Jakub "kuře" Kura - eWRC.cz
31. 1. 2017 13:04 − 9268× − 20

Kalle Rovanperä má povoleny starty doma

Finský talent Kalle Rovanperä dostal povolení od finské federace k domácím startům s Fabií R5.

Do dnešního dne to vypadalo, že mladý finský pilot Kalle Rovanperä bude muset většinu roku strávit opět na lotyšských tratích, kde vloni dokázal s Fabiemi S2000 a posléze R5 vybojovat titul mistra, avšak dnes přišla informace, že finská federace povolila vítězi nedávné Rally Alūksne starty na domácí půdě s vozem specifikace R5. Šestnácti letý pilot dostal výjimku a s Fabií týmu Toniho Gardemeistra bude moci začít bojovat i doma, kde se sezóna mimochodem započala víkendovou Arctic Lapland Rally.

K udělení výjimky řekl pár slov pro server go4speed.lv Kalleho otec Harri: "Na výjimku jsme nějaký čas čekali a máme z ní radost. Děkujeme finské federaci. Jejich rozhodnutí pro nás bylo příjemným překvapením, takže ještě nemůžeme říct, jaké máme plány na starty ve Finsku," naráží bývalý tovární jezdec SEATu, Peugeotu a Mitsubishi na původní plány obhajoby lotyšského titulu a pokračuje, "teď je potřeba je připravit. Prioritou pro nás však nadále zůstávají starty v Lotyšsku. Finsko řešíme, možná se ukážeme na SM Vaakuna-Ralli, která se jede týden po Rally Sarna a další soutěže budeme ještě řešit a zvažovat. Každopádně Lotyšsko je jistota."

Jak se sluší a patří na správního Fina, samotný Kalle k povolení startů s vozem specifikace R5 ve Finsku pronesl pouze pár slov: "Je to výborný pocit. Je skvělé, že jsme dostali možnost startovat a že se budu moci ukázat doma. Původní plány byly o pár letech startů v Lotyšsku, kde se jede bez tlaku a jde hlavně o učení se. Stejným způsobem by se teď pokračovalo ve Finsku." K plánům pak ještě dodává Toni Gardemeister, další zkušení soutěžák pohybující se okolo mladého jezdce: "Původní plán byl, že starty v Lotyšsku jsou dané a k nim jsme chtěli hledat další možnosti startovat. Teď bude těch dalších startů víc, protože chceme odjet co nejvíce podniků ve Finsku."

