Viktor Hausknotz - eWRC.cz
11. 4. 2006 00:00 − 2265× − 12

Velikonoční Hustopeče s nabitým startovním polem

PREVIEW – Po rozpačitých soutěžích, kde scházela konkurence kvůli počasí, se snad blýská na lepší časy.

Po značně rozpačitých soutěžích Rally Vysočina a Valašská Rallye, kde scházela konkurence kvůli počasí, respektive díky nezajímavému zařazení do regionálního šampionátu, se zdá, že se blýská na lepší časy. V listině přihlášených na Agrotec Würth Rally je 92 posádek, které budou zajisté lákadlem fanoušků rallysportu. Premiérový ročník rallysprintu na jihomoravské půdě (dva roky se jel jen jako volný závod) má ozdobit i členitá trať. Celková kilometráž rychlostních zkoušek je 75,5 km.

Produkční vozy
Neskutečných 25 vozů třídy N4 je v seznamu přihlášených na Agrotec Würth Rally 2006, přitom dobrá polovina může myslet na skvělý výsledek. Překvapily zejména přihlášky „velkých kluků“ Trojana a Jandíka, kteří hodně zpestřili již sprint na Vysočině a zaujali čelní postavení v tabulce. Od těchto dvou pilotů tedy může sprintovým specialistům vzniknout zcela nečekaná konkurence. Zcela bezchybně absolvoval vysočinu jeden z kandidátů na letošní titul Josef Semerád. Zvítězil v absolutní klasifikaci a bral maximum bodů. Naopak jeho největší rival a úřadující mistr republiky Pavel Červenka si se sněhem moc nerozuměl a navíc „prokaučoval“ volbu pneumatik. V pořadí si přilepšil díky diskvalifikaci Hozáka a na Semeráda má větší manko, než asi sám čekal. Hustopeče budou příležitostí k obratu situace. Hodně překvapivým medailistou byl na Vysočině Jiří Volf. Přesednutí do osmičkového lanceru mu nevyrobilo žádný problém a rázem se zařadil mezi kandidáty na titul. Na suchu to ale bude zcela jiná písnička a bude zajímavé, zda se zkušenějšími pévéčkaři dokáže držet krok i na tomto povrchu.


St. č. 11: T. Arazim / J. Olšaník
(Mitsubishi Lancer EVO VII)
X
St. č. 12: J. Volf / P. Novák
(Mitsubishi Lancer EVO VIII)

Do boje o vysoké příčky se zapojí i nové tváře, případně závodníci, kteří na Vysočině neměli potřebnou dávku štěstí. Do té první kategorie spadá především Tomáš Arazim, který může rozčeřit i tak bouřlivé vody pévéček. Totéž lze očekávat od Zdeňka Vlčka, který na tratích Rally Vysočina příliš dlouho nepobyl. Vladimír Barvík má už doma novou „devítku“ (a tím nemyslím osobní zbraň, nýbrž nového lancera), avšak v Hustopečích bude závodit ještě s osvědčenou EVO VI. Tutéž evoluci připraví i jeho zlínský kolega Jelínek. Ten, podobně jako Trnovec, má výhodu znalosti prostředí, protože při loňském ročníku zde vybojovali stupně vítězů. Do širšího okruhu favoritů však musíme jmenovat i další. Nové subaru by měl představit Daniel Běhálek, svou rychlost už na Vysočině demonstroval i Petr Hozák s dalším exemplářem vozu s hvězdami ve znaku. Mitsubishi naopak osedlá okruhář František Došek, který se pěkně předvedl na valašce s octavií, domácí Lumír Firla, kterého jsme loni vídali za volantem žlutého seatu WRC, či létající Valach Jaroslav Orság. Na domácích tratích může být rychlý i Robert Škola, který zde před dvěma roky v rámci Rallyshow Modřice předvedl životní výkon. Bez šancí nebude ani Viktor Szabó, jehož cílem bude ovšem především rozjet se před dalším závodem MMČR.

Průběžné pořadí MČR (absolutně):
1. J. Semerád 30 b.
2. J. Volf 24 b.
3. M. Jandík 19 b.

