27. 2. 2017 06:45 − 3782× − 1

Nová sezóna belgického mistrovství

Rally van Haspengouw se odehrála během jednoho dne na čtyřech úsecích, které se odjely celkem třikrát.

Poslední čtyři ročníky belgického mistrovství se staly kořistí Freddyho Loixe, který nejprve kraloval s Fordem Focus WRC a pak získal tři tituly pro značku Škoda. Někdejší tovární jezdec Mitsubishi a Peugeotu se na domácí půdu stáhnul po ukončení angažmá v MS a IRC a prokázal tam jasně své kvality. Teď už neměl moc co dokazovat a tak se rozhodnul ukončit kariéru. Loixovým nástupcem u Škody Belgium se má stát dvacetiletý syn Joosta Boxoena Achiel. Úvodní soutěž ovšem mladík neabsolvoval a do Fabie R5 by se měl přesunout až v průběhu roku. Ukončení kariéry úřadujícího mistra otevírá nové možnosti pro jeho neúspěšného stíhače z minulých let Krise Princena. S neposlušným Peugeotem 208 T16 R5 se mu nedařilo Loixe porazit a tak pro letošek přesedá do Škody Fabia R5 stáje BMA. Za volantem předloňského mistrovského vozu platí Princen za největšího favorita mistrovství, ovšem zatím nemá peníze na absolvování celého dlouhého mistrovství o devíti podnicích.

Uvolněné místo ve stáji Peugeot Belux zaplnil Pieter Tsjoen, ovšem ten o svůj další domácí titul bude bojovat trochu netradičně na pravé sedačce. Za volant 208 T16 R5 totiž během sedmi soutěží usedne Holanďan Kevin Abbring. Ještě nedávno holandský pilot brázdil světové tratě s továrním Hyundaiem, teď se musí smířit s Belgií a přeci jen horší technikou. Kromě Princena se bude muset popasovat i s dalším pilotem Škody Fabia R5 Vincentem Verschuerenem. Do Haspengouw na start úvodní soutěže tyto vozy dorazily celkem čtyři. Melissa Debackere s ním absolvovala vloni několik lokálních vlámských soutěží a teď se vydává do hlavního belgického mistrovství. Škodu Fabii WRC za R5 pak vyměnil Benoit Allart. Z juniorské kategorie BRC přechází do první ligy Polle Geusens a s Fordem Fiesta R5 se může stát černým koněm šampionátu. Poslední sedmý speciál R5, Citroën DS3 na start dovezl Bert Cornelis známý svými starty s červeným Subaru Impreza WRC S4.

Soutěž se odehrála během jednoho dne na čtyřech úsecích, které se odjely celkem třikrát a dohromady vytvořily trať o délce 140 ostrých kilometrů. První ranní sekce se odehrála na oslizlých cestách, na které se navíc z okolních polí rychle navozilo pořádné množství bahna. Allart zrovna na jedno zablácené místo v RZ 4 doplatil. Pilot Škody začal sedmým časem, hned záhy se posunul na čtvrtou příčku a ve čtvrtém testu pokácel strom a s poškozeným vozem musel odstoupit. O moc lépe si nevedl ani Geusens, který naopak začal na místě čtvrtém a ve třetím testu se propadnul na sedmé. I on doplatil na zrádnou trať, poškodil předek Fiesty a na šesté zkoušce musel s přehřátým motorem vzdát. Úvodní sekci soutěže dominoval favorizovaný Princen, pro kterého je Rally van Haspengouw domácí rally. Abbring se zatím sžíval se staronovým vozem a držel se na druhé příčce. V RZ 4 se ale chvíli potácel po poli a více než čtvrtminutový odstup jej před servisní přestávkou srazil na třetí místo za záda Verschuerena.

Do druhé části soutěže vstoupil pilot Peugeotu v lepší formě a hned první dvě zkoušky vyhrál. Verschueren zatím zůstával na druhém místě, ale jeho náskok se začal postupně ztenčovat až na 2,4 vteřiny před dalším servisem. O druhé místo se tak v závěrečném dění soutěže dal očekávat hodně tuhý boj. Princen naopak vedení držel pevně ve svých rukách a díky dalším dvěma dílčím vítězstvím jej zvednul na 21,7 sekundy. Těsně pod pódiem nakonec soutěž zakončil debutant v Citroënu DS3 R5 Cornelis, zatímco pátý skončil Guino Kenis pilotující Mini WRC s malým restriktorem dle belgických regulí. S oběma jezdci měla bojovat i Debackere, ale to by nesměla v RZ 3 nechat v náspu více než dvě a půl minuty. Podobně se musel smířit s koncem nadějí na úspěch i Jonas Langenakens, který v RZ 2 se svým Mitsubishi Lancer EVO X nechal čtvrt hodiny. Boj o druhé místo v závěrečné sekci zahájil lépe Abbring a další dílčí triumf přidal i v předposlední zkoušce. Verschueren ovšem dokázal vyhrát desátý test a před poslední zkouškou si udržoval náskok 4,2 sekundy. A když pilot Škody zvítězil i v posledním testu, druhé místo si tím pojistil. Abbring tedy úvodní start v barvách belgického Peugeotu přetavil jen ve třetí místo, ale celá jeho ztráta šla na vrub smolné úvodní sekce. Ve zbylých zkouškách už byl soupeřům ve Fabiích vyrovnaným konkurentem. Princen na konci rally už jen kontroloval situaci, ale v posledním testu měl docela namále. Vítězství na své domácí půdě nakonec uhájil o pouhých 4,8 vteřiny.

Konečné výsledky této soutěže belgického mistrovství

Komentářů celkem: 1
27. 2. 2017 09:48
0 0
Ze článku jsem nabyl dojmu, že Abbringa vykopli od ,,Hundaje". Ví někdo podrobnosti?
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!