Komentářů celkem: 20
31. 1. 2017 21:19
0 0
Za kolik let vystřídá Ogiho na trůnu ?
31. 1. 2017 22:12
0 0
No ,ještě chvíli to potrvá,zázračných dětí bylo už mnoho ...,ale přál bych mu to. Rallye je o běhu na dlouho trať a a těch proměnných je na té trati mnoho. Jak říkal pan Klement "
v Paříži se vždy rodilo více vynálezců nežli metařů,téměř všichni ,ale skončili jako metaři"
Ovšem každý severský talent je vítán !!!
31. 1. 2017 22:48
0 0
chtěl bych to vidět u nás povoleny starty doma v šestnácti letech pilot dostal výjimku Fabiemi S2000 a posléze R5 smajlíksmajlíksmajlík
1. 2. 2017 05:23
0 0
Původně napsal internet kavárna
chtěl bych to vidět u nás povoleny starty doma v šestnácti letech pilot dostal výjimku Fabiemi S2000 a posléze R5
vyjimce v sestnacti bych se nedivil,kdyz ma mlady uz oficialne odjezdene 4 sezony. spis me zarazi,kdo ho ve trinacti pustil za volant na ofiko soutezi... jinak k tomu u nas doma: byt to treba krestovo dite (jen priklad) ,vyjimka by se taky nejak upekla...
1. 2. 2017 07:13
0 0
U nás co vím měl vyjímku, i když to byl cizinec, Karl Kruuda na Barumce v roce tuším 2010.
1. 2. 2017 07:57
0 0
Tak hlavně Kalle a jeho starty letos u nás seřešily, viz některé z loňských posledních zasedání Svazu rally, žel mimo PM to nešlo a s takovým autem by to pro něj bylo několik kroků zpět.
1. 2. 2017 08:41
0 0
Je super, že má podporu a hledají se cesty, jak by mohl talent rozvíjet a své jezdecké schopnosti rovněž. Vzhledem k tomu, že už si ozkoušel i WRC a sklonil mu poklonu Evans, tak o něm povědomí bude, jen vybudovat tu kariéru chytře. Myslím, že každý mladý talent zabije touha jet rychle s WRC, ale ty začátečnické chyby pak zničí nejen finance, ale celkový sen o tom něčeho dosáhnout.
1. 2. 2017 10:42
0 0
Můj názor na to je, že nevím, zda se dá mluvit pouze o talentu. Ten kluk jezdí už od porodnice a myslím, že jeho otec ho od malinkého miminka připravuje na rally a poté že jednou bude v továrním týmu a tak si vydělá nemalé finance, které se teď do něj jen hrnou. Přeji mu aby mu to vyšlo, už kvůli jeho otci a celého teamu, kteří v něj věří. Jak píše "zbuf1 - Rallye je o běhu na dlouho trať a a těch proměnných je na té trati mnoho." Roman byl a je talent, ale prostředí v továrně a tlak na výsledek je diametrálně odlišný od prostředí národních rally. A v MS to Roman neustál a pak ... Kalle je oproti romanovi od malinka někde úplně jinde. Je to velmi podobné s výchovou Tigera Woodse jeho otcem až na vrchol golfu nebo jiných slavných sportovců, které tam dotlačili rodiče. smajlík
1. 2. 2017 12:22
0 0
Já to říkám už dlouho, ten kluk bude nejlepší.
1. 2. 2017 13:25
Upraveno 13:26
0 0
Jedna věc je návyk.. dobře, sedí v tom odmala a má ho a umí bezpochyby řídit lépe, než naprostá většina řidičů v běžném životě. Ale nesmí se stále zapomenout na jeho věk a to zejména , když jde o zvládání emocí, zvládání tlaku na jeho osobu (at už před, nebo při samotném závodě, jízdě)...v nedávné minulosti a i u nás, byli případy, kdy ten nižší věk hrál podle mě roli, ne že ne. A to ikdyž byl návyk, ikdyž byl talent a pokud vím.. stálo to nějaké životy, na to nezapomínejme. Jinak se vypořádává s tlakem starší, vyzrálejší člověk a jinak mladej kluk a může v tom sedět odmala, jak chce. Jsem v tomhle asi konzervativní a opět jdu proti proudu, ale myslím si, že než vleze někdo mladší do čtyřkolky, měl by pár let odjet něco ve slabším autě a s menším gripem , mít nějaké stabilní výsledky, po několik let.. Dovedu si představit, že v 22-24ti má pak nárok na silnou čtyřkolku. Chtít po náctiletém klukovi, aby jezdil pomalu už MS v tom nejvrcholnějším autě, to mi přijde zcestné a snad i zvracené svým způsobem. A ne že bych mu to nepřál. Víte. Aby nedopadl jako jiní, co záhy zhasli, či způsobili neštěstí a nejen sobě. V hokeji, nebo fotbale, taky každému neprospěje, když naskočí hnedka do ligy nejvyšší, potom co mu to začne jít. Je potřeba nějaký přirozený, nenucený vývoj, to že to uspíšíš se nemusí vždy zkrátka vyplatit. Nechci nikomu brát iluze, či sny, ale když jde o velké riziko, jsem natvrdo pragmatickej a mám na tohle jinej pohled zkrátka. Já vím, že je ta doba strašně uspěchaná a spousta věcí se rádoby přeskakuje, ale tomuhle nefandím zkrátka, má ještě čas.
1. 2. 2017 13:51
0 0
Z toho, co jsem měl možnost číst bych řekl, že na to lidi kolem Kalleho jdou dost pragamaticky a postupně, Rovapnperä s Gardemeistrem asi nebudou žádní nazdárci, co by nevěděli, jak to v rally chodí. A nějaké čekání v jeho případě dalších 5 roků, než by mohl do čtyřkolky, proč? Vždyť by to bylo, dejme tomu kdyby jezdil dál s C2R2, za chvíli vyhazování peněz a ježdění pro ježdění. Když na to má, což výsledky naznačují, tak proč nejít dál? Doba pokročila, mlaďoši nebudou čekat, stačí se podívat na F1 a mladého Verstappena smajlík
1. 2. 2017 15:10
0 0
Původně napsal kuře
Z toho, co jsem měl možnost číst bych řekl, že na to lidi kolem Kalleho jdou dost pragamaticky a postupně, Rovapnperä s Gardemeistrem asi nebudou žádní nazdárci, co by nevěděli, jak to v rally chodí. A nějaké čekání v jeho případě dalš�...


