Šumavě vládne Paní Zima, Klatovští už ale myslí na duben
Úspěch minulých ročníků klatovských soutěží je až zavazující. A tak přestože tentokrát nebude ani jedna z tradičních dubnových soutěžích slavit kulaté jubileum, nehodlají organizátoři z Pošumavského auto moto klubu nic ponechat náhodě a už teď pilně pracují na ročníku 2017. Závodit se bude ve dnech 21. – 22. dubna a jako už tradičně, bližší informace se budou postupně objevovat i na klubových stránkách www.pamk.cz.
Poté, co v prosinci PAMK Klatovy důstojně oslavil svoje devadesátileté jubileum, nastalo pro jeho členy opět období všední práce. Čas běží snad stále rychleji a i proto už se na klubových setkáních stále konkrétněji mluví i o 52. Rallye Šumava Klatovy a 26. Historic Vltava Rallye (doplněné samozřejmě znovu i o 3. Rallye Šumava Legend), které se budou i letos konat v tradičním dubnovém termínu. Obě tyto soutěže budou znovu součástí prestižních seriálů (Mistrovství ČR a v případě „Vltavy“ i Mistrovství Evropy), a tak lze i letos na jejich startu očekávat velmi silnou domácí i mezinárodní konkurenci.
„Neplánujeme žádné radikální změny, samozřejmě ale chceme dalšími vylepšeními zase o něco zpříjemnit návštěvu na našich soutěžích závodníkům i divákům,“ říká předseda PAMK Klatovy Jiří Valenta. „Závodit opět budeme v tradičním formátu pátek – sobota a jistotou zůstávají i pilíře naší soutěže, jakými bezpochyby jsou slavnostní rampa na klatovském náměstí Míru, servisní zóna v Janovicích či Klatovský okruh u Čínova. Díky pochopení města Klatovy i dalších obcí, se kterými dlouhodobě úspěšně spolupracujeme, máme již schváleny tratě, a tak již v tuto chvíli můžeme chystat například detailní bezpečnostní plán pro celý víkend. Důraz na bezpečnost diváků i závodníků je dnes již samozřejmou prioritou, ale pochopitelně nehodláme ani opomenout atraktivitu našeho krásného sportu, která nám stále přivádí tisíce fanoušků. Můžeme jim už v tuto chvíli například prozradit, že ´Čínov´ letos nebude jedinou erzetou s vícenásobným průjezdem vozů, i v sobotu se navíc bude závodit kromě Sušicka také v blízkosti centra soutěže. Celkově závodníci absolvují čtrnáct rychlostních zkoušek s celkovou délkou přesahující 160 kilometrů,“ upřesňuje Valenta.
Připomeňme, že loňský i předloňský ročník Rallye Šumava Klatovy ovládla tovární posádka týmu Škoda Motosport Jan Kopecký – Pavel Dresler, kterým v obou ročnících nejzdatněji sekundovali zahraniční účastníci. Loni obsadil stříbrnou příčku Švéd Pontus Tidemand, před dvěma lety se dařilo Francouzi Bryanu Bouffierovi. Ten tehdy marně stíhal tovární speciál Škoda Fabia R5, který premiérovým klatovským prvenstvím započal svojí veleúspěšnou kariéru. Při minulých ročnících Historic Vltava Rallye se naopak dařilo vozům Porsche 911. Předloni s ním zvítězil Švéd Mads Myrsell, loni jej vystřídal další tradiční návštěvník Klatov, Valter Christian Jensen z Norska. Mnozí zahraniční i domácí jezdci se postupně začínají zajímat i o start v letošním ročníku soutěží na jihozápadě republiky, ve hře je například i návrat sympatického Ira Cunninghama, který na ´Vltavě´ v roce 2011 obsadil třetí příčku. Máme se tedy nesporně nač těšit.
Asi začíná nějaké okruhové rally
Pátek tedy asi klasika:
1x Čínov
2x něco s cílem, nebo startem na Korábu
2x něco poblíž rz "Koráb"
V sobotu nejspíš jedna rz navíc oproti loňskému roku.
Jo, více okruhů.... fakt super zpráva.
hm, Valaška, Šumava, nedivil bych se, kdyby polookruhovkama šla zas aj Bohemka. S takovou se za chvíli pojede rally aj na Masecu, kde nějaká ta okruhová RZ půjde taky namotat
a Krumlov má 2 okruhy, jedno výstaviště v ČB a loni byly nové Svince
SkunnY, myslím, že to proč se někde nejede je v zásadě stejné v celé republice. Když ti někdo něco nepovolí, nejedeš. Ale k tomu by se fakt měl vyjádřit spíše pořadatel. Upřímně, co je to vlastně ta plnohodnotná Šumava? Za dobu jejího konání se stalo už tolik změn... Nedávno jsem od jednoho aktivního jezdce slyšel, že od doby, co to nedělá Milan a Pavel to není takové jako dřív. A bylo to se steskem v hlase Já jsem naopak rád, že to není jako dřív.
Jinak Vimpersko se jezdilo od roku 1994, do té doby nikoliv, a také to jistě byla "správná Šumava", čili posmutnělá nostalgie je na místě, ale nikoliv přehnaná
Aleši jo jo, Vlacháč - Gumperk to byl masakr. Škarohlídsky tvrdím, že dnes by jezdci dlouho dopředu plakali nad čímsi tak stráááášně dlouhým.