukazuje vzestupnou tendenci a v hodnocení výrobců obsadil postupně čtvrtou, třetí a loni druhou příčku. Když navíc odešel hegemon posledních let Volkswagen, dokáže Hyundai sáhnout po uvolněném nejvyšším stupínku? Zlepšování týmu prokazuje i pohled na body, kdy v každém roce jich bylo víc, než v tom předchozím a letošek by mohl Hyundai nahrávat, protože má stabilní trojici pilotů a nyní budou moci jet o body všichni tři a šéf týmu Michel Nandan nebude muset vybírat jenom dvojičku jako v sezóně 2016. Tým od dubna testuje i20 WRC 2017 a za tu dobu stihl při nezveřejněném počtu testů najezdit více jak 6 000 kilometrů ve Francii, Španělsku a Německu. Stejně jako M-Sport používal Hyundai dva testovací vozy a v průběhu testů se neobjevilo žádné nečekané nepříjemné překvapení, které by přípravu auta zbrzdilo. Na Monte Carlu se pak ukáží speciály s čísly karoserie #1 (Sordo) #2 (Neuville) a #3 (Paddon).

    Jsou to právě jezdci a jejich vyrovnanost, kteří mohou být letos hlavní devízou Hyundai, protože trojlístek Thierry Neuville, Dani Sordo a Hayden Paddon brázdí tratě světového šampionátu nepřetržitě od sezóny 2015. Novozélandský jezdec má z tria relativně nejméně zkušeností, protože s i20 WRC začal pár vybranými starty v roce 2014, od té doby prokázal zlepšování a loni v Argentině tento trend korunoval vítězstvím a zejména o výkonu na závěrečné PowerStage se bude ještě dlouho mluvit. Menším stínem na vyrovnané jezdecké sestavě může být hrozba propadu formy, což je situace, která krátce postihla Paddona právě po loňské Argentině a podobně se nějaký čas trápil Neuville na přelomu sezón 2015/2016. Jak však ukázal závěr loňského roku, trojlístek Hyundai se zdá být zpět ve formě a připraven bojovat o přední příčky.


    Foto: Hyundai motorsport

    - Dokáží se zejména Thierry Neuville a Hayden vyvarovat propadu formy, jaký je v minulých letech krátce potkal?
    - Potvrdí Hyundai vzestupnou tendenci a bude bojovat o titul?
    - Vyvaruje se opět nová i20 WRC úvodním technickým problémům?
    - Dostane šanci s vozem WRC i Kevin Abbring a jak ji využije?

  • Citroen Total Abu Dhabi WRT
  • Kris Meeke / Paul Nagle (#7)
    Stéphane Lefebvre / Gabin Moreau (#8)
    Craig Breen / Scott Martin (#9)
    Khalid Al-Qassimi / Chris Patterson

    Po jednoleté přestávce, kdy se Citroen šampionátu oficiálně neúčastnil a vozy za něj nasazovat PH Sport pod hlavičkou Abu Dhabi Total WRT se francouzský tým vrací zpět v plné síle a rovnou s novým speciálem. Nabízí se proto historizující otázka, zda se bude opakovat sezóna 2007, kdy se versailleský tým navrátil na tratě MS se zbrusu novou C4 WRC a dokázal vybojovat jezdecký titul. Kris Meeke by jistě nebyl proti. Citroen neponechal nic náhodě ani v otázce testování a po Toyotě má naježděný druhý nejvyšší počet kilometrů – 9 500 a tuto sumu nastřádal v průběhu deseti testů ve Francii, Španělsku, Portugalsku, Finsku, Walesu, Itálii a Švédsku. Nejvíce jezdil Kris Meeke, toho vždy v závěru daného testování po jednom dni doplnili Craig Breen a Stéphane Lefebvre. Ač s výjimkou sezóny 2016 byl Citroen v MS v rally přítomen i v předchozích letech, poslední tři roky bylo jeho hlavním zájmem WTCC, kde dominoval se svým C-Elysée a v některých případech francouzský tým získaných znalostí z okruhů využil i při přípravě C3. Ač je například motor nově postaveným, podepsaly se na jeho tvorbě právě zkušenosti z WTCC. Naopak u aerodynamiky to příliš neplatilo, protože silueta okruhového speciálu a C3 je dosti rozdílná. Stejně jako například u Toyoty pak byly i u C3 WRC vidět v průběhu jednotlivých testů změny na aeropaketu a postupná evoluce zadního křídla. Tešty odjezdily karoserie #1 a #2, v Monaku budou na startu stát speciály s pořadovým číslem #3 a #5. Na Tour de Corse by se pak poprvé měly objevit tři C3 WRC na startu, v následující Argentině pojedou kvůli logistickým důvodům opět dvě a poté od Portugalska už nastálo tři vozy.


