Mikkelsen vytyčil další milník v úspěšném příběhu

Norská hvězda rally triumfovala hned při svém prvním startu s vozem ŠKODA FABIA R5.

› Navzdory ledu a sněhu: Andreas Mikkelsen/Anders Jæger vyhráli při svém prvním startu s vozem ŠKODA FABIA R5 nejslavnější podnik FIA Mistrovství světa v rally (WRC 2)
› Triumf týmu: Jan Kopecký/Pavel Dresler dovršili dvojité vítězství týmu ŠKODA Motorsport ve WRC 2 na 85. Rally Monte Carlo – Pontus Tidemand/Jonas Andersson předvedli špičkové časy
› Perfektní jubileum: 40 let po triumfu vozu ŠKODA 130 RS na stejném místě
› Michal Hrabánek: „Jeden z vrcholů naší 116leté historii motorsportu“

Monte Carlo, 22. ledna 2017 – Den oslav v Monackém knížectví: Andreas Mikkelsen vytvořil další milník v úspěšné historii týmu ŠKODA Motorsport. Norská hvězda rally triumfovala hned při svém prvním startu s vozem ŠKODA FABIA R5 spolu s navigátorem Andersem Jægerem v klasifikaci WRC 2 na 85. Rally Monte Carlo. Jejich týmoví kolegové Jan Kopecký/Pavel Dresler dvojité vítězství týmu ŠKODA na nejstarším a nejprestižnějším podniku FIA Mistrovství světa v rally (WRC 2) završili. Před 40 lety na stejném místě triumfovali Václav Blahna se spolujezdcem Lubislavem Hlávkou s vozem ŠKODA 130 RS ve třídě do 1 300 cm3.

„Toto dvojité vítězství na Rally Monte Carlo je jedním z vrcholů naší 116leté historie motorsportu. ‚Monte‘ je nejslavnější rally na světě a vyhrát tady, to je něco zcela mimořádného. Velký kompliment patří Andreasi Mikkelsenovi a Andersi Jægerovi, kteří za velice obtížných podmínek na ledu a sněhu ukázali svou mimořádnou kvalitu a úžasnou rychlost,“ řekl Michal Hrabánek. Šéf týmu ŠKODA Motorsport pochválil výkon celého týmu: „Celý tým od mechaniků přes inženýry až k našim dvěma továrním posádkám, Janu Kopeckému s Pavlem Dreslerem a Pontusi Tidemandovi s Jonasem Anderssonem, odvedl vynikající práci. Samozřejmě je to optimální start do nového soutěžního roku 2017.“

A skvělý způsob, jak důstojně oslavit triumf značky ŠKODA před čtyřmi desetiletími na „Monte“. Tři vozy FABIA R5 továrního týmu svým zvláštním lakováním s modrými a červenými pruhy připomněly úspěch z roku 1977. Vedle úžasného vzhledu nadchl ale tisíce fanoušků především výkon soutěžního speciálu ŠKODA s pohonem všech kol. Vůz FABIA R5 byl již po celý rok 2016 nejlepším autem ve své třídě. Za extrémně obtížných podmínek – ledové pasáže se střídaly se sněhovou břečkou a čistým asfaltem na serpentinách vedoucích přes Alpy – převzal Andreas Mikkelsen s vozem ŠKODA již nejlepším časem na první rychlostní zkoušce ve čtvrtek vedení. Svůj náskok 27letý Nor zvyšoval nejlepšími časy a v neděli mohl po 350 kilometrech oslavovat jako jasný vítěz. Posádka Mikkelsen/Jæger triumfovala s náskokem 3:25,4 minut na své týmové kolegy Kopeckého/Dreslera.

„Značka ŠKODA mi kdysi vyšlapala cestu do velkého světa rally a vrátit se nyní s tímto triumfem je pro mne něco speciálního. Děkuji celému týmu, jsem rád, že mohu značce ŠKODA věnovat tento úspěch na legendární ‚Monte‘. Vůz ŠKODA FABIA R5 je dobrý soutěžní speciál a já jsem s naším výkonem spokojen,“ řekl Mikkelsen, který v neděli ve sněžení úspěšně zvládl také legendární výstup na více než 1 600 metrů vysoký vrchol Col de Turini. Před ziskem čtyř titulů mistra světa s týmem Volkswagen Motorsport vyhrál v letech 2011 a 2012 s vozem ŠKODA FABIA SUPER 2000 Intercontinental Rally Challenge. S vozem FABIA R5 nyní dosáhl prvního vítězství ve třídě na Rally Monte Carlo a byl oceněn při vyhlašování vítězů na „Place du Palais Princier“.

