Jakub "kuře" Kura - eWRC.cz
17. 2. 2017 18:36 − 8074× − 8

Yves Matton: Máme co dělat

Citroen si vzal roční volno, kdy pracoval na nové C3 WRC. Její start do šampionátu však neoslnil a tým se krčí na posledním místě značek.

Dvě soutěže, pouhých 26 bodů do hodnocení značek a ztráta 14 na předposlední Hyundai či plných 47 na vedoucí M-Sport. Taková je vizitka Citroen racingu po Rallye Monte Carlo a Švédské rally. Když si navíc vezmeme v úvahu, že oproti oběma zmíněným týmům měl versailleský celek roční přestávku od MS a mohl se jen věnovat vývoji nové C3 WRC, tak lze říct, že někde je chyba. To začíná přiznávat i Yves Matton, podle nějž musí Citroen racing začít pracovat ještě usilovněji a zaměřit se na vylepšení vozu. Ten zejména ve Švédsku ve druhé etapě moc nepotěšil své jezdce, když se jak Kris Meeke, tak Craig Breen nechali slyšet, že zadní část auta se chová nepředvídatelně.

V neděli se Kris Meeke v průběhu předposlední zkoušky neudržel a po menším přetočení následovaném couváním nenacházel pro auto slušných slov. O tom ostatně svědčí slovní výměna posádky. Meeke: "Já s tím, do prdele, nepojedu." Paul Nagle se svého jezdce snaží uklidnit zmínkou o tom, že jde už jen o to, dovézt auto až do stopky, ale Meeke kontruje: "Ne, já s tím prostě nepojedu." Pak ještě následovalo několik nadávek a zbytek zkoušky bylo z onboardu vidět, že už Meeke s Naglem nejeli úplně naplno. V PowerStage si pak dali alespoň drobounkou náplast dvěma bonusovými body, které zatím tvoří veškerý bodový zisk posádky a to určitě není něco, co před sezónou plánovali.

"Všichni jsme si dobře vědomi toho, co potřebujeme zlepšit, abychom byli konkurenceschopní. V přípravě na nadcházející soutěže budeme dřít ještě usilovněji," říká šéf Citroen racingu Yves Matton a pokračuje, "je zřejmé, že abychom v určitých podmínkách z auto vydolovali veškerý potenciál, je ještě potřeba odvést nějakou práci. Ve Švédsku jsme byli rychlí při prvních průjezdech, ale pořád ještě musíme zjistit, proč se jezdci ve druhých průjezdech necítili v autě dobře," dodává šéf francouzského týmu.

Yves Matton zároveň věří, že po dvou specifických soutěžích nastane změna k lepšímu a že také povrch nadcházejících soutěží bude Krisi Meekovi mnohem více vyhovovat. Stojí za zmínku, že bez započtení letošního roku se Meeke ve Švédsku ukázal jen třikrát v kariéře a s výjimkou loňského roku, kdy v první etapě bojoval o vedení to nikdy nebyla žádná sláva. "Když se střídaly povrchy, tak se Kris necítil v autě úplně uvolněně. V takových podmínkách se špatně získává jistota. V Mexiku je povrch zkoušek mnohem stabilnější a míň se mění, takže je velká šance, že se Krisova situace změní," dodává Yves Matton.

Komentářů celkem: 8
17. 2. 2017 19:301
0 0
Jsou teda dost marný smajlík v čele s hlavním testovacím jezdcem při vývoji tohoto auta Krisem Meekem smajlík
haq
18. 2. 2017 10:362
0 0
na to že si to nechal udělat v podstatě na míru docela dost koukám co se to děje
18. 2. 2017 11:243
0 0
Budme v klidu, jen jim to prostě trochu nevyšlo jak si představovali. Oni to ještě rozjedou, každej víme, že Kris dokáže být sakra rychlej
18. 2. 2017 14:394
0 0
Předem se omlouvám za to, co napíšu, nemá to nic do činění s EWRC, ani s kuřetem ani já nevím, co...
ALE tyhle zprávy, které neříkají vlastně vůbec nic, by už nemuseli šéfové týmů ani vydávat! Sto odstavců o tom samém, ale aspoň mírné vysvětlení podstaty problému, techniky - prostě prd. Věřím, že fandy rally technika s jakou jezdci jedou, jaké mají z ní pocity, problémy atd. zajímá, ale dostat se k něčemu, to je zázrak.
Aspoň to by pro nás mohli udělat promotéři, když už ze soutěží nejsou žádné volně dostupné reportáže, onboardy stojí taky za nic. Připadá mi, že dostupnější jsou záběry z Marsu, než z MS rally.
Ještě jednou omluva, ale už mě to štve
18. 2. 2017 16:475
0 0
Původně napsal hobit
Předem se omlouvám za to, co napíšu, nemá to nic do činění s EWRC, ani s kuřetem ani já nevím, co...
ALE tyhle zprávy, které neříkají vlastně vůbec nic, by už nemuseli šéfové týmů ani vydávat! Sto odstavců o tom samém, ale aspoň m�...

Chlape žádný tým respektive jezdec ti nikdy! nedá a ani neprodá svoje know-how ohledně tlumičů a pružin.To je totiž alfa a omega rally.
18. 2. 2017 20:316
0 0
To by mi jako fandovi k ničemu ani nebylo! Ani o tom nepíšu, ale víte určitě, že se jedná o tlumiče? O pružiny? Nejde o středový diferenciál? A o to jde.
Nebýt kluků, kteří fotí závody a díky bohu i servisní zóny, tak ani nevím, jestli se podvozek "nových" WRC liší od "starých".
Prostě místo toho, aby někdo rally tlačil lidem, vysvětlil techniku a ukázal, jak je to nádherný a složitý odvětví motorsportu, tak jen vydělává na těch skalních!
A když už uvidím článek o problémech Citroenu od jejich šéfa, tak místo vysvětlení uvidím fráze, které už desetkrát zazněly...
19. 2. 2017 06:317
0 0
Ale oni přece nechtějí, aby konkurence věděla s čím mají problémy. Každý by chtěl vidět technické detaily nových vozů, ale týmy se fotografů i dost obávají, aby se neobjevilo někde, co nechtějí. Čím méně toho leze na veřejnost, tím pro tým přeci lépe. Holt na tyto věci se musí počkat.
19. 2. 2017 22:418
0 0
Ak v Mexicu podajú dobrý výkon tak na toto všetko sa veľmi rýchlo pozabudne ...ale pokiaľ i tam to bude ďalší fail. Tak potom to už naozaj bude k zamysleniu, že čo cez ten voľní rok naozaj robili ak auto najvyššej kategórie a po takej dobe testovania nie je schopné podávať výkony na majstrovskej úrovni ani na jednom z troch po sebe rozličných povrchoch. OK, môžeme počkať na Korziku kde bude asfalt bez snehu a ľadu. Ale akože po Korzike sa už naozaj vystriedajú všetky povrchy z celej sezóny.

Uvidí sa no. Ale ako som písal už pri inom článku. Pre mňa je naozaj otázne ako vážne ešte Citroen WRC vôbec ešte berie po odchodu SL. smajlík
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!