    Foto: Citroen racing

    Hlavní roli ve vývoji nové C3 WRC měl Kris Meeke, který absolvoval většinu testů a mohl tak nový speciál stavět i k obrazu svému. Stejně jako například u Juha Häninena není C3 prvním vozem, na jehož stavbě se Kris Meeke podílel, protože Brit byl tím hlavním, kdo svého času testoval a chystal MINI WRC. Kvůli testovací práci pak letos Meeke (ostatně jako celý tým) omezil starty v soutěžích, avšak v sedmičce odstartovaných podniků dokázal i díky výhodné startovní pozici vybojovat dvě vítězství a zejména ve Finsku si počínal stylem start-cíl. Dobře rozjeté měl také Monte a Švédsko, kde se tahal s Ogierem, ale kámen v cestě jej pokaždé vyřadil z boje. Závěr sezóny nebyl asi úplně podle jezdcových představ, protože na Korsice se nevyvaroval ulomeného kola a v domácím kole MS ve Walesu nedokázal zajet lépe než pátý. Nyní však má před sebou zřejmě poslední rok či dva, kdy si může splnit sen o zisku titulu mistra světa a vyrovnat tak svého mentora Colina McRae.

    Dvojkou a trojkou Citroenu jsou dva relativně mladí jezdci Craig Breen a Stéphane Lefebvre, jejichž průběh sezóny byl odlišný. Na Monte Carlu začal Lefebvre, který vybojoval velmi pěkné páté místo, v Portugalsku po neodjeté druhé etapě skončil hluboko ve výsledkové listině a Francouz se s Irem poprvé setkali tváří v tvář v Polsku a lépe dopadl nakonec Breen. Ten však po většinu soutěže tahal za kratší konec a teprve Lefebvrova chyba v závěru znamenala obrácení pořadí. Když zůstaneme u francouzského jezdce, velkou nepříjemností a narušením druhé půle sezóny byla Německá rally, kde si zajistil start díky svým osobním partnerům. Lefebvre ve velmi vysoké rychlosti havaroval a do kokpitu soutěžního vozu se vrátil až ve Walesu, kde však jel bez svého obvyklého spolujezdce. S Gabinem Moreau se znova v DC3 WRC sešel až na konci listopadu, kde však havaroval z boje o první místo. Nabízí se tedy otázka, v jaké formě se letos Lefebvre na tratě postaví.


    Foto: Citroen racing

    Nyní se ještě krátce podívejme na Craiga Breena. Ten oslnil ve Finsku, kde zajel fantastické třetí místo, při teprve pátém startu s vozem WRC v MS v kariéře. V dobrých výsledcích Ir pokračoval i pátým místem na Korsice, v Katalánsku a ve Walesu už to tak povedené nebylo, protože na ostrovech skončil Breen na střeše. Náladu si Breen aspoň spravil na posledním podniku belgického mistráku Rallye du Condroz-Huy, kde o necelou půlminutu porazil právě Lefebvreho. Teď jak francouzský, tak irský jezdec stojí před zatím největší výzvou kariéry, když se postaví s C3 WRC na start všech podniků sezóny a navíc mají jistotu dvouletého kontraktu.

    - Vyvaruje se Kris Meeke jezdeckých chyb a bude bojovat o titul?
    - Prokáží se mladíci Breen a Lefebre jako dobrá volba Yvese Mattona?
    - Dosáhne někdo z dvojice Breen a Lefebre na premiérové vítězství?
    - Povede se Citroenu i počtvrté postavit hned od začátku silně konkurenceschopné auto, jako tomu bylo s Xsarou, C4 i DS3?

  • Toyota Gazoo Racing WRC
  • Jari-Matti Latvala / Miikka Anttila (#10)
    Juho Hänninen / Kaj Lindström (#11)
    Esapekka Lappi / Ferm Janne (#12)


    Foto: Toyota Gazoo Racing

    Největší neznámou je pak tým Toyoty, když se značka do MS vrací po téměř dvacetileté pauze (konec po sezóně 1999). V mezidobí se Toyota pokusila dosáhnout slávy v Formuli 1 či v Le Mans, první příčky však týmu zůstaly zapovězeny. Nyní se tedy největší automobilka světa vrací a namísto z dříve známého německého Kolína nad Rýnem budou Yarisy WRC přijíždět z finských lesů, protože projekt dostal v roce 2015 na starost Tommi Mäkinen a jeho tým sídlící v Puuppole. Zde se postupně narodilo několik prototypů Yarisu WRC a aby tým získal co nejvíce dat z testů, rozdělil se na dvě skupiny a každá testuje někde jinde. V podstatě na každém z testů se na Yarisu objevovalo něco nového, zejména v oblasti aera a ze záběrů z posledních testů to vypadá, že právě Toyota využívá možností pravidel nejvíce a s aerodynamickou si hodně hraje. Otázkou však je výkonnost vozu, protože videa zejména z doby před příchodem J-M Latvaly nevypadala nejrychleji.

