Jakub "kuře" Kura - eWRC.cz
18. 2. 2017 20:23 − 14686× − 17

Co stojí víc, R5 nebo gétéčko?

Dostat se k přesným cenám vozů nebývá vždy úplně nejsnadnější a zajímavé srovnání udělal Sergio Vallejo.

Rally není v motorsportu žádnou výjimkou a hodí se mít na účtu hodně "Masaryků", když chcete tento sport provozovat. Kolik přesně, to bývá otázka a španělský server rallyes.net přinesl relativně nedávno zajímavé srovnání nákladů na provoz dvou rozdílných speciálů – konkrétně Citroenu DS3 R5 a Porsche 997 GT3. Volba vozů je dána tím, že se jedná o bývalé a současné náčiní Sergia Valleja, který se se jmenovaným serverem o náklady podělil. Že jde o osobu povolanou svědčí i to, že galicijský pilot je dvojnásobným mistrem Španělska a na svém kontě má také několik dalších titulů prvního či druhého vícemistra. Proto se pojďme podívat, jak na tom jednotlivé položky jsou a lze předeslat, že ač značka Porsche evokuje a drahost, nemusí to vždy až tak platit.

Srovnání Porsche vs. Citroen
DílPorscheCitroen
Pneumatikymezi 439 – 451 €Micheliny za 396 €
RáfkyBBS – 1200 €OZ – 224 €
TlumičeExe-TC – 7000 €Öhlins, 14 000 €
Revize motorukaždých 6000 km – 25000 €každé 4000 km – 25000 €
Převodovka a diiferenciálHolinger – 30000 €3mo – 28500 €
Spojka1500 €1000 €
Poloosy a transmise2 ks – 3200 €4+1 ks – 5190 €
Brzdy a kotouče3500 €4000 €
Křídlo2800 €800 €
Nárazníky5000 €1100 €
Světla LEISURE – 2800 €Xenon – 2200 €
Benzín na 1 km98 oktanů – 1 €Elf rally – 5 €
Rám30000 €18500 €
Výfuk3000 €1400 €
Pedálovka1000 €1500 €
Chladiče3 ks – 1500 €2 ks – 1050 €
Řízení1800 €3000 €
Dveře12000 €0 €, sériové
Ližina1200 €670 €
Držák rezervy1300 €174 €
Celkem (plus některé nezalistované položky)137 252 €113 109 €
Z tohoto pohledu by Porsche vycházelo jako dražší, ale ke všemu je ještě třeba připočítat pořizovací cenu, kterou Sergio Vallejo u těchto vozů vyčíslil na 200 000 € v případě Porsche a 250 000 € u Citroenu DS3 R5. Položky výše v seznamu se samozřejmě mohou lišit dle dodavatele a spotřeby, ale jak galicijský pilot dodává, pokud jde o provoz, tak sezóna s 997 GT3 vyjde na 150 000 euro a DS3 R5 je ještě o 50 000 € nákladnější. Takže pokud chcete střádat do prasátka, abyste mohli odjet sezónu se špičkovou technikou, pořiďte si jej hodně velké, protože tenhle "pašík" spapá peněz hodně. :)
Komentářů celkem: 17
19. 2. 2017 02:14
0 0
Vím, je to blbina, ale ta lYžina mi trochu dere oči. smajlík
19. 2. 2017 06:23
0 0
Jen upozornění na chybu: Z tohoto pohledu by Citroen vycházel jako dražší....
Jinak velmi zajímavé srovnání. smajlík
19. 2. 2017 07:55
0 0
Nádherný srovnání. A Zajímavý - třeba ta rozdílná cena rámu je až zarážející..
19. 2. 2017 09:22
0 0
tak jako ttradičně, dík za opravu a mohu jen konstatovat, bože, já su kretén...
Fox
19. 2. 2017 09:39
0 0
Původně napsal kastan
Vím, je to blbina, ale ta lYžina mi trochu dere oči.