Téměř stejně velkou radost měl Jan Kopecký: „Je geniální, že značka ŠKODA může jet z Rally Monte Carlo domů s dvojitým vítězstvím.“ Druhý tovární pilot ŠKODA Pontus Tidemand nebyl při své první „Monte“ přihlášen do klasifikace WRC 2, ale se spolujezdcem Jonasem Anderssonem na jedenáctém místě celkové klasifikace rally ukázali své kvality. Dvojice Tidemand/Andersson pojede při následující rally mistrovství světa od 9. do 12. února ve své vlasti Švédsku o body do WRC 2: „Není žádným tajemstvím, že chceme bojovat o titul ve WRC 2.“ Tovární tým ŠKODA Motorsport získal v minulém roce díky posádce Esapekka Lappi/Janne Ferm poprvé titul ve WRC 2 v klasifikaci jezdců a spolujezdců. Soutěžní rok 2017 nyní začal dalším historickým triumfem.

Konečný stav Rally Monte Carlo (WRC 2):
1. Mikkelsen/Jæger (N/N) ŠKODA FABIA R5 2:11:15,4 h
2. Kopecký/Dresler (CZ/CZ) ŠKODA FABIA R5 + 3:25,4 min.
3. Bouffier/Giraudet (F/F) Ford Fiesta R5 + 6:36,7 min.
4. Camilli/Veillas (F/F) Ford Fiesta R5 + 9:55,8 min.
5. Gilbert/Jamoul (F/B) Ford Fiesta R5 + 11:36,8 min.

Číslo pro Rally Monte Carlo: 13

ŠKODA FABIA R5 byla na Rally Monte Carlo dominujícím vozem ve své třídě. Na 13 z 15 rychlostních zkoušek kraloval výsledkové listině klasifikace WRC 2. Andreas Mikkelsen přitom zajel deset nejrychlejších časů, jeho týmový kolega Kopecký byl nejrychlejší třikrát.

Komentářů celkem: 26
23. 1. 2017 11:52
0 0
Škoda Motorsport je na poli marketingu na vcelku vysoké úrovni. Mění designy svých vozů u příležitostí, na které fandové rally slyší (loňská Barum, Barum 2015, Bohemka 2015 i loňský Ferat design, Valašská Rally 2011 a variace na RMC podobně jako letos, kdy ještě přidali tohle video - https://www.youtube.com/watch?v=TJuRGutOXxc) prezentace výsledků z domácích rally, ze svého působení v Asii či na poli MS, zajímavosti, propagační materiály a podobně. PR za mě dobrý.
23. 1. 2017 12:06
0 0
Původně napsal Shacki

Vůbec nejsem proti tomu pochlubit se vítězstvím ve WRC2, ale nějaké ta zmínka o celkovém pořadí by tam být mohla, ne?

Shacki, já ti rozumím a vidím to naprosto stejně jako ty. Ten komentář jsem ale myslel tak z jakýho pohledu k tomu přistupuje ŠM.
Medvěd: Díky moc, už je na ploše smajlík
23. 1. 2017 17:43
0 0
To ElKubin:
Tohle je pravda, ale mohli to Monte dotáhnout ještě dál viz.ty startovní čísla jak jsem psal. Taky tam měli pozvat jako své VIP hosty ty pány,kteří tehdy startovali a furt tím zásobovat internet a třeba o tom nechat promluvit ve sportovních zprávách na ČT.Teď by mělo být video z průjezdy s průjezdy Š130RS a nových záběrů R5 atd.
23. 1. 2017 18:27
0 0
Co vůbec P-G Andersson, kde tomu je konec? Loni odjel švédské soutěže jen, není ho škoda jen tam? Toho bych v MS zas rád viděl.
24. 1. 2017 06:43
0 0
to pelikan:
Úplně Tě chápu a pevně věřím, že na videu s historickými záběry 130RS a záběry o 40 let později, se pracuje a něco takového Škoda-Motorsport připraví. Kdyby ne, velká škoda.
S těmi start. čísly a pány pamatující RMC´77 by to zase o level povýšili, asi jako Prodrive se vstupem Mini WRC a Aaltonenem a Hopkirkem jako váženými testmany a hosty na rally a jiných akcích, ale ne. Taky škoda, snad do budoucna.
24. 1. 2017 23:46
0 0
S těmi čísly by to nemuselo bejt tak snadný, kdyby si některý čísla zamluvili, tak by s nima třeba museli jezdit celej rok, i když by meli už klasický design. Navíc čísla 31 a 32 je ve WRC2 něco jako 1 a 2 ve WRC, takže taky menší prestiž, aspoň na podnicích, kde nepojede Suninen.
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!