21. 1. 2017 19:12 − 7637× − 8

Škoda vstupuje do finále s dvojitým vedením

Ještě 53,72 kilometrů, včetně legendárního výstupu na Col de Turini, dělí Mikkelsena od triumfu.

› Andreas Mikkelsen/Anders Jæger během předposledního dne rally posílili svůj náskok před týmovými kolegy Janem Kopeckým/Pavlem Dreslerem
› V neděli je na programu 53,72 km s legendárním výstupem na Col de Turini
› Andreas Mikkelsen: „Chceme se vyvarovat přílišnému riziku“

Gap/Francie, 21. ledna 2017 – Andreas Mikkelsen před Janem Kopeckým: ŠKODA vstupuje do velkého finále 85. Rally Monte Carlo s dvojitým vedením. Ještě 53,72 kilometrů, včetně legendárního výstupu na Col de Turini, dělí Nora Mikkelsena a jeho spolujezdce Anderse Jægera od triumfu na nejslavnější rally v kalendáři FIA Mistrovství světa v rally (WRC 2). Nová posádka vozu ŠKODA FABIA R5 zvýšila v sobotu svůj náskok před týmovými kolegy Janem Kopeckým/Pavlem Dreslerem na 3:19,2 minut. Také druhá tovární posádka ŠKODA, Pontus Tidemand/Jonas Andersson předvedla v sobotu jeden nejrychlejší čas.

„Máme pořádný náskok a jedeme proto velice opatrně. Nechceme příliš riskovat. Vůz ŠKODA FABIA R5 funguje perfektně, máme z auta stále lepší pocit. Musíme zůstat soustředění, abychom mohli zajistit značce ŠKODA vítězství,“ řekl Mikkelsen. Za opět velice komplikovaných podmínek, kdy čisté asfaltové trati střídaly v horách v okolí servisního centra ve francouzském městě Gap sněhem pokryté úseky, udržel 27letý Nor špičkový speciál vždy pod kontrolou. Hvězdu rally Mikkelsena oslavovaly tisíce fanoušků. Na prvních dvou zkouškách dopoledne dal přednost svému týmovému kolegovi Kopeckému a Bryanu Bouffierovi. Svou rychlost pak ukázal nejlepšími časy na jedenácté a třinácté rychlostní zkoušce. Během prvních dvou dnů rally dominoval Mikkelsen šesti nejlepšími časy.

Jan Kopecký v sobotu vyhrál svou druhou rychlostní zkoušku na letošní ‚Monte‘ a suverénně obhájil své druhé místo. „Podmínky byly opět výzvou, ale neměli jsme žádné problémy. Hlavní teď je, abychom neudělali žádnou chybu a udrželi tento výsledek až do cíle,“ komentoval zkušený jezdec. Pro druhou tovární posádku ŠKODA, Pontuse Tidemanda/Jonase Anderssona, která na rally nejede o body do WRC 2, nebyl den zcela bezproblémový. Hned dvakrát utrpěla tato posádka za slunného dne defekt pneumatiky, ale pak se nejrychlejším časem na předposlední rychlostní zkoušce dne působivě vrátila zpět.

„Na naší první ‚Monte‘ sbíráme co nejvíce zkušeností, které nám určitě pomohou v boji o titul ve WRC 2 během této sezóny,“ podotknul Tidemand. Tovární tým ŠKODA Motorsport získal v minulém roce díky posádce Esapekka Lappi/Janne Ferm poprvé titul ve WRC 2 v klasifikaci jezdců a spolujezdců.

