Jakub "kuře" Kura - eWRC.cz
21. 2. 2017 20:22 − 8621× − 15

Andreas Mikkelsen nechce letos za své starty platit

Druhý muž loňské klasifikace MS Andreas Mikkelsen přišel o poslední šanci soukromého nasazení Pola WRC a hledá, co dál.

Norský pilot Andreas Mikkelsen sice vyhrál WRC2 v Rallye Monte Carlo, ale následně absentoval ve Švédsku a podle dnes zveřejněného seznamu přihlášených jej neuvidíme ani v Mexiku. Jak se norský pilot dnes nechal slyšet pro server autosport.com, tak to, že neprošlo soukromé nasazení Pola WRC je jed další fackou a zbytek jeho sezóny proto zůstává nadále nejasný. Loňský druhý muž celkové klasifikace MS totiž nechce letos jiný vůz než speciál WRC aktuální specifikace, protože nevidí význam v tom, aby utrácel těžké peníze za starty s loňským modelem s nímž je reálná šance bojovat o místa v závěru nejlepší desítky.

"Potřebuju jet s vozem WRC 2017. Na auto 2016 dokáži sestavit rozpočet, ale stálo by to hodně peněz a bojoval bych tak o osmé místo. To se opravdu nevyplatí. Abych byl upřímný, jsem profesionální jezdec a nemyslím si, že bych si měl za starty platit. Už jsem to dřív dělal a nechci to opakovat. Pokud bych to udělal, tak by to sport ukázalo ve špatném světle. Nemusím nikomu nic dokazovat, protože od Austrálie a Monte Carla to není zase tak dávno," naráží Andreas Mikkelsen na své loňské vítězství v závěru sezóny u protinožců a letošní triumf v Monaku se Škodou.

Navíc Nor nemá pro letošek moc možností, jediným týmem, který dává svá auta k dispozici soukromníkům je M-Sport, ale je otázka, zda bude Mikkelsen chtíti platit, o čemž mluví výše. Zatím mu tedy zbývá držet se aktuálního plánu v podobě objíždění seznamovacích jízd každého podniku MS a čekání na šanci pro rok 2018. "Mám možnost sledovat, čím kdo disponuje a můžeme si tak udělat obrázek o tom, který tým je nejlepší volba pro rok 2018, kdy bych se chtěl vrátit a bojovat o mistrovský titul," dodává své plány do dalšího roku Andreas Mikkelen.

Pokud jde o Polo WRC, na jehož startech Andreas Mikkelsen pracoval, tam už bere vše jako definitivně uzavřenou kapitolu. "Nevím, co víc jsme mohl udělat pro to, abych měl letos sedačku. Skoro celý loňský rok jsem byl druhý v klasifikaci jezdců a navíc jsem vyhrál v Austrálii. Ale jednoduše řečeno, vše co se mohlo pokazit se pokazilo a zákaz startů Pola WRC byl jen poslední kapkou," uzavírá vítěz dvou soutěží MS Andreas Mikkelsen.

Komentářů celkem: 15
22. 2. 2017 07:55
0 0
Že by jeho lednový start u ŠM nebyl zdaleka poslední? smajlík
22. 2. 2017 08:22
0 0
Původně napsal Shacki
Že by jeho lednový start u ŠM nebyl zdaleka poslední?

Taky si myslím... smajlík
22. 2. 2017 08:56
0 0
Tipnite najbližší
22. 2. 2017 08:57
0 0
Jojojo! smajlík Rok ve voze slabší třídy (tovární značky Škoda) a poté další rok titul mistra světa smajlík jako nejmenovaný bývalý týmový kolega smajlík smajlík
22. 2. 2017 11:04
0 0
Původně napsal SkunnY
Jojojo! Rok ve voze slabší třídy (tovární značky Škoda) a poté další rok titul mistra světa jako nejmenovaný bývalý týmový kolega