    V porovnání s konkurencí pak Toyota najezdila šílenou sumu kilometrů, když se tým nechal slyšet, že s prototypy dohromady najezdil přes 18 000 kilometrů zejména ve Finsku, Španělsku, Portugalsku a Francii. Tenhle počet, stejně jako u Citroenu, je dán i tím, že se Toyota v roce 2016 neúčastnila MS, a proto nebyla nijak omezena v počtu a délce testů. Příznivě se na výše zmíněné kilometráži projevila spolehlivost posledních dvou testovacích aut, avšak i tak neproběhly doposud přípravy na Monte podle představ týmu, protože se nedostávalo času kvůli návrhu asfaltové verze auta. Do úvodního podniku sezóny se, podobně jako u Hyundai, vydají Yaris WRC s nejnižšími čísly karoserie, tedy #01 pro Latvalu a #02 pro Hanninena.

    Jménem finského jezdce se dostáváme k sestavě Toyoty a o ní se dá prohlásit, že se nerodila lehce. Šéf týmu Tommi Mäkinen obtížně hledat vůbec testovací piloty a první testy jezdil hlavně sám. Pak se přidal Juho Häninen známý českému fanouškovi z působení ve Škodě motorsport a stal se hlavním testovacím jezdcem. Spolu s ním pak do Yarisu usedl epizodně i Mikko Hirvonen, dalším testerem se stal Jarkko Nikara, vůz si v průběhu roku vyzkoušel třeba i Teemu Suninen nebo Kalle Rovanperä. Po odchodu VW se stal volným Jari-Mati Latvala a když dal Seb Ogier přednost M-Sportu, stal se Fin jedničkou týmu. Po jeho příchodu se z dostupných testovacích videí začalo zdát, že Yaris našel rychlost a nezbývá si tedy než počkat na začátek sezóny. Fin však mluví zdrženlivě a přiznává, že zejména v otázce asfaltového nastavení čeká na tým ještě hodně práce. Ale pokud by dokázal v Argentině bojovat o pódium, byl by spokojený.


    Foto: Toyota Gazoo Racing

    Dvojkou týmu je Juho Hänninen, jenž odjezdil velkou část testů a po prvním Hyundai i20 WRC pomáhal na svět dalšímu speciálu WRC. Výkonnost tohoto jezdce ve speciálu WRC je velkou neznámou, protože od odchodu od Škody na sklonku roku 2012 startuje v podstatě jen epizodně. Naposledy pak startoval ve Finsku 2015, kde dojel šestý a nyní bude po roce a půl zpět na startu ostré soutěže a uvidíme, jaký debut ukáže. Mäkinen s Toyodou by se jistě nezlobili, kdyby Juho debutoval podobně jako svého času s Fabií S2000, kdy ukázal rychlost, ale zdárnému dokončení zabránila havárie.

    Třetím do party bude Esapekka Lappi, jenž má mít letos hlavně testovací roli, ale přislíbeny mu jsou minimálně evropské soutěže s třetím Yarisem a mluví se alespoň o sedmi soutěžích. Jeho výkony jsou velkou neznámou, s vozem WRC v životě ještě soutěž neodjel a dá se tedy čekat, že letos mu půjde o seznámení se s vozem a prostředím, aby mohl být budoucností Toyoty. Tu si tým vychovává také v podobě dvojice japonských pilotů Hirokiho Arai a Takamota Katsuta. Ti se v roce 2015 učili co je rally, loni povýšili do Fiest R5, avšak příliš úspěchů nepobrali a letos budou s Fordy pokračovat. Tým by je chtěl někdy v budoucnu vidět v Yarisu, ale jak se nechal slyšet Mäkinen, musí ukázat, že na to mají a jenom kvůli národnosti do vozu posazeni nebudou.