Z úvodního podniku mistrovství světa v rally 2017 je již ujeto přes 300 měřených kilometrů, ale v neděli čeká na tři jezdce továrního týmu ŠKODA ještě pověstný vrchol nejstarší rally na světě. Cestou na Col de Turini ( 1 607 metrů) musejí soutěžní vozy překonat výškový rozdíl více než 1 100 metrů. Jako odměna pak na ně po posledních čtyřech rychlostních zkouškách čeká v Monackém knížectví vyhlášení vítězů na „Place du Palais Princier“. Před 40 lety zde ve třídě do 1 300 ccm triumfovali Václav Blahna a jeho spolujezdec Lubislav Hlávka s vozem ŠKODA 130 RS. Tři vozy ŠKODA FABIA R5 továrního týmu tento triumf nyní připomínají svým lakováním. V neděli by mohl tým ŠKODA Motorsport na Rally Monte Carlo dosáhnout dalšího milníku své úspěšné 116leté historie.

Průběžný stav Rally Monte Carlo (WRC 2):
1. Mikkelsen/Jæger (N/N) ŠKODA FABIA R5 2:11:15,4 hod.
2. Kopecký/Dresler (CZ/CZ) ŠKODA FABIA R5 + 3:19,2 min.
3. Bouffier/Giraudet (F/F) Ford Fiesta R5 + 5:26,7 min.
4. Camilli/Veillas (F/F) Ford Fiesta R5 + 8:42,7 min.
5. Gilbert/Jamoul (F/B) Ford Fiesta R5 + 9:48,4 min.

Číslo dne: 4

Pro tisíce fanoušků byla v sobotu připravena vynikající zábava nejen na trati. V servisním centru ve francouzském městě Gap mohli návštěvníci sledovat mechaniky při práci na soutěžních vozech čtyřikrát, což je zřejmě rekordní počet. Proto není v neděli vůbec žádný servis. V sobotu večer odjedou všechny vozy 243 kilometrů do uzavřeného parkoviště v Monaku, kde bude ve finálový den také vyhlášen vítěz Rally Monte Carlo.

Komentářů celkem: 8
21. 1. 2017 19:18
0 0
Nevím, jestli to tady někdo ze ŠM čte, ale opravdu by nebyla ostuda zmínit 7. a 8. místo v celkovém pořadí, je to výborný výsledek. Není nutné si za každou cenu honit triko jen ve WRC2. Všichni přeci ví, že před nimi jsou jen úplně jiné vozy. Můj názor.
21. 1. 2017 19:30
0 0
JJ - přesně, a zvláštní je to o to víc, že takový fleky na Monte "by brali" i v době, kdy sami jezdili s WRC. smajlík smajlík
21. 1. 2017 20:15
0 0
Právě to by měli vyzdvihnout s poukazem na daleko výkonější vozy
21. 1. 2017 21:10
0 0
Je zřejmé, že tiskovky ŠM nejsou určeny pro cílovou skupinu "všichni přeci ví". Ono totiž ti "všichni" nebude žádný ohromující dav. Logickým výsledkem pak je, že tiskovky ŠM jsou pod úrovní (nejen obsahovou) eWRC.
21. 1. 2017 21:27
0 0
Otázkou je, komu jsou určeny, kde jsou vidět, kdo z nich čerpá... Protože je stejně vidím jen na motoristických, respektive na rally serverech.
21. 1. 2017 21:31
0 0
No dobře, ještě jedna připomínka, pokud to tu někdo čte. Těm tiskovkám zcela chybí jakékoliv emoce. Ta vyjádření jezdců vypadají, jako by je za ně napsal tiskový mluvčí. Kde jsou sakra nějaké emoce? Lidi chtějí emoce, příběhy, ne suchá vyjádření.
21. 1. 2017 21:36
0 0
Zítra by mohl jít Pontus před Bouffiera. Byl by to pěkný pohled na cílové rampě na "retro" Fabia R5 hezky za sebou na 7. 8. 9. místě.
22. 1. 2017 01:42
0 0
Kdyby zůstaly v soutěži jen 2 posádky a Škoda z nich byla ta horší, tiskovka by byla v duchu že Škoda uhájila silné druhé místo, zatímco (například) Peugeot dojel předposlední.

Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit (nahoře nad menu)!

reklama