Obávám se, že to nebude tak jednoduché, pokud vezmeme v potaz jeho prohlášení "...nechce letos jiný vůz než speciál WRC aktuální specifikace, ..."
To by zřejmě vyžadovalo dost intenzivní vyjednávání od ŠM, aby šel o třídu níž, což nepokládám za příliš pravděpodobné.
Škodovka má své tovární jezdce, kteří se (můj odhad) spokojí s menšími příjmy, než na jaké je (byl) zvyklý Mikeš. A navíc - odbyt (rozuměj prodej) Fabie R5 je natoloik dobrý, že škodovku nic nenutí k rozšiřování vlastního teamu.
Jeho letošní působení asi skutečně bude spočívat pouze v - cituji - "Zatím mu tedy zbývá držet se aktuálního plánu v podobě objíždění seznamovacích jízd každého podniku MS a čekání na šanci pro rok 2018."
Seznamovací jízdou se zcela zřejmě nerozumí start v nějakém podniku...
22. 2. 2017 11:11
0 0
Ještě dodatek - nejmenovaný bývalý týmový kolega byl smluvně vázán u VW a jeho starty s Fabií byly plně v režii koncernu.
Mikeš za sebou momentálně (bohužel) žádný koncern nemá.
A je to vážně škoda, jeho výsledky byly velice dobré...
22. 2. 2017 12:04
0 0
Původně napsal Fox
Ještě dodatek - nejmenovaný bývalý týmový kolega byl smluvně vázán u VW a jeho starty s Fabií byly plně v režii koncernu.
Mikeš za sebou momentálně (bohužel) žádný koncern nemá.
A je to vážně škoda, jeho výsledky byly velice dobré....


A víme to jistě, že jeho smlouva s VW již neplatí? V této souvislosti by byly zajímavé informace o tom, za jakých podmínek došlo k přestupu JML a Ogiera. Jednoduše řečeno - kdo to platil.
A ještě odbočka do historie. V podobné situaci se ocitl před sezonou 1981 Walter Roehrl, když Mercedes na poslední chvíli zrušil nasazení továrního týmu do MS. Finančně na tom W.R. tenkrát rozhodně netratil, smlouvu měl na tehdejší dobu velice lukrativní.
22. 2. 2017 19:16
0 0
Mikelsen:dokázal jsem dost abych si nemusel platit starty,chci jen vůz 2017.No nevím,za těchto okolností bude opravdu objíždět jen seznamovačky.A ohledně Škoduly by starty platil kdo?
22. 2. 2017 23:21
0 0
Je určitě škoda, že jezdec jeho formátu sedí doma. Pokud ale nesleví ze svých požadavků, tak se situace může změnit jen tehdy, pokud dojde některému z týmů trpělivost ze současnými posádkami...A to si myslím, že by někdo musel hnojit opravdu razantně, aby dostal padáka v průběhu roku...
23. 2. 2017 07:55
0 0
Skloubit dohromady to, že nechce platit a jezdit WRCko 2017, to bude náročné :-(. Resp. jedinou variantou, která se hypoteticky nabízí, je ta, kterou zmiňuje Tomš. buď padák za velmi mizerné výkony (tam se nabízí někdo u citrónů), nebo zdravotní indispozice některého továrního pilota. Třeba zlomená ruka na kole smajlík. Ne, že bych to komukoli přál, ale napadlo mě to hned...
23. 2. 2017 18:13
0 0
V nadpisu článku lze vyměnit Andreasovo jméno za libovolné. smajlík
23. 2. 2017 19:50
Upraveno 19:51
0 0
Tomš, myslím že jsi trefil hřebíček na hlavičku: "pokud nesleví ze svých požadavků". Někde jsem slyšel,že měl před sezonou 2017 hodně velké finanční požadavky, a proto ho žádná továrna nechtěla.
23. 2. 2017 21:35
0 0
To si nemyslím, žeby nebol schopný sa dohodnúť na financiách, spoliehal sa na štarty s VW a proste to nevyšlo
23. 2. 2017 22:28
0 0
Původně napsal Performance
To si nemyslím, žeby nebol schopný sa dohodnúť na financiách, spoliehal sa na štarty s VW a proste to nevyšlo

Promiň, asi jsem něco propásl - na jaké starty s VW ?
Ono neskončilo ?
25. 2. 2017 07:34
0 0
Promiň, to Ti tu mam vysvetlovať, že skončilo a nasledne bola homologacia zmietnuta zo stola?, toto všetko davno vieš

Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit (nahoře nad menu)!

reklama