Mě zase tahá za oči ta l"i"žina...
Ono by to, pokud se nemýlím, mělo vycházet od slova lyže (po lyžině se podvozek po terénu sklouzne), nikoliv od slova lízat nebo lišta.
Ale jak je libo, ono je to ve finále jedno, dneska se polovina populace, líná naučit se gramatiku, chlubí "já su dyzlektyk"...
19. 2. 2017 09:41
0 0
Fox, taky jsem si myslel, že to je od lyží, ale houby, člověk se učí smajlík http://www.ptejteseknihovny.cz/dotazy/pravopis-slova-lizina popř. http://prirucka.ujc.cas.cz/?slovo=ližina#nadpis1_10
19. 2. 2017 09:48
0 0
No jsou to strašné částky, až se člověk diví, že to někomu stojí za to smajlík A to ještě jestli je v té finální částce za 1 sezonu započítána samotná amortizace vozu...
Fox
19. 2. 2017 09:53 Upraveno 09:54
0 0
Původně napsal kuře
Fox, taky jsem si myslel, že to je od lyží, ale houby, člověk se učí http://www.ptejteseknihovny.cz/dotazy/pravopis-slova-lizina popř. http://prirucka.ujc.cas.cz/?slovo=ližina#nadpis1_10

To je přesně to, na co narážím - slovník neumí pracovat s jiným významem slova lyžina, než je díl, sloužící k posunování nějakého břemene, přičemž by byl daleko vhodnější výraz "lišta".
Že existuje cosi, co slouží k ochraně spodku vozu tito vykladači absolutně netuší smajlík
Fox
19. 2. 2017 09:59
0 0
Nicméně, je to nepodstatné - článek jako takový je velmi zajímavý, obzvlášť pro nás, rallyové důchodce, co to táhli na úkor rodinného rozpočtu.
19. 2. 2017 10:02
0 0
Fox, todle je fakt dobré téma a doteď mě nad tím nepadlo ani přemýšlet. Chvilku jsem googloval (co je taky lepší prokrastinace smajlík) a našel tento odkaz http://www.adamek.cz/knihy/lzs/pravopis-liziny-lyze/, kde se týpek ptal na ližiny/lyžiny a podle ÚJČ se ypsilon píše jen když jde fakt o lyže jako ta prkénka jízdu na svahu. A z té definice to vypadá, že rally ližina bude asi taky s měkkým. Todle si budu muset zapsat do hlavy nebo jim zítra zkusit zavolat...
Fox
19. 2. 2017 10:47
0 0
No my jsme před těmi mnoha lety, kdy jsme si ty lyžiny sami vyráběli, jim říkali zkráceně "lyže" smajlík
Ale jak říkám, dnes je tak velká negramotnost, co se gramatiky týče, že pravopis slova ly(i)žina asi zaujme jen pár hnidopichů, jako jsem já a pár dalších. smajlík
A omlouvám se, že jsem diskusi zase stáhl jinam, mimo téma - už to nechám být...
19. 2. 2017 14:39
0 0
No tak já mám na autě určitě lyžu a ne ližu... A nejednou jsem na ní i lyžoval smajlík !
19. 2. 2017 17:25
0 0
To jako fakt stojí rám do Porsche přes 800 000 Kč ?!
20. 2. 2017 00:03
0 0
Já to tušil, že to skončí takhle, hodně jsem se rozmejšlel, jestli to psát smajlík
Zjednodušil bych to na toto: Slovo lyžina v češtině vůbec neexistuje, tudíž to nemá cenu řešit. Slovy klasika: "Můžeme s tím nesouhlasit, můžeme proti tomu protestovat, ale to je tak všechno, co proti tomu můžeme dělat."
Jinak vysvětlující odkaz např. zde:
http://www.adamek.cz/knihy/lzs/pravopis-liziny-lyze/
Jinak dík kuře zapěkný článek, uvítal bych víc článků na tohle téma, abych si mohl udělat nějakou představu. Je jasný, že tyhle informace jsou hodně nedostupný.
20. 2. 2017 10:09
0 0
Ještě zajímavější by mohlo být porovnání s Porsche od Inveltu, kteří to auto posunuli ještě kousek dál smajlík
20. 2. 2017 14:04
0 0
marquee: Nevím, jak Vallejovo auto, ale "Poršata" ve Španělsku tuším měla ještě volnější předpisy než u nás, takže se to nedá moc porovnávat - pokud jsou auta dle národních předpisů, tak i když jsou to "stejný auta", mohou se dost zásadně lišit.
21. 2. 2017 14:48
0 0
Nevím jaké mají předpisy pro GT ve Španělsku, ale vím, že Pechovo Porsche šlo rozhodně dál než bylo třeba v Německu a je rozhodně dál něž ostatní GT u nás.
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!