Super 1600 + A6
I přes „škatulata“, která udělal nový bulletin FAS v národních předpisech (znovuzařazení skupiny S1600 do třídy A6), zůstanu v preview věrný starému členění a vozy A6 (především tedy S1600) budou dále uváděny zvlášť. „Ty pravé“ S1600 by měly v Hustopečích zavrčet tři. Především to bude clio Romana Odložilíka, který zde loni vybojoval své první historické vítězství v absolutní klasifikaci. Jeho účast je ovšem nejistá, protože za týden se jede úvodní závod evropského šampionátu, kterého se chce tým letos účastnit. Dušan Kouřil a Petr Zedník budou muset napravit svoji reputaci po předchozích nepřesvědčivých vystoupeních. Kouřil neoslnil výkonem na Vysočině, Zedníkova fiesta zase zklamala na Šumavě. I přesto, že se povrch tratě od Vysočiny změnil na sucho, určitě budou chtít své říci i upravené felicie. Ať už to bude vítězný vůz z Vysočiny Lubomíra Minaříka, exmistr republiky třídy A5 Kneifel či mladý talent David Tomek. Na suchu bude naopak velmi rychlý Antonín Tlusťák, který na zasněžené Vysočině jen těsně podlehl Minaříkovi. Vítaným zpestřením bude opětovný start Karkulky Jiřího Vlčka a také Citroën C2 Challenge, který zakotvil v garáži Františka Pilky.


St. č. 31: D. Tomek / J. Škaloud
(Škoda Felicia Kit Car)
X
St. č. 26: D. Kouřil / K. Žáček
(Fiat Punto S1600)

Skupina A
Třída A7 byla na Vysočině kriticky obsazena, zásluhu na tom měly zejména diesely, které na rozdíl od listiny přihlášených nakonec do Okříšek nedorazily. V Hustopečích už by tomu mohlo být jinak. Z klasických áček se můžeme těšit opět především na Josefa Sedláčka, který se famózně předvedl s pohárovkou na valašce, úřadujícího mistra Šimečka či dravého Štefana. Pohárový jezdec Jan Halala se přihlásil s exotickým focusem. Ropáci by měli dorazit ve třech exemplářích, všechno mladoboleslavské výroby. Fabia bude v rukou Dawsona a Kestlera, mohutnější octavii pak vyzkouší Josef Iro.
Čtrnáctistovky potvrdily na Vysočině předzvěst velmi zajímavých soubojů, navíc se podstatně prosadily i v absolutním pořadí. I tentokrát budou v hlavních rolích Hora, Ducháček a Sýkora. Novým kohoutem bude ale Miroslav Březík s další kitovou felicií, neztratit kontakt s mladíky bude chtít i Hodaň. A pak tu máme Vrátníčka, Sutra, Kuldu či Belingera, kteří mohou do pořadí také podstatně promluvit.

Průběžné pořadí MČR ve sk. A:
1. L. Minařík 20 b.
2. A. Tlusťák 15 b.
3. M. Hora 12 b.

Skupina N
Překvapivě početná je i konkurence v enkových dvoulitrech. Největším favoritem je bezesporu Vrbecký, který dokazuje, že i s babičkou integrou lze hrát velké divadlo. Na Vysočině pohrozil i Krajčík, který letos bude závodit s přestavěným „tajprem“ od Tlusťáků, jenže jeho první pokus skončil havárií. Do boje se ale zapojí i staronové tváře. Clia budou mít v poli velké zastoupení v úspěšném Stejskalovi, nový exemplář by měl představit valašskomeziříčský Ševeček. Chuť si bude chtít spravit i Bičák s krásným Peugeotem 206 RC. Druhým startem budou Hustopeče pro Radovu krásnou Alfu, ovšem až tady ukáže, na jaké příčky může ve větší konkurenci myslet.
Třída N2 zrodila na Vysočině nové hrdiny. Mladíci v hondách dosavadního suveréna Henzla nejen potrápili, ale nakonec sklízeli i medaile. Na suchu se však může karta ihned obrátit. Dunovský a Šlehofer se budou určitě snažit, aby i na jižní Moravě Ladislava Henzla prohnali. Havlásek se saxem bude chtít opět předvést jednu ze svých lepších rallye, jinak je třída stoprocentně v obležení civiců. Zajímavým experimentem by mohl být přestup Romana Švidrnocha právě do hondy.
Souboj ve čtrnáctistovkách lze očekávat ve stejném složení jako na Vysočině, tedy suzuki versus felicie. Na straně japonských strojů je rychlost Pohnera a Hladíka, zkušenost a dravost pak v kokpitu felicie v osobě Pavla Přibyla. Velmi dobré výkony poslední dobou předvádí i duo otce a syna Karlíkových na fabii a dravě pojede určitě i Jinderle s peugeotem. Bude zajímavé sledovat, jak rychlá bude v této konkurenci Petra Lesniaková.


