Paris-Prague Rally aneb po stopách minulosti
V pionýrských dobách motorsportu byla velmi populární (a v podstatě také vůbec první) disciplínou dálková jízda mezi městy, kdy šlo o ukázku výdrže stroje a jezdců. V podobném duchu se pak uskuteční Paris-Prague Rally, která mezi 11.-17. červnem projede z Francie přes Německo, Rakousko a Itálii do České republiky a nabídne trasu téměř 2 a půl tisíce kilometrů. Že se nejedná o závod, ale spíše společenskou motoristickou událost dokládá i to, že pro zúčastněné je spíše než závodní oblečení a helmy doporučován dobový oděv, který by dokreslovat atmosféru starých časů, neplánuje se jet přes noc a trpět nebudou příliš ani vozy, jelikož v itineráři nejsou zahrnuty žádné "rozbíječky aut" a podobné věci.
Našim územím tak po Winter Trialu, který, jak už jeho název napovídá, přivedl v lednu historické stroje do oblasti jižních Čech, projede další dálková veteránská soutěž a tentokrát se dostane i na Moravu, když jeden den budou účastníci nocovat v Brně, aby se z moravské metropole následně vydali na poslední úsek cesty do Prahy, kde celé své putování zakončí.
Pro motoristického fanouška je u takovéto akce asi nejdůležitější informace o vozidlech a Paris-Prague Rally je otevřená automobilům s datem výroby do roku 1969 a tyto jsou rozděleny do dvou kategorií – "vintage" a "classic". Z dosavadního seznamu přihlášených lze nyní vidět, že zatím nejstarším vozem je American Le France Roadster s datem výroby 1917 a tento vůz má i největší objem motoru, když jej pohání 14 litr. Mezi "vintage" vozidly lze dále nalézt třeba Aston Martin Le Mans z roku 1933 nebo o tři roky starší Bentley Derby 4.25.
U vozidel v rámci klasifikace "classic" nechybí rozličné, dodnes legendární, značky jako je například Jaguar, ať už model XK, C-Type nebo populární E-Type, z Britských ostrovů pochází třeba i MGB GT nebo Triumph TR5. Neméně legendární vůz zastupuje americké strojírenství, konkrétně jde o AC Cobra 302 a na Německo lze zmínit například Mercedes 230S.