    Foto: Toyota Gazoo Racing

    - Dokáže Jari-Mati Latvala bojovat (pravidelně) o přední příčky?
    - Juho Häninen má poprvé v kariéře jistotu celé sezóny s vozem WRC. Ukáže, že Hyundai udělal chybu, když mu nedal ze začátku více prostoru?
    - Jak si se speciálem WRC potyká Esapekka Lappi, jehož by mělo čekat několik startů?
    - Potvrdí Yaris vzestupnou tendenci výkonu, která je patrná z videí z testů?
    - Překvapí nás všechny Toyota a odnese si na konci sezóny tituly podobně jako svého času nováček z Volkswagenu?

  • Soukromníci s vozy WRC 2017
  • Mads Ostberg / Ola Floene
    Martin Prokop / Jan Tománek
    Henning Solberg / ???

    Ač nové speciály WRC mohou nasazovat jen tovární týmy, když se chce, vše jde obejít a ani letos nebudou na tratích chybět soukromníci s nejnovější technikou. Papírově pojedou, aby bylo regulím dáno zadost, pod hlavičkou továrního týmu, ale jinak si v některých případech plánují techniku chystat sami. To je zejména případ prvních dvou jmenovaných, kdy Ostberg s Prokopem utvoří společný soukromý tým disponující dvěma Fiestami WRC 2017. Nor se pro letošek nevešel do sestavy M-Sportu a vrací se ke svému dřívějšímu soukromnickému statutu, jihlavský jezdec pak s vozem WRC jinak, než soukromě nikdy nejel. Zatím není známo mnoho dalších podrobností, ale dle toho, co Mads Ostberg pověděl v rozhovoru Martinu Holmesovi, tým si bude vše zajišťovat vlastními silami a M-Sport tak bude sloužit jen jako cesta, jak dodržet výše jmenované pravidlo. Tým povede Quirin Müller z Jipocaru a sídlit bude v Jihlavě, kde se budou auto i připravovat a personálně jej budou tvořit jak lidi z Jipocaru, tak členové z Adapty i někteří noví. Začínat se bude ve Švédsku, kde pojede Mads Ostberg, do Mexika naopak vyrazí pouze Martin Prokop a teprve od další soutěže by měli jezdit oba společně. Celý projekt je pak naplánován jako dvouletý.


    Foto:

    Účast Henninga Solberga je v posledních letech jednou velkou neznámou a v podstatě lze s lehkou nadsázkou říct, že dokud nestojí na startu úvodní zkoušky, nemáme nikdy jistotu. Ale ve Švédsku startuje bratr mistra světa z roku 2003 pravidelně od roku 2000. Na úmysl startovat by mohly ukazovat i dvě sněhové soutěže, které Henning odjel na přelomu roku s áčkovým Lancerem 6,5. Těmito jména zatím seznam známých zájemců končí, spekulovat můžeme o případných zájemcích o soukromé nasazení Pola WRC 2017, kdy údajně nadále probíhají jednání, ale nic zatím není jisté a seznam tímto končí.

  • WRC2
  • Tady to vypadá na bitvu dvou továren, protože pokračovat ve WRC2 bude Škoda motorsport, která vloni získala oba tituly. Mezi jezdci měla dlouho ve hře všechny tři posádky, ale nakonec se nejlépe povedl závěr sezóny Esapekkovi Lappimu, jenž se stal mistrem světa. Letos by měl mladoboleslavský tým v šampionátu pokračovat s Janem Kopeckým, Pontusem Tidemandem a nabízí se otázka, zda monacký start bude pro Andrease Mikkelsena pouze epizodním nebo s ním mají "pod komínem" dlouhodobější plány pro letošní rok. Kdo se kde konkrétně ukáže, to je u Škody motorsport těžké předjímat a budeme muset sledovat startovky jednotlivých soutěží.

    Vyzyvatelem českého týmu bude stejně jako v sezóně 2016 M-Sport, který letos plánuje nasadit dokonce dvě posádky, když z WRC přesedá do Fiesty R5 Erik Camilli a toho doplní překvapení loňské sezóny Teemu Suninen. Oba dva jezdi se tak po roční pauze opět sejdou v jednom týmu, protože Francouz s Finem tvořili v roce 2015 juniorský program Toyoty. Fin se ve WRC ukáže ve Švédsku, na Korsice, v Portugalsku, Německu a Walesu. S WRC2 otazníkem jsou Sardinie a Katalánsko, kde start závisí na situaci v šampionátu a v Polsku a Finsku (případně i na Sardinii) se Suninen ukáže s Fiestou WRC 2017. Camilli má zatím přihlášku do Monaka a Švédska, další program se ukáže, vyloučeny nejsou ani starty s Fiestou WRC 2017.