St. č. 33: V. Stejskal / J. Král
(Renault Clio Sport)
X
St. č. 66: J. Krajčík / R. Lasevič
(Honda Civic Type-R)

Průběžné pořadí MČR ve sk. N:
1. Z. Vrbecký 20 b.
2. J. Šlehofer 15 b.
3. L. Veselý 12 b.

Komentářů celkem: 12
Anonym IP:85.160.242.183
11. 4. 2006 19:37
0 0
Zajímalo by mě, jestli někdy byl na rally ten tvor, který přiděloval startovní čísla. Když jsem to viděl, tak jsem se málem vyvrátil. Připomíná mi to loňské Blovice. Doufám, že se to po technické ještě seřadí jinak (pokud možno logicky) a že vyhraje zdravý rozum. Takhle je to akorát o průšvih, až se tam budou posádky dojíždět, nemluvě o tom, jaký bordel může ve třídách udělat případné přidělování časů. Doporučoval bych příště při přidělování čísel zjistit si fakta a předchozí výsledky, tohle mi přijde, jak kdyby to tahal nějaký ožralec z klobouku.
Anonym IP:88.101.87.193
11. 4. 2006 20:30
0 0
Tohle seřadil opravdu vúl!!!
11. 4. 2006 21:30
0 0
Na to kašlete, Kopejda měl taky na Monte 62 a měl WRCo, to si budou řeši sami jak budou přidělovat časy nás to nemosí zajímat, my jenom se dojedem podívat.
11. 4. 2006 21:40
0 0
Souhlasim, myslel jsem, ze se takovehle startovky uz opakovat nebudou. Bohuzel se poradatele nad startovnim poradim zjevne vubec nezamysli a ignoruji to, ze muze mit zasadni vliv na bezpecnost.
Anonym IP:80.188.227.50
12. 4. 2006 07:14
0 0
Startovku řadil určitě Ruda Kouřil a ten myslím na rally už někdy byl...
Anonym IP:88.101.87.193
12. 4. 2006 07:58
0 0
Jestli to řadil pan Kouřil, tak musel být řádně pod parou, jinak to není možné!!!
Anonym IP:80.65.176.20
12. 4. 2006 10:49
0 0
Musím se zastat Rudy Kouřila a Martina Rady. Na mnoha soutěžích se startovní čísla udělují různě po známosti, někde na doporučení nějakého "znalce časů" atd. Nikdy nikdo nebude spokojený. Jak byste to seřadili vy? Určitě jste už pořádali hodně soutěží, když máte takové znalosti, že?
12. 4. 2006 11:02
0 0
-Vicky-, myslím, že se ti někam vytratil mistr áček v posledních dvou letech, nebo Petáka mezi favority nepočítáš? smajlík)
12. 4. 2006 17:05
0 0
No tak to je kua pruser. Vyrid mu mou omluvu, bylo to samozrejme nechte. Priznavam se, ze jsem na posledni chvili pripisoval Tondu Tlustaka, ktery mi taky tak nejak vypadnul...
12. 4. 2006 17:11
0 0
Anonym IP:80.65.176.20: Je snad rozdil, zda jsou vsichni spokojeni, nebo zda je startovka takova slatanina, ze je jasne, ze v mnoha pripadech muze dochazet k nebezpecnym situacim. Napsal jsi, ze nekde je to po znamosti, nekde podle znalce casu. Jak to tedy bylo tady? A sestaveni startovni listiny snad neni o zkusenostech s poradanim soutezi, ale s jakous takous znalosti formy soutezicich. Nereknu, kdyz se objevi vice novych jmen treba z byvaleho CMPR, to asi clovek nikdy nevi, kam budou asi patrit, ale mame odjetych letos uz par soutezi a ty chyby se tykaji predevsim lidi, kteri uz nekolik soutezi odjeli, takze by melo byt jasne, kde asi pojedou... Nastesti nejsou v Hustopecich moc dlouhe rychlostky...
15. 4. 2006 09:10
0 0
Nevíte někdo jestli někdy nejsou online výsledky?
Anonym IP:217.112.169.66
15. 4. 2006 09:22
0 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!