Jakub "kuře" Kura - eWRC.cz
10. 2. 2017 23:19 − 13417× − 14

Kterak Mads o křídlo přišel

Na letošní Švédskou rally nebude norský pilot Mads Ostberg vzpomínat příliš v dobrém, kdy dobrý výsledek zhatila již úvodní etapa.

Před letošním nasazením nové generace speciálů WRC se vedly debaty o tom, jak ovlivní ztráta nějaké části aero paketu chování auta. A Švédská rally nám nabízí první odpovědi, které nejsou pro jízdu s autem bez aera příliš příznivé. Své o tom po dnešku může povídat například norský pilot Mads Ostberg, jehož Fiestě WRC uletělo v RZ5 v plné rychlosti zadní křídlo a jak se hned ve stopce pilot nechal slyšet, zážitek to nebyl příjemný. Mads s vozem ještě další dvě zkoušky bojoval, ale před RZ8 (poslední v 1. etapě) se rozhodl odstoupit, využít rally2 a po dnešku je tedy Nor klasifikován na 20. místě s téměř přesně 10 minutami ztráty na lídra soutěže Thierryho Neuvilla.

Byl to nepříjemný a dramatický zážitek. Aero prvky na těchto nových autech generují tolik přítlaku, že když přijdete o zadní křídlo, tak následně přicházíte víceméně o všechen přítlak a grip na zadku auta. A to není vůbec příjemné," popisuje Mads Ostberg své zážitky z RZ5 a následujících dvou testů. Jelikož jeho časové konto tížila ještě penalizace 50 sekund za pozdní výjezd ze servisu, nebylo rozhodování o odstoupení před RZ8 příliš těžké. "S celkovou ztrátou, co jsme měli, byl celkový výsledek spíše akademickou debatou. Rozhodli jsme se raději mít více času na servis, vyřešení technických problémů a pro přípravu na zítřejší etapu. S autem jsme absolvovali dva dny testů a potřebujeme najezdit kilometry bez nějakého tlaku," popisuje rozhodování norský jezden Onebet Jipocar WRT.

Z toho mála, co Mads Ostberg stihl odjet v ostrém tempu bez potíží, hodnotil svůj dosavadní výkon jako uspokojivý: "Cítili jsme, že jsme dosti konkurenceschopní a když vše fungovalo, jak mělo, tak bylo s autem parádní svezení. Mám mnohem lepší pocit, i z jízdy samotné, než jsem měl před několika měsíci při minulých soutěžích. Už teď se těším na sobotu i přes to, že jsme ve výsledcích hodně vzadu," uzavírá Mads, který už ví, že letos nerozšíří svou švédskou medailovou sbírku. Jako zajímavost dodejme, že tým hned po RZ5 vyhlásil po ztraceném křídle pátrání a ještě než byla druhé dnešní sekce u konce, tak zazněly informace, že křídlo bylo nalezeno a navráceno jedním švédským fanouškem.

