Tommi Mäkinen: Věříme si na výhru v některé rally
Před týdnem celý rallyový svět nedočkavě vyhlížel Rallye Monte Carlo, která byla místem první konfrontace nových speciálů WRC a ač proměnlivé podmínky při soutěži nemohou vést k činění jednoznačných závěrů, tak se dá říct, že debut Toyoty rozhodně nebyl propadákem. Juho Hänninen sice brzy z třetí příčky havaroval, ale Jari-Mati Latvala předvedl jízdu bez velkých chyb a dojel si pro druhé místo, což je vyrovnání jeho dosavadního nejlepšího monackého výsledku.
Není proto překvapením, že šéf týmu Tommi Mäkinen zářil po soutěži spokojeností: "Po tomto výsledku se cítím docela jistě, že máme dobrou šanci dosáhnout letos na nějaké vítězství. Výsledek je prostě neuvěřitelný. Mám radost za celý tým, za všechny jeho členy," neskrývá čtyřnásobný mistr světa radost a pokračuje, "pracovali jsme všichni společně na tom, abychom ho dosáhli a je jisté, že se soutěž za soutěží budeme ještě zlepšovat spolu s tím, jak budeme sbírat další data. Začínali jsme od nuly, neměli jsme žádný předchozí vůz k porovnání a pro všechny to znamenalo obrovské množství odvedené práce. Vše jsme museli dělat od úplného začátku." Týmu se tak vyplatilo i 18 000 testovacích kilometrů, což je nejvíce ze všech v poli a současné testování na více místech. Zajímavostí je, že místo, aby se po testu vozila auta zpět na základnu do Puuppoly, tak se letecky dopravovali lidé a součástky a auta zůstávala v lokalitě.
I přes nadšení z výsledku při první rally sezóny zůstává Tommi Mäkinen lehkým realistou a nepředpokládá, že by hned ve Švédsku bojovala Toyota o vítězství. "Možná je ještě příliš brzy. Ale bude to zajímavé. Jari-Mati s autem už týden na sněhu testoval a s chování vozu v těchto podmínkách má velkou radost," uzavírá Tommi Mäkinen. Slova svého šéfa o monacké rally pak na závěr krátce doplňuje hlavní aktér Jari-Mati Latvala: "Ještě před měsícem jsem se obával, že možná ani nepojedu za tovární tým a teď jsem dojel druhý v Monte Carlu. To je neuvěřitelné. V podmínkách, které panovaly, jsem toho moc nenajezdil, ale učil jsem se v průběhu soutěže samotné. Máme dobré auto, dobrý tým a velmi dobrý potenciál," uzavírá pro autosport.com finská jednička Toyoty.
Vždy, když někdo mluví o "potenciálu", vzpomenu si na Armina Schwarze
taky se mi se slova potenciál dělá špatně