    Foto:

    Otázkou je, co Hyundai, zda Kevina Abbringa nasadí do WRC2, nebo jej nechá s i20 R5 jezdit jen v rámci RC2. Mimo těchto zmíněných továrních jezdců nebude ani letos chybět plejáda soukromníků, kdy by se zajímavé výkony v případě spolehlivosti auta mohly čekat od bývalého juniorského mistra Evropy a nového testmana Citroenu Emila Bergkvista, na Monte by jistě mohl "zlobit" i Bryan Bouffier s Fiestou R5 zlínského Gemini Clinic RT. Se stejnou technikou vyjede do světa i Giandomenico Basso. Ve Švédsku pak své programy ve WRC2, otázka jak rozsáhlé, začnou například Alex Lukyanuk, Eyvind Brynildsen (oba Fiesta R5) či Ole Christian Veiby s Fabií R5, jenž měl mít pro letošek namířeno ke Škodě motorsport, avšak odchod VW změnil situaci. Zatím úplně chybí informace o arabských jezdcích, kteří se v minulých letech dokázali umisťovat vysoko, a to ať už jde o Nassera Al-Attiyaha nebo Abdulazize Al-Kuwariho.

    Zdroje:

    starší články zde na eWRC
    oficiální web FIA
    oficiální web MS
    RallySport magazine
    autosport.com
    motorsport sekce RedBull.com

    Komentářů celkem: 12
    15. 1. 2017 23:321
    0 0
    Hezky napsaný a poučný. Moc děkuji za informace. Už se těším jak se zodpoví ty otázky a spekulace. Ještě jednou děkujismajlíksmajlíksmajlíksmajlíksmajlíksmajlíksmajlík
    16. 1. 2017 06:562
    0 0
    Skvěle napsané.
    16. 1. 2017 10:263
    0 0
    díky za reakce u toho či předchozího dílu, no a abych řekl pravdu, sám su zvědavý, co se s těch otázek na konci roku splní. Pořád nejsu rozhodnutý jestli titul přát Meekovi nebo Malcolmovi skrze Ogiera. Ideál kdyby se rozhodlo až na PowerStage v Austrálii, to by byla aspoň sezóna smajlík
    16. 1. 2017 11:144
    0 0
    Já bych to možná letos přál Malcolmovi, jelikož pokud Ogier s Fiestou nevyhraje, tak je větší pravděpodobnost že bude chtít jinam - otázkou pak zůstává jak se předvedou ostatní s Fiestama. Za mě by to bylo letos první Ogier a s 2 bodovou ztrátou druhý Meeke, aby měl ještě větší motivaci na další rok s pocitem že na něj má smajlík Ale co, nikdo nic neví a těch otazníků je nespočet smajlík
    16. 1. 2017 12:315
    0 0
    Díky moc za tyhle dva souhrné články, kde se dozvím prakticky vše důležité. Jen bych se chtěl zeptat (hodí se to spíš k tomu prvnímu, ale tam už mi asi nikdo nenapíše) jak je to s Rally2 na Monte?? Platí pořád pravidlo, že na Monte se nedá využít Rally2?? Díky
    16. 1. 2017 12:506
    0 0
    Myslím, že "restart" je povolen pouze těm co odstoupí ve čtvrtek nebo v pátek, v sobotu je to rovnou konec. Ale bez záruky.
    16. 1. 2017 14:437
    0 0
    Možná trochu mimo mísu,ale neví někdo která televize wrc vysílá?Já jsem Monte nikde nenašel,tak nevim jestli třeba někdo nemáte lepší informace.smajlík Pokud jo byl bych rád.
    16. 1. 2017 15:078
    0 0
    16. 1. 2017 18:529
    0 0
    Původně napsal kuře
    Něco pojede na RedBullu - https://www.redbull.tv/live/AP-1Q84GQNEN1W11/fia-world-rally-championship


    Dík,škoda,že se k wrc nezná žádnej ze sportovních kanálů!Na eurosportu už běží upoutávky na ME,ale WRC nikoho nezajímá.To je dost smutný. smajlíksmajlík
    16. 1. 2017 20:1410
    0 0
    zajímavý článeksmajlík ,ale titul mistra světa s Fordem dokázal i Waldegard 1979smajlík
    17. 1. 2017 09:1511
    0 0
    Tak vypadá, že by něco mohlo být aj z první etapy na BT Sport (http://www.tvguide.co.uk/titlesearch.asp?title=Live+World+Rally+Championship), ale jak se k němu dostat, asi leda přes nějaké streamy.
    17. 1. 2017 09:1812
    0 0
    Vždy v aktuální den se objevuje taky velmi často poměrně široká škála odkazů na
    http://www.sportcategory.com/c-10.html
    Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

    Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
    Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!