souhlas....doba jde kupředu a opravdu mi nepřijde v případě mladého Rovanpery, že by se něco uspěchávalo. Na wrc má zatím čas, ale se 4kolkou už nějakej ten pátek jezdí, vyhrává šampionáty, takže asi trošku už chápe, co je tlak atd...
1. 2. 2017 16:39
0 0
Já myslím, že právě od toho tlaku jej shifty drží dál Harri a vůbec celý tým. Uvidíme, až s tím poprvé víc praskne (ne že bych mu to přál), nebo až s tituly evropskými pojede svět a dostane na frak, pak se ukáže tlak.
Mimochodem podobně začínal i Mikkelsen, ne?
1. 2. 2017 16:52
0 0
Talent to bezpochyby je.Ale jak již zde bylo napsáno výše,jen to nestačí.Je toho hodně,co se může stát.Podívejte se např. na Marko Martina nebo M.Semeráda....oba velký talenti...našlápnuto měli...jenže přišlo neštěstí a je rázem po talentu.Nikomu nepřeju nic zlého,to chraň bůh,Ale stát se může cokoliv....a o vlivu peněz asi nemá cenu mluvit.To víme všichni,jak to chodí. Jsi nejlepší? Nemáš many? Sorry,je tu jinej...
Ale přejme mu úspěch...smajlík
1. 2. 2017 17:15
0 0
marty66, tak jako jasně stát se může cokoliv, ale kontraargument, podívejme se na C. Breena nebo B. Harracha či A. Mikkelsena. Když už, tak bych spíš vytáhl Karla Kruudu, u kterého jsem si myslel, že půjde vysoko, prachy tam byly, tužku taky nejezdil, ale nějak z tratí vymizel. A tatík asi prachy mět ještě budu, když druhý Kruuda jezdí.
1. 2. 2017 18:36
0 0
Je jeden z tisiců...je mimořádný talent...má vedení...

...tady bych se nebálsmajlíksmajlík
1. 2. 2017 19:29
0 0
Podobné obavy před časem vzbuzoval i Jason Button v F1. Nejezdil hůř ani nebezpečněji než ostatní, ale všichni řešili jeho věk. Psi štěkali a karavana jela dál i s Buttonem, který se nakonec stal mistrem světa. Kallemu přeju podobnou cestu a hlavně co nejmíň štěkajících psů. Lidé kolem něho vědí, co dělají.
1. 2. 2017 20:07
Upraveno 20:08
0 0
Nesdílím jakékoliv obavy. Neštěstí se může stát závodníkovi v 16 i v 60.
Jestli se počítají nějaké roky, tak roky zkušeností, a těch má víc než mnozí násobně starší jezdci.
Žádný nepřirozený vývoj se v jeho případě neděje, zadokolku proháněl ještě v předškolním věku, teď jezdí se čtyřkolkou v národních šampionátech.
Nemá význam čekat na něco ve slabším autě, spíš potřebuje další postupný progres, zkusit jiné tratě, různé povrchy.
Snad má míň zábran a představivosti co by se mohlo stát než třicátník co je celkově v jiné životní situaci. A právě proto by měl co nejvíc zkušeností získávat teď, dokud žádné bloky nemá. Strach za volantem podle mě není ku prospěchu učení, respekt ano, ale je snadné si to splést smajlík
3. 2. 2017 19:19
Upraveno 19:22
0 0
Zajda...spíš potřebuje další postupný progres, zkusit jiné tratě, různé povrchy. - s tím se dá , snad jako s jediným, za mě souhlasit. Bordel mu dle všeho svědčí, to se upřít nedá, ikdyž se zatím s těmi nej nepoměřil...nutno dodat.

Strach za volantem podle mě není ku prospěchu učení, respekt ano, ale je snadné si to splést smajlík - Tady není řeč ani tak o strachu a respektu, obojí takhle mladý člověk totiž naprosto přehlíží, nevnímá často...minimálně do první rány.
Píšeš to vše jako hotovou věc a vidíš to příliš růžově si myslím, bohužel ..příklady, kdy ta menší vyzrálost hrála roli a to pri fatál nehodě, ty jsou. A jen u nás za poslední roky to byl nejeden případ, kdy se skákalo do Myši, Sti a jelo nesmrtelně......Jak píšeš, bez respektu, strachu. Bohužel, byla tam, dle všeho, ta ne úplně dozrálá hlava..
Když chceš něco stavět na pevných základech, nemůžeš přeskakovat a přehlížet určitý věci zkrátka.
Za další a neposledně, pokud bys takhle vedl odmala např.svého syna, věř tomu...že by třeba jezdil (za pár let a ve věku Rovanpery), úplně stejně. Až zajede xx závodů, kde pojedou jezdci min.jako je Prokop třeba, nebo já nevím Mikkelsen a on bude před nima, nebo u nich, pak budu věřit, že je talent. Zatím je to jen o tom, že to má vydřený a uvidí se, co v něm je. Znovu píšu, dělat z něj už nyní mistra světa , to je snad i zvrácený, je to dítě proboha. Čas teprve ukáže.
3. 2. 2017 22:27
0 0
Jenže on už jako dítě téměř pravidelně poráží Sirmacise, který vloni vyhrál dvě rally ME včetně Acropolis. I když je stále ještě dítě, je to talent jako hrom, a díky svému náskoku před svými vrstevníky a budoucími soupeři má právo mít ty nejvyšší ambice. Sympatické na něm však je, že o nich nemluví, a chápe nutnost postupného vývoje. A fandové mu fandí. Co je na tom zvráceného?smajlík

Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit (nahoře nad menu)!

reklama