Komentářů celkem: 14
11. 2. 2017 00:26
0 0
Na všech videích s tím letí absolutně bez respektu, jedna vložka do cile, moc tomu nerozumim.
11. 2. 2017 08:10
0 0
Taky to nechápu, pořád lepší ztratit i dvě minuty než 7 za rally2
11. 2. 2017 08:41
0 0
tak si teoretici přeštěte pořádně Madsovo osobní pocitové vyjádření "když přijdete o zadní křídlo, tak následně přicházíte víceméně o všechen přítlak a grip na zadku auta. A to není vůbec příjemné,"
to že v RZ 6,7 na videu "letěl" je z pozice Madse také irelevantní, na 6,7, zajel 12, 13 čas a to s " neuvladatelným" autem tedy žádný přínos, když před tím jezdil časy okolo 6. On se potřebuje naučit jezdit s fungujícím autem a ne tohle nové rozstřelit ( a po informaci, že produkce náhradních karoserii nebude tak rychlá i pochopitelné rozhodnutí). Jinak co předvedl s křídlem smajlík, aručil mi typovačkusmajlík
11. 2. 2017 10:17
0 0
Teď mi tak došlo, nebyla to od Madse aj taktika? Se ztrátou co měl by dnes čistil, takto díky rally2 jede až na konci pole P1, takže bude mít umeteno a může zkusit tam poslat nějaké slušné časy.
11. 2. 2017 11:20
0 0
Přesně,jak už jsem psal v začátcích těchto aut...Ty auta jsou tak "naladěná",že jakmile ztratíte něco z toho aero paketu,jste v koncích.A to je ještě relativně málo sněhu(alespoň,co jsem viděl z fotek).Kdyby tam byly bariéry jak v minulosti,přijeli by bez paketů všichni.Osobně si nemyslim,že je tohle šťastná cesta...
MPI
11. 2. 2017 11:49
0 0
Já teda osobně očekával, že z toho na jiných, než asfaltových podnicích, budou odpadávat uplně jiné části než zrovna křídlo, nejvíc jsem vsázel asi na ty difuzory pod zadními nárazníky....
11. 2. 2017 11:57
0 0
Jestli se nepletu, tak o křídlo přišel po velmi tvrdém přistání na stejném skoku, jako měl krizovku Latvala a Meeke. Toto byl nejspíš extrémní případ, protože když se podívám na ty Ogierovy brutální cuty nebo šťouchání do balíků se slámou, tak to naopak vypadá, že ty aero prvky jsou dost pevné. Konstruktéři určitě počítali s tím, že ty věci budou muset něco vydržet, takže ty obavy, že tu budou jezdit očesaná neovladatelná auta, jsou snad předčasné. Mimochoděm, Krestovi takdy kdysi z Pežotu upadlo křídlo na Pinduli a krátce po tom to díky špatné ovladatelnosti zahodil do příkopu smajlík
11. 2. 2017 12:08
0 0
Původně napsal kuře
Teď mi tak došlo, nebyla to od Madse aj taktika? Se ztrátou co měl by dnes čistil, takto díky rally2 jede až na konci pole P1, takže bude mít umeteno a může zkusit tam poslat nějaké slušné časy.
To mi nedává smysl. Kčemu jsou dobré časy, když na konci rally bude někde vzadu?
11. 2. 2017 12:10
0 0
Původně napsal Tom_crm
To mi nedává smysl. Kčemu jsou dobré časy, když na konci rally bude někde vzadu?

testování, data, najeté kilometry??? to ti nestačí?? to vše pro další podnikysmajlík
12. 2. 2017 01:45
0 0
Asi budu trochu jízlivý, ale před týdnem jsem zde četl článek o tom, kterak chtěl Jipocar team provozovat v MS tři VW Pola s českým budgetem, ono ten český budget asi znamená, že aeroprvky budou místo šroubových spojů připevněny vteřiňákem?smajlík
13. 2. 2017 07:57 Upraveno 08:04
0 0
Původně napsal stanďas
Asi budu trochu jízlivý, ale před týdnem jsem zde četl článek o tom, kterak chtěl Jipocar team provozovat v MS tři VW Pola s českým budgetem, ono ten český budget asi znamená, že aeroprvky budou místo šroubových spojů připevněny vteřiňá...

nechci být šťoura, ale asi zase honíš vodu, protože fu fionu určitě stavěli v Anglii a ne v Jihlavě.
13. 2. 2017 11:42
0 0
Nebylo by video? Nemůžu to najít...
13. 2. 2017 15:50
0 0
Původně napsal shifty
Nebylo by video? Nemůžu to najít...

tady to máš, https://www.youtube.com/watch?v=SWGfH6dUxiQ
okolo času 1,50
13. 2. 2017 17:01
0 0
Díky moc, ale ideálně bych chtěl vidět ten jump, kde to urval...smajlík
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!