Jakub "kuře" Kura - eWRC.cz
15. 2. 2017 19:57 − 4308× − 0

Modrá krev i Italové míří do ME

Dalšími jmény, které oznámily svůj záměr na účast v kompletním evropském šampionátu jsou Max Rendina a Albert von T&T.

Pokud by všichni dosud oznámení zájemci dodrželi své předsezónní plány (což však není nikdy jisté), tak by letos mohl kontinentální šampionát nabídnout i slušný počet pravidelně startujících posádek. Svůj záměr na starty v rámci JERC U28 už oznámila juniorka Peugeotu, plány mají i zástupci lotyšského Sports Racing Technologies a další jména se objevila v průběhu posledních dní. Z mistrovství světa míří na starý kontinent Max Rendina, který v roce 2014 vyhrál třídu Production v rámci WRC2 a loni přezbrojil na techniku R5, přičemž od poloviny sezóny využíval služeb Fabie R5. Ta mu bude dělat společnost i letos v ERC, když má italský pilot v plánu odjet všech osm podniků.

S Fabií z dílen Motorsportu Italia by se tak měl ukázat třeba i na srpnové Barumce či zářijové Rally Roma di Capitale, na jejíž organizaci se podílí tým okolo Maxe Rendiny. "Účast v mistrovství Evropy je nové dobrodružství, které mě hodně motivuje a staví přede mě výzvu v novém prostředí," říká krátce ke své účasti v ERC Max Rendina.

Jak už naznačuje nadpis, do ME nemíří posádka z Itálie, ale také pilot z Německa, konkrétně Albert von Thurn und Taxis, jenž je díky svému původu zástupcem modré krve, protože se jedná o člena starobylého německého knížecího rodu z kořeny již ve 12. století. Ač Albert zatím nemá moc v rally najeto, nejde o motorsportem nepolíbeného člověka, protože v minulých letech úspěšně startoval v německých GT Masters či v GT1 World Championship. Jak však německý pilot říká, přechod mezi disciplínami není žádná hračka: "Abych byl upřimný, tak to je hodně těžké, ale to také rally dělá tak úžasným sportem. Samotná jízda je jen jednou z mnoha věcí. Hodně toho dělá příprava, mnohem více se při vyhodnocování situace zapojují všechny smysly. Rally je mnohem komplexnější, než jen ježdění rychle, je to docela ohromující a jde pro mě o splnění snu."

Vzhledem k tomu, že Albert von Thurn und Taxis odjel pořádně jen loňskou sezónu s Fabií R5, s níž pojede o letos (konkrétně auto od Wevers sport), neklade si příliš vysoké cíle. "Přistupuji k tomu hodně matematicky. Trochu to bude záležet na tom, jak je ta která zkouška pro jezdce známá, ale budu doufat, že se dokáži dostat pod tři, možná dvě a půl sekundy ztráty na kilometr v porovnání s nejlepšími. Nejde o konkrétní cíle, pro mě půjde o učení se a to taky Bjorn (pozn. redakce: spolujezdec) jasně řekl. Nechce abych na to nějak šlapal, chce abych se učil. A to je z jeho strany velká pomoc, protože to ze všeho snímá tlak a budeme se toho chtít naučit co nejvíce půjde. Plánem je dojíždět do cíle, najet co nejvíc kilometrů a doufejme nebýt tak pomalí, abychom se ztrapnili," uzavírá Albert von Thurn und Taxis.

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!