Jiří Šteg - eWRC.cz
18. 1. 2017 10:18 − 6603× − 9

M-Sport před RMC: Jsme pod tlakem, ale udělali jsme vše

Chris Williams, v M-Sportu odpovědný za vývoj Fiesty WRC 2017 v interview na rallye-magazin.de

RM: „Kdy začala práce na Fiestě WRC 2017?“

CW: „Měli jsme lidi, kteří na konceptu pracovali od poloviny roku 2015. Tak jako u každého nového vozu, jednalo se zpočátku o prostudování pravidel a hledání míst, kde bychom mohli najít nové myšlenky nebo provést změny. To bylo poněkud obtížné, protože pravidla nebyla ještě jasná.“

RM: „Jakou volnost (konstruktérům) poskytují nová pravidla?“

CW: „Definitivně poskytují více možností, jak dělat věci odlišně a je to vidět už jenom na aerodynamice. Každý tým vycházel z jiných předpokladů a vyvinul tak rozdílné věci, jakkoliv jsou si vozy v některých ohledech podobné. Musí se najít rovnováha mezi vztlakem, přítlakem, odolností a robustností. My jsme toho dosáhli. Každý se musí rozhodnout, jaké chce podstoupit riziko, když zvažuje mezi výkonností a spolehlivostí.“


Foto: M-Sport

RM: „Kolik je na nové Fiestě WRC úplně nového?“

CW: „Na to je jednoduchá odpověď: je toho hodně. Téměř každý díl vozu byl pro tento projekt optimalizován. Chtěli jsme postavit co nejlepší rally vůz a měli jsme pro to všechno, co jsme potřebovali. Vezmeme-li za příklad pohon, u starého vozu byl použit systém z Fiesty S2000 a dále vyvinut pro potřeby WRC. V tomto roce byl pohon konstruován a optimalizován čistě pro použití v nové Fiestě WRC.“

RM: „Proběhlo při vývoji všechno podle plánu?“

CW: „Bylo to spousta práce. Máme malý, ale silný tým lidí, kteří prakticky nepozorovaně, ale bez přestávky pracují. Bezpochyby jsou v novém voze stále ještě oblasti, kterým by se dala věnovat větší pozornost, kdyby to čas dovolil. Ale myslím si, že u konkurentů je tomu také tak. Dali jsme do toho všechno, čeho jsme byli schopni. V tuto chvíli je těžké říci, jak bude vůz konkurenceschopný, ale to se brzy dozvíme. V každém případě jsme udělali ve srovnání s přechozím vozem velký krok vpřed.“


Foto: M-Sport

RM: „Jaký je to pocit, mít za volantem čtyřnásobného mistra světa?“

CW: „Přináší to spoustu tlaku, ale také to nabízí velkou šanci. Naše motivace v každém případě silně narostla a všichni jsou nažhaveni, aby podali v sezoně ten nejlepší výkon. Myslím, že na konci loňského roku potřebovali nějaký malý impuls a Sébastien a Julien ho přinesli. Sedli si do vozu a řekli: ‚Jo, tohle je WRC 2017‘. To byl taky moc dobrý start.“

RM: „Jaká je před startem Rally Monte Carlo v týmu atmosféra?“

CW: „Nemyslím, že toho před startem moc naspíme. Do prvního mezičasu to pro nás bude hodně napjaté. Uvidíme, jestli to bude přímý boj nebo budou mít rozhodující vliv podmínky na trati. Ale máme ve vlastních rukou tu nejlepší šanci za poslední roky. Máme nejlepší jezdce, které jsme mohli mít a teď je to na nás. Je to prosté: Musíme mít výsledky. Tlak tu tedy je!“

Komentářů celkem: 9
18. 1. 2017 10:33
0 0
Tlaku bych se nebál, zhasnou světla u časomíry, jezdci odstartují do první zkoušky, tlak bude fuč a celý tým - mechanici, jezdci, manažeři, Malcolm - bude bojovat o to nejlepší čeho půjde dosáhnout. Těším se.
18. 1. 2017 12:41
0 0
Těším se také a vím komu budu fandit smajlík smajlíksmajlík
18. 1. 2017 13:03
0 0
Moc se těším... smajlík

a propó kdo je RM a CW? Jen ze zvědavosti, nechci prudit....
18. 1. 2017 13:07
0 0
Ha, perex zůstal jen na hlavní stránce smajlík. RM je rally-magazin.de a CW je Chris Williams, šéf vývoje nové Fiesty WRC...
18. 1. 2017 13:18
0 0
Jo super smajlík dík smajlík kluci vím, že to sem není, ale nemůžu nikde vyhrabat stream na shakedown.... bude to někde?
18. 1. 2017 19:52
0 0
No myslím si, že jediný pod tlakem bude Malcolm..smajlík
19. 1. 2017 14:18
0 0
Pod jakým tlakem ? VW je out a "Oži" umí jen vyhrávat....
19. 1. 2017 15:45
0 0
Malcolm je svůj vlastní pán ne? smajlík
20. 1. 2017 13:23
0 0
To jistě je svůj pán, ale Ogiho určitě nepřitáhl on sám a pomáhalo mu pár sponzorů, tak možná kvůli tomu by mohl být nervóznísmajlík

Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit (nahoře nad menu)!

reklama