Monte Epizoda III. – Návrat Ogiera
Třetím závodním dnem dnes pokračovala Rallye Monte Carlo a na programu bylo pět rychlostních zkoušek na třech úsecích, což znamenalo, že kromě dvojího průjezdu testů Lardier et Valenca – Oze a La Batie Monsaleon – Faye se jelo ještě na testu Bayons – Breziers, který si posádky poprvé projely ve čtvrtek za tmy. Oba dva prvně jmenované testy v sobě obsahovaly pasáže posádkám známé z minulého roku, protože RZ9/11 vedla po části loňské 50 kilometrové zkoušky Lardier et Valenca – Faye a stejně tak RZ10/12, která naopak obsahovala závěrečnou část zmiňované loňské dlouhé zkoušky. Dnešní etapa čítala celkem lehce přes 121 ostrých kilometrů a byla tak po včerejšku druhou nejdelší.
Ve vedení byl po druhé etapě Neuville s i20 WRC a ten také dnes začal nejrychleji, když ke svému dosavadnímu náskoku na Ogiera přidal další dvě a půl sekundy. Třetím časem se naopak blýsknul Evans obouvající jako jediný z pole WRC pneu DMack. Na dalším testu pak Welšský pilot zajel dokonce nejrychleji, ale na dění na čele soutěže to nemělo vliv, protože tam nadále zajížděl Neuville rychleji než jeho pronásledovatelé Ogier s Tänakem. Naopak v interním souboji posádek M-Sportu narostl rozestup obou posádek na 11 sekund. Čtvrtou příčku s minutou a půl ztráty držel Latvala a páté místo si vzal Sordo zpět od Breena. Kalich hořkosti až do dna dopíjel Meeke, který dle svých slov kvůli technice opravoval ve zkoušce a ztratil dalších 24 minut.
V opakovaných průjezdech projel RZ11 nejrychleji Ogier, ale Neuvillovi dal jen 21 desetin, takže pro souboj na čele se toho moc neudálo, naopak se Francouz dokázal na druhém místě osamostatnit od Tänaka na půlminutu. Že zkouška s názvem La Batie Monsaleon – Faye zjevně chutná Evansovu obutí potvrdil druhý průjezd, kde byl Welšan opět nejrychlejší a stvrdil tak dnešní postup na osmé místo před nejrychlejší piloty třídy RC2. Pro dění na stupních vítězů pak bylo důležitější, že Ogier zajel opět z dané trojice nejrychleji, když na belgického jezdce na první příčce umazal dalších osm sekund a na Tänaka naopak sedm najel. Pod stupni vítězů se nic neměnilo na čtvrtém místě Latvaly a pátém místě Sorda, Španěl dokázal ve druhé dnešní sekci zajíždět rychleji než Breen se starou DS3 WRC a tím si na Welšana vybudoval něco přes půlminuty náskoku.
Ve WRC2 dnes v úvodních dvou sekcích Mikkelsen převážně přenechal iniciativu soupeřům, když vyhrál jen jeden test, ale i přes to navýšil svůj náskok na nejbližšího pronásledovatele v podobě Kopeckého na tři minuty. Český pilot přidal jeden nejlepší čas a zbylé dva připadly jeho pronásledovateli Bouffierovi, avšak Francouz moc z dvouminutového manka na kosteleckého rodáka neukrojil a nadále na třetí příčce zaostává o dvě minuty. Další tři minuty nazpět na jel Camilli a jenom pátý Gilbert zaostával méně než minutu. V rámci klasifikace RC2 se hned po RZ9 dostal Kopecký před Tidemanda na druhé místo, když Švéda postihl defekt. Jinak špička třídy shoduje s pořadím WRC2.
Odpoledne byla na programu už jen jediná zkouška, když se jelo repete čtvrteční Bayons – Breziers. Tentokrát byl na trati suchý asfalt a i na suchých pneu pokračoval v dobrých výkonech Evans, jenž si připsal dnešní třetí nejlepší čas a to znamená, že na RMC 2017 zajel polovinu nejrychlejších RZ ve své dosavadní kariéře. Pro průběh rally však byl podstatnější problém Neuvilla, který zastavil ve zkoušce a musel opravoval poškozené zavěšení. Tím pádem přišel o svůj pečlivě budovaný náskok, ztratil něco přes půlhodiny a to znamená, že do vedení Rallye Monte Carlo se navrátil Ogier. Za ním pak druhou příčku drží Tänak, který ztrácí tři čtvrtě minuty.
Belgičanovým problémem se pódium uvolnilo i pro Latvalu, který tak den před koncem směřuje k úspěšnému debutu Yarisu. Jelikož problémy (posilovač)se nevyhnuly ani zbývající i20 WRC v závodě, tedy jmenovitě speciálu Sorda, posunul se na čtvrté místo Breen s DS3 WRC a je jen ke škodě Citroenu, že zrovna Ir dostal v Monaku starý vůz bez nároku na body. Španěl na pátém místě zaostává o čtvrt minuty, šestý je hrdina soboty Evans. Za ním pak následují speciály třídy RC2 v pořadí Mikkelsen, Kopecký, Bouffier a Tidemand.
Jak říká předchozí odstavec, nejlepší posádky WRC2 si kromě bodů ve své klasifikaci připíší i pěknou porcičku do klasifikace absolutní, protože uzavírají TOP 10. V rámci WRC2 je na tom nejlépe Mikkelsen, jenž si nadále udržuje tří minutový náskok na druhého Kopeckého a český jezdec pak má náskok dvou minut na třetího Bouffiera. V rámci RC2 nyní následuje Tidemand, ten však do WRC2 neboduje a v něm je čtvrtý Camilli a pátý Gilbert.
Rallye Automobile de Monte-Carlo 2017 – po RZ13 | |||
---|---|---|---|
1. | Ogier Sébastien – Ingrassia Julien | Ford Fiesta WRC '17 | 3:26:10,7 |
2. | Tänak Ott – Järveoja Martin | Ford Fiesta WRC '17 | +47,1 |
3. | Latvala Jari-Matti – Anttila Miikka | Toyota Yaris WRC | +2:20,6 |
4. | Breen Craig – Martin Scott | Citroen DS3 WRC | +3:47,3 |
5. | Sordo Dani – Martí Marc | Hyundai i20 Coupe WRC | +4:03,2 |
6. | Evans Elfyn – Barritt Daniel | Ford Fiesta WRC '17 | +7:27,2 |
7. | Mikkelsen Andreas – Jæger Anders | Škoda Fabia R5 | +9:15,2 |
8. | Kopecký Jan – Dresler Pavel | Škoda Fabia R5 | +12:34,4 |
9. | Bouffier Bryan – Giraudet Denis | Ford Fiesta R5 | +14:41,9 |
10. | Tidemand Pontus – Andersson Jonas | Škoda Fabia R5 | +14:59,3 |
Soutěž můžete sledovat online na serveru eWRC-results.com.
shifty, se není co divit, když tam Ogi jezdil určitě už jako malý na tříkolce. Ten musí znát každý pangejt :D
Přesně tak