Jakub "kuře" Kura - eWRC.cz
4. 3. 2017 13:45 − 10408× − 28

Korsika opět jen jednorázovkou se Škodou

Když bylo oznámeno, že norský pilot pojede i na Tour de Corse s Fabií R5, tak se mohlo začít spekulovat, zda je to začátek něčeho většího.

O startu Andrease Mikkelsena s tovární Fabií R5 jsme vás informovali před pár dny a nyní server autosport.com přidává další novinky ohledně spojení norského jezdce a českého týmu. Mnozí by čekali, že druhý start za Škodu by mohl naznačovat plány na útok na titul ve WRC2 (monacký výsledek naznačil, že by Mikkelsen byl řádně žhavým kandidátem), avšak Andreas Mikkelsen se dnes nechává slyšet, že i Korsika je pouze jednorázovkou a žádné další plány s ním v tuto chvíli Škoda motorsport nemá. Ale pokud by mladoboleslavští požádali, nemá problém absolvovat i další starty.

"Na Korsice jedu proto, že mě o to Škoda požádala. Rallye Monte Carlo je klasika a chtěli zde vyhrát, to samé teď platí pro Tour de Corse a takový bude také můj úkol," říká Andreas Mikkelsen a pokračuje o možném dalším programu, "mám radost, že zase pojedu. Chci sedět v autě co nejvíc to jde, abych byl v co nejlepší pozici pro příští sezónu. V této chvíli je Korsika jednorázovým startem, ale pokud by mě chtěli do celého WRC2, tak proč ne? Jak už jsem říkal, letos chci odjet nějaké soutěže."

Norský pilot na Korsice ve své kariéře startovat šestkrát, přičemž nejlépe v posledních dvou letech vždy na třetím místě, ale další zkušenosti s tímto specifickým závodem rozhodně dle Mikkelsenových přijdou vhod. "Když je v itineráři jen pár zkoušek, tak je důležité je odjet v ostrém tempu. Nejde jen o poznávání cesty a učení se zkoušek, ale jde taky o to vyzkoušet si, kdy přezouvat pneu mezi zkouškami a tak podobně. Letos se navíc Korsika jede v jiném ročním období, takže další novinky, které se můžeme učit," uzavírá Andreas Mikkelsen.

Na závěr dodejme, že podle některých zdrojů – autoklub.pl by se měl Nor ukázat následně i v Portugalsku (to je mimochodem prvním povinným startem pro všechny účastníky WRC2), což by mohlo naznačovat nějaký větší program. Na start se usuzuje z nedávných portugalských testů Škody, kde kromě Mikkelsena jezdil i vývojový jezdec Volkswagenu Marcus Gronholm. Pokračování ve WRC2 je jednou možností nebo se i s ohledem na přítomnosti "Bosseho" může usuzovat na počátek sběru informací o voze R5 pro potřeby VW, který plánuje stavět Polo R5. Která varianta bude reálnější či zda se naplní obě nám naznačí zveřejnění portugalského seznamu přihlášených.

Komentářů celkem: 28
6. 3. 2017 13:01
0 0
Tak čím více startů Andrease ve Škoda Motorsport, tím lépe. smajlík Co se týče vývoje Pola R5, doufám, že to nepovede k potlačení programu R5 ve Škodě. Vzhledem k tomu, že nejde o WRC, tak by nemuselo (viz Peugeot x Citroen).
6. 3. 2017 15:43
0 0
Ifo: to podle Hrabánka nehrozí, takže klid. smajlík
6. 3. 2017 17:43
0 0
Spiku, program R5 to dle všeho neohrozí, ale zase si na rovinu řekněme, že nejlepším možným scénářem je přesun továrního ŠM zpět do ERC (či TER?) a VW Polo R5 ve WRC2. Šance, že Škoda a VW pojedou stejný šampionát proti sobě se limitně blíží nule. To (ERC) je scénář, za který se modlím a zároveň je nejpravděpodobnější, všechny ostatní scénáře už jsou jen horší, ale naštěstí nejsou tak pravděpodobné.
6. 3. 2017 19:47
0 0
Liposh: a kde jsi vzal, že s tím VW hodlá sám někde jezdit? Podle mě Volkswagen Motorsport už jen bude vyvíjet prodávat a dělat technickou podporu. Těžko si předstasvit, že by s tím jel tovární tým někde něco.
6. 3. 2017 22:38
0 0
Všichni výrobci R5ek s tím jezdí. Bez výjimky. Někteří to pojali diletantsky, ale všichni mají či alespoň v minulosti měli něco jako tovární tým. Vše je poměrně snadno předvídatelné.
6. 3. 2017 23:05
0 0
Není to tak dávno, co VW jasně konstatoval, že do závodění nechce dát už ani Euro, takže podporovaní soukromníci. Nic víc bych neviděl.
7. 3. 2017 11:13
0 0
Dejme tomu, že vrcholní manažeři ve VW budou lakomí. Tak to bude stejný model, jako Malcolm. Ale i Malcolm musí a propaguje své výrobky. A Ford mu prý "nedává ani korunu". smajlík Totéž s přesunutím Škody, aby nezacláněla, bude platit i kdyby ten tým (který danému výrobku bude dělat reklamu a tento tým prostě z marketingového hlediska musí být vytvořen) s Polem R5 byl jen polotovární s tichou podporou VW.
7. 3. 2017 15:32
0 0
Přiznám se, že v tomhle trochu VW nerozumím. Jednou vyhlásili, že se soutěžemi končí a následně vyrukují s Polem R5, přičemž jako koncern jednu R5 (Fabii) s úspěchem produkují. Takže jediné, co mi dává smysl, je potřeba koncernu vylepšit mediální obraz VW, což by asi fungovalo pouze v tom případě, že by ukončil (úspěšnou) prezentaci Fabie a nahradil ji Polem.
Ale na druhou stranu - co v době, kdy francouzské PSA koupí americko-německý Opel ještě dává smysl...

Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit (nahoře nad menu)!

reklama