Kterak Mads o křídlo přišel
Před letošním nasazením nové generace speciálů WRC se vedly debaty o tom, jak ovlivní ztráta nějaké části aero paketu chování auta. A Švédská rally nám nabízí první odpovědi, které nejsou pro jízdu s autem bez aera příliš příznivé. Své o tom po dnešku může povídat například norský pilot Mads Ostberg, jehož Fiestě WRC uletělo v RZ5 v plné rychlosti zadní křídlo a jak se hned ve stopce pilot nechal slyšet, zážitek to nebyl příjemný. Mads s vozem ještě další dvě zkoušky bojoval, ale před RZ8 (poslední v 1. etapě) se rozhodl odstoupit, využít rally2 a po dnešku je tedy Nor klasifikován na 20. místě s téměř přesně 10 minutami ztráty na lídra soutěže Thierryho Neuvilla.
Byl to nepříjemný a dramatický zážitek. Aero prvky na těchto nových autech generují tolik přítlaku, že když přijdete o zadní křídlo, tak následně přicházíte víceméně o všechen přítlak a grip na zadku auta. A to není vůbec příjemné," popisuje Mads Ostberg své zážitky z RZ5 a následujících dvou testů. Jelikož jeho časové konto tížila ještě penalizace 50 sekund za pozdní výjezd ze servisu, nebylo rozhodování o odstoupení před RZ8 příliš těžké. "S celkovou ztrátou, co jsme měli, byl celkový výsledek spíše akademickou debatou. Rozhodli jsme se raději mít více času na servis, vyřešení technických problémů a pro přípravu na zítřejší etapu. S autem jsme absolvovali dva dny testů a potřebujeme najezdit kilometry bez nějakého tlaku," popisuje rozhodování norský jezden Onebet Jipocar WRT.
Z toho mála, co Mads Ostberg stihl odjet v ostrém tempu bez potíží, hodnotil svůj dosavadní výkon jako uspokojivý: "Cítili jsme, že jsme dosti konkurenceschopní a když vše fungovalo, jak mělo, tak bylo s autem parádní svezení. Mám mnohem lepší pocit, i z jízdy samotné, než jsem měl před několika měsíci při minulých soutěžích. Už teď se těším na sobotu i přes to, že jsme ve výsledcích hodně vzadu," uzavírá Mads, který už ví, že letos nerozšíří svou švédskou medailovou sbírku. Jako zajímavost dodejme, že tým hned po RZ5 vyhlásil po ztraceném křídle pátrání a ještě než byla druhé dnešní sekce u konce, tak zazněly informace, že křídlo bylo nalezeno a navráceno jedním švédským fanouškem.
to že v RZ 6,7 na videu "letěl" je z pozice Madse také irelevantní, na 6,7, zajel 12, 13 čas a to s " neuvladatelným" autem tedy žádný přínos, když před tím jezdil časy okolo 6. On se potřebuje naučit jezdit s fungujícím autem a ne tohle nové rozstřelit ( a po informaci, že produkce náhradních karoserii nebude tak rychlá i pochopitelné rozhodnutí). Jinak co předvedl s křídlem , aručil mi typovačku
Teď mi tak došlo, nebyla to od Madse aj taktika? Se ztrátou co měl by dnes čistil, takto díky rally2 jede až na konci pole P1, takže bude mít umeteno a může zkusit tam poslat nějaké slušné časy.
To mi nedává smysl. Kčemu jsou dobré časy, když na konci rally bude někde vzadu?
testování, data, najeté kilometry??? to ti nestačí?? to vše pro další podniky
Asi budu trochu jízlivý, ale před týdnem jsem zde četl článek o tom, kterak chtěl Jipocar team provozovat v MS tři VW Pola s českým budgetem, ono ten český budget asi znamená, že aeroprvky budou místo šroubových spojů připevněny vteřiňá...
nechci být šťoura, ale asi zase honíš vodu, protože fu fionu určitě stavěli v Anglii a ne v Jihlavě.
Nebylo by video? Nemůžu to najít...
tady to máš, https://www.youtube.com/watch?v=SWGfH6dUxiQ